Skip to main content

Klacht Odido en Open Dutch Fiber, wanneer is mijn aansluiting gereed?

  • 31 May 2024
  • 5 reacties
  • 166 Bekeken

Hoeveel geduld moet je hebben....

Ik schrijf 2 augustus 2023. Via het portaal mijn aansluitingen heb ik een aanvraag ingediend voor het realiseren van een glasvezelaansluiting in onze nieuwbouw woning, appeltje eitje zou je zeggen. Het indienen van de aanvraag was zo gepiept, maar de afhandeling ervan verliep allesbehalve voorspoedig, laat ik het zo zeggen voor geen meter.

Uiteindelijk, tientallen telefoontjes en e-mailtjes verder (per mail 0,0 reactie) een offerte ontvangen via E-fiber voor een zg ‘na-aansluiting’. In de tussentijd zijn de diensten van E-fiber voor onze regio (West-Brabant) overgenomen door Open Dutch Fiber (ODF), wat het geheel qua opvolging niet echt vereenvoudigde, want wanneer wordt de aansluiting gerealiseerd?

Diverse telefoongesprekken verder, waarbij bedrijven met name naar elkaar wijzen (E-Fiber, Open Dutch Fiber, SPIE, De Zeeuw Telecom B.V. en nog enkele andere onderaannemers) leverde maar geen plan datum op. Niemand kende de aanvraag en/of de offerte. Uiteindelijk via een medewerker van SPIE de realisatiedatum van 2 april ontvangen, mooi!

Gelukkig is de aansluiting ook daadwerkelijk in huis gebracht op 2 april en momenteel prijkt er een kastje van Open Dutch Fiber in de meterkast op de muur. Voor zover, al is het met een wat langere (niet verwachte) doorlooptijd, een klein succesje!

Nu nog een provider om tot een werkende aansluiting in huis te komen. Een abonnement heb ik destijds (omdat het zo lang duurde) afgesloten bij Odido Nederland. Prima aanbieding en ik dacht met een tweesporenbeleid, waarbij enerzijds ikzelf en anderzijds Odido Nederland, Open Dutch Fiber in beweging probeerde te krijgen, sneller succes te behalen.

Tot op heden wacht ik nog steeds op een installatiepakket en een afspraak met hun installatiepartner, Guidion. Al 2 maanden heb ik wekelijks contact met Odido en wijst men naar ODF. Verhalen van ‘u heeft nog geen aansluiting’, ‘uw aansluiting moet nog afgemeld worden’ tot ‘er wacht een patch in de wijkcentrale’ kan ik inmiddels delen. Los van het feit dat het administratief niet op orde lijkt, is het ook lastig om een consistent verhaal met de klant te delen. Uiteraard worden codes gedeeld waarmee onbeperkt van het internet via het Odido Nederland netwerk gebruik gemaakt kan worden, maar zonder Odido sim, heb je hier helemaal niets aan.

Los van het feit dat het geduld inmiddels wel op is ben ik benieuwd of dit een op zichzelf staande case is of dit een uitzonderingssituatie betreft. Wat kan er nu zo moeilijk kan zijn aan het ‘afronden’ van een glasvezelaansluiting. Alle begrip voor een iets langere doorlooptijd ivm het personeelstekort, maar eenmaal gestart met de realisatie van een aansluiting, lijkt me het niet meer dan vanzelfsprekend dat deze ook afgerond wordt. Van losse eindjes wordt immers niemand blij. De overweging om contact te zoeken met een andere provider is er, maar gaat dit wel succes opleveren?

5 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @jcmboot1982, mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Ik ben direct in je profiel gedoken en heb een ticket doorgezet naar de glasvezelafdeling! Zodra ik meer informatie heb, zul je het van me horen. Maar ik wil benadrukken dat ik je reactie volledig begrijp! Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je toch een mooie dag! Groetjes, Ishana

Hoi @jcmboot1982, mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Ik ben direct in je profiel gedoken en heb een ticket doorgezet naar de glasvezelafdeling! Zodra ik meer informatie heb, zul je het van me horen. Maar ik wil benadrukken dat ik je reactie volledig begrijp! Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je toch een mooie dag! Groetjes, Ishana

Dag Ishana,

Het zou fijn zijn dat ik nu een positief bericht zou kunnen plaatsen, echter ben ik benieuwd of er binnen jullie glasvezelafdeling daadwerkelijk aandacht wordt geschonken aan problemen. Tot op heden hem ik wederom 0,0 reactie. Ik heb de afgelopen dagen wederom 2 keer gebeld met Odido en wederom wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd.

Groet,

Jeroen

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @jcmboot1982, heel graag geef ik je de helderheid waar je naar verlangt! Ik lees dat de eerste lijnaanvraag voor onbekende reden was vastgelopen. Naar aanleiding van de navraag door Ishana heeft de glasvezelafdeling opnieuw een lijnaanvraag voor je opgestart. Hier is echter nog geen statusupdate voor gegeven door de netwerkbeheerder. Omdat ik in je reacties en het dossier lees dat alles afgerond zou moeten zijn, ga ik een nieuw verzoek indienen bij de glasvezelafdeling om de lijnaanvraag zo snel mogelijk rond te krijgen en een status te geven van de aanleg.

Ik ga hier voor je achteraan, ik verwacht dat je alsnog snel meer van ons hoort!

Dag Cal,

 

Inmiddels weer een kleine 2 weken verder in de tijd en nog steeds geen duidelijkheid. Kan jij mij deze inmiddels verschaffen? Groet, Jeroen

 

Reputatie 7
Badge +3

@jcmboot1982 Ik ben meteen het systeem ingedoken om te kijken of er inmiddels een update is. 

In het systeem zie ik een terugkoppeling van de netwerkbeheerder van 19/6. Hier wordt aangegeven dat zij de aannemer hebben verzocht om de werkzaamheden af te ronden. Voor zo ver ik kan zien, is dit nog niet gebeurd. Ik heb daarom meteen opnieuw mijn collega bericht met het verzoek hier nogmaals achteraan te gaan. Mijn oprechte excuses dat de oplevering zo verloopt, dit is niet wat je van ons mag verwachten. 

Mocht ik in de tussentijd iets kunnen doen, laat je het mij dan weten? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

Reageer