Skip to main content

Hallo! 

Ik wil graag een klacht indienen over de manier van omgang met klanten. Op de klachten pagina wordt er een beetje om het punt heen gedraaid en heb je keuzes uit 3 opties waar je niks aan hebt. Een brief schrijven helpt niet want ik heb telefoongesprekken en afbeeldingen die mee moeten.

Waar kan ik contact opnemen?

Afbeeldingen kun je toch meesturen als print. Beschrijf je klacht, daar hoef je geen gesprekken voor mee te sturen. Je kunt je feedback ook hier op het forum kwijt. Dan lezen moderators mee.

@eric Nou de gesprekken moeten wel degelijk mee, want daar staan punten in die als bewijsmateriaal gelden. De moderators heb ik nu niks meer aan. 

Tja, gesprekken meesturen gaat gewoon niet. Misschien langsgaan in een Odido winkel? Of een transcript uittypen van het gesprek?

@eric Nja ik wil gewoon een klacht indienen. Ik heb niks aan de moderators. Ik snap door de huidige grote klachtenstroom bij Odido dat t druk is, en dat zal vast ook de reden zijn waarom het zo lastig is om een klacht in te dienen. 

Het gaat om het beleid van Odido. Ik ben zeer gefrustreerd geweest en heb dat ook zeker laten weten aan de moderators. Zij kunnen niets doen, het zijn doorgeefluikjes, maar daar heb ik niks aan. Het is klaar, ik ben gelukkig weg bij Odido maar wil nog even wat achterlaten.

Tja, als je niets met de moderators kan en je wilt iets laten horen, dan is dit helaas ook niet het juiste kanaal.

@eric Ik heb je zojuist ff in een andere post getagt. Moderators doen niks. Waar kan een klant dan wel naartoe als ze een klacht hebben? Welk kanaal 

Klantenservice is telefonisch, social media /forum of schrijf een brief. 

@Tommie van Odido @Ishana van Odido @Demi van Odido 

Zoals in een eerder topic heb ik aangegeven waar ik tegen aanloop. Ik snap dat wat Guidion doet niet in jullie handen ligt. Maar de klant word hier de dupe van en die zit er vervolgens mee. Niemand zit te wachten op dit gezeik, jullie niet, maar ik ook niet. Alstjeblieft help mij met mijn klacht en dan kunnen we door. 

Ik had een contract bij Odido afgesloten, en daarbij is Odido het aanspreekpunt. Vervolgens gooit Guidion er met de pet naar, en wijst met de vinger naar mij, dat ik de afspraak zelf af heb gezegd. Waarom zou ik dat doen? Ik neem vrij van werk en verschuif vanalles in mijn planning om het gefixt te krijgen, en Guidion flikt dat. Ik heb verder geen contract met Guidion, maar met Odido, maar ik hoor van jullie ook niks. maar goed, ik probeer het nog een keer:

Dinsdag 21 november heb ik gebeld dat het internet na een week nog niet werk. Ik heb daar volledig begrip voor, machines blijven machines en die werken soms gewoon niet. Vervolgens is er een ticket aan gemaakt door de klantenservice bij Guidion. Na 2 dagen niks te hebben gehoord heb ik weer gebeld, dit was op 23 november. Toen werd aangegeven dat Guidion de ticket heeft afgewezen omdat het gewoon zou werken. Hier had ik graag een telefoontje van willen ontvangen, want als ik niet had gebeld, dan had ik nu nog steeds gewacht op niks. Dat is punt 1. Donderdag 23 november is er een nieuwe ticket aangemaakt.

Vrijdagavond 24 november zou een monteur Guidion weer langskomen, hiervoor kreeg ik updates via sms. Ik heb vrij kunnen regelen voor dat tijdstip en van alles aan de kanten geschoven in mijn planning. Vrijdag avond zit ik te wachten, ik had honger maar ik wilde wachten totdat de monteur langs is geweest. Halverwege de avond krijg ik een mailtje dat de monteur woensdag langs wil komen. Ik heb gebeld met de klantenservice van Odido, en zij gaven aan dat de monteur heeft aangegeven dat ik de afspraak heb geannuleerd. Ik hoop dat je snapt dat ik op dit punt echt gefrustreerd begin te raken. Natuurlijk uit ik dat op dit forum want waar moet ik anders naartoe? Ik heb Guidion ook al gebeld maar zij helpen mij niet en verwijzen mij door naar Odido. Wat kan ik nog doen? Zoals ik eerder al eens aangaf in een andere topic. Als je bij de Mediamarkt een TV koop waar problemen mee zijn, dan moet de Mediamarkt dat oplossen. In dit geval zijn jullie mijn Mediamarkt, maar er gebeurt gewoon helemaal niks.

Maandag avond 27 november zouden ze weer langskomen, ik heb weer dingen moeten regelen. Weer wordt de afspraak verzet op de dag zelf. Als dit andersom zou zijn geweest dan had ik een factuur kunnen verwachten. Ondertussen heb ik langer dan 2 uur totaal aan de telefoon gezeten, maar wederom kom ik niet verder.

Nu zou ik alstjeblieft toch echt graag een keer willen weten wat jullie hieraan gaan doen. Als ik hier geen reactie op ontvang, ga ik het hoger opzoeken. Ik heb overal printscreens van, en heb de telefoongesprekken opgenomen. Jullie komen dan ook in een niet zo’n mooi daglicht te staan.

In je andere topic heb je aangegeven dat je jouw abonnement hebt geannuleerd.  Dus dan valt er niets meer te installeren bij je.

Dat klopt! ik vraag ook niet om een installatie. Alsjeblieft niet, die ellende ben ik van af. Ik betaal liever dubbel bij een andere ISP. Maar ik heb nog steeds een klacht en ik verwacht minstens excuses en een vergoeding. 

Excuus kun je vast krijgen,  vergoeding terwijl je nog nooit een factuur betaald hebt zit er niet in. Schadevergoeding bij consumentenlijnen kun je niet verwachten.  Alleen de periode dat je abonnement geld asn Odido moest betalen terwijl er geen dienst werd geleverd wordt gecrediteerd. 

Hey @Mattuspatatus, ik begrijp je sentiment hierin zeker. Vandaar ook mijn oprechte excuses! 

Ik heb vanaf het begin het hele proces gevolgd en alles gedaan wat ik kon doen. Wij hebben kunnen niet in de agenda kijken van Guidion. De monteur heeft in de afspraak gezet dat de klant, jij, ziet af van bezoek. Meer informatie dan dat zie ik niet staan. Je geeft aan dat dit niet het geval is en daarom zal ik dit bespreken met ons aanspreekpunt van Guidion. Ik had graag meer voor je willen doen maar omdat je je contract al opgezegd hebt binnen de bedenktijd, kan ik op dit moment niks meer voor je betekenen. Omdat je nog geen factuur van ons gehad hebt kan ik ook niks voor je vergoeden. Ik vind het jammer om te lezen dat je in meerdere topics aangeeft dat de moderators niks doen, dit is echt niet het geval. Wij doen ons uiterste best voor alle klanten. Soms kunnen wij ook niet meer doen dan dat. Ik wil je wel nog veel succes wensen bij je nieuwe provider. 

@Tommie van Odido  Hey Tommie, bedankt voor je reactie, en de actie naar het aanspreekpunt van Guidion. Ik was zoals te merken goed gefrustreerd en had het gevoel dat ik in de steek gelaten was, omdat ik zelf overal achteraan moest bellen. Ik begrijp ook dat jullie er niet iets aan kunnen doen als een ander instantie hun werk niet goed doet, maar ik had dan denk ik wat meer actie verwacht. 

Ik waardeer je reactie en houd nu op met het irritant zijn op het forum, daarvoor ook mijn excuses. Er is genoeg ellende in de wereld en dit gaat uiteindelijk maar om internet. 

Reageer