Geachte heer/mevrouw,
Op 8 mei 2023 heb ik als onderdeel van het T-Mobile Thuis aanbod een glasvezel internetverbinding bij T-Mobile afgenomen. Tot op heden hebben jullie echter nagelaten om de beloofde verbinding te leveren. Hoewel jullie momenteel geen kosten in rekening brengen voor het niet-geleverde internet, hebben jullie loze beloften en voortdurende vertragingen van de uiteindelijke leveringsdatum mij aanzienlijke ongemakken en schade toegebracht. Aangezien ik vanuit huis werk en na het opzeggen van mijn oude internetabonnement een glasvezelcontract met T-Mobile heb afgesloten, ben ik afhankelijk geworden van mobiele internetvouchers voor mijn telefoon. Hiermee maak ik een hotspot om vanaf mijn computer te kunnen surfen. Dit is traag, tijdrovend en gaat ten koste van de kwaliteit van mijn werk. Ik heb herhaaldelijk contact moeten opnemen met de moeilijk bereikbare klantenservice om deze vouchers aan te vragen.
Het is zeer onacceptabel dat T-Mobile iets verkoopt wat jullie in eerste instantie niet kunnen leveren, en voortdurend nieuwe, nog meer vertraagde leveringsdeadlines communiceren (de meest recente daarvan werd verzonden op 23 september 2023, waarbij de levering werd uitgesteld naar september-oktober). Dit heeft het voor mij onmogelijk gemaakt om in de tussentijd een alternatieve oplossing te vinden.
T-Mobile lijkt hiermee in conflict te handelen met de volgende Nederlandse wetten:
De Wet van 9 december 2020 tot implementatie van Richtlijn 2019/771/EU, betreffende bepaalde aspecten van overeenkomsten voor de verkoop van goederen. Deze wet heeft als doel consumenten te beschermen en waarborgt het recht op tijdige levering van goederen en diensten.
De Wet Oneerlijke Handelspraktijken, die beoogt consumenten te beschermen tegen onrechtmatige handelspraktijken en misleidende informatie met betrekking tot producten en diensten.
Ik verzoek T-Mobile dan ook met klem om per direct de glasvezel internetverbinding te leveren zoals oorspronkelijk overeengekomen, en om een passende compensatie te bieden voor de geleden schade en overlast. Indien T-Mobile niet aan deze eisen voldoet, behoud ik mij het recht voor om verdere stappen te ondernemen om mijn rechten te waarborgen.
Ik zie uw spoedige en adequate reactie met belangstelling tegemoet.