Skip to main content
Beantwoord

Kan TV en internet account niet koppelen met mijn mobiel abonnement


Ik zie in vorige topics dat het probleem zich meestal voordoet door fouten in de klantnaam van beide abonnementen. Ik heb het bij mij even nagekeken en zag dat er ook een verschil was in de klantbenaming van beide abonnementen. Hoe kan ik de klantnaam van mijn TV/Internet wijzigen, zodat die overeenstemt met mijn mobiel abonnement?

15 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen Freddy, goed dat je zelf al de reden hebt gevonden waardoor je Internet + TV niet kan koppelen aan mobiel! Ik heb direct meegekeken en ik zie dat Internet + TV inderdaad op naam van iemand anders staat. Om dit abonnement ook op jouw naam te zetten is er contractovername nodig.

Stuur simpelweg een mail naar internet.service@odido.nl met:

  • Kopie legitimatie van de oude en nieuwe contractant
  • Kopie bankpas van de oude en de nieuwe contractant
  • Een geschreven verklaring met handtekening van de oude en nieuwe contractant
  • De contactgegevens van de nieuwe contractant (mobiele telefoonnummer en e-mailadres)

Laat je het me weten of het is gelukt? Ik zal een van mijn collega's van Internet + TV vragen om het in de gaten te houden, maar hiermee moet het helemaal goedkomen. Ik hoor het graag van je! 😄

Marciano dank U voor de reactie. Maar het gaat niet om een nieuwe contractant maar een fout in de naamgeving; fout door Odido zelf gemaakt, want de aanvraag is wel degelijk voor beide abonnementen op dezelfde naam gebeurd (die van mijn echtgenote).  Voor het TV abonnement heeft Odido een naam gebruikt die niet correct is. De gebruikte namen zijn:

 

Mobiel abonnement: Marlies van Straalen

TV & internet abonnement: M. Straalen

 

Ik kan dus ook geen legitimatiekopie van de oude en de nieuwe contractant sturen, gezien het dezelfde personen zijn.

mvg

Freddy - voor Marlies van Straalen

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Freddy, duidelijk - ik zie nu dat het om een ander 06-nummer gaat op naam van Marlies en dat de voorletters en het tussenvoegsel inderdaad niet overeenkomen. Ik heb zojuist een mail naar haar gestuurd waarop ze kan reageren met een kopie van haar ID. Laat je het me weten als jullie dit hebben gedaan? Dan kan ik de naam corrigeren en dan kan het Internet + TV abonnement gekoppeld worden aan het Mijn Odido-account waar mobiel al aan gekoppeld staat. Ik hoor het graag van je! 

Kopie van rijbewijs E. van Straalen zojuist verstuurd via XXX.

mvg

Freddy

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen Freddy, bedankt voor de snelle (re)actie! Ik heb de kopie ontvangen en ik heb haar voorletters en tussenvoegsel gecorrigeerd. Geef het systeem even 30 minuten de tijd en dan moet het lukken om het abonnement aan het Mijn Odido-account (met e-mailadres m***n@gmail.com) te koppelen. Laat je het me weten of het is gelukt?😄

Goedemorgen Freddy, bedankt voor de snelle (re)actie! Ik heb de kopie ontvangen en ik heb haar voorletters en tussenvoegsel gecorrigeerd. Geef het systeem even 30 minuten de tijd en dan moet het lukken om het abonnement aan het Mijn Odido-account (met e-mailadres m***n@gmail.com) te koppelen. Laat je het me weten of het is gelukt?😄

 

Goede middag Marciano,

Koppelen goed gelukt; eveneens dank voor de snelle actie.

mvg

Freddy

Reputatie 7
Badge +9

Hi Freddy, superfijn dat het is gelukt met koppelen en uiteraard graag gedaan. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. We zijn er voor je. Voor nu wens ik je nog een hele fijne middag! 😊

Hi Freddy, superfijn dat het is gelukt met koppelen en uiteraard graag gedaan. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. We zijn er voor je. Voor nu wens ik je nog een hele fijne middag! 😊

Hi Marciano, ik had nog 2 vraagjes:

  • een paar maanden geleden waren wij in Guadeloupe (franse antillen), welk onder het EU-gebied valt voor internet en telefoon gebruik. Via onze (fiber) verbinding konden wij niet naar Odido TV kijken, met de melding: in deze regio kan je dit item niet bekijken. Wat wel heel eigenaardig is, want hiervoor hadden wij een KPN abonnement, en via dezelfde verbinding konden wij wel alle zenders van KPN bekijken? Kan hier iets aan gedaan worden, want volgende winter zijn wij weer enkele maanden in Guadeloupe?
  • Glasvezel in Maastricht: op geen enkele manier kunnen wij info krijgen wanneer in onze straat glasvezel komt. Maastricht is toch geen dorp, of achtergelegen gebied? Er wordt wel veel reklame gemaakt voor glasvezel, maar info wanneer die komt is niet te krijgen?

groetjes

Freddy

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Freddy, voor deze vragen tag ik mijn collega van Internet + TV om hier antwoord op te geven. @Tommie van Odido wil jij morgen s.v.p. antwoord geven op bovenstaande vragen? Fixed abonnement heb ik in de notities gezet! 😄

OK, thanks

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Freddylef, ik kijk graag met je mee!

Kan je mij vertellen via waar je tv probeerde te kijken? Is dat de app op je mobiel/tablet, tv app of via de webbrowser?

Op dit moment is er nog niks bekend over glasvezel op jouw adres. Mijn advies is om de postcodecheck op onze website eens in de zoveel tijd te bekijken. De postcodecheck is namelijk leidend en zal aangeven wanneer het mogelijk is om glasvezel te bestellen.

 

Hi Tommie, ik heb ze allemaal geprobeerd: app op mobiel en tablet & TV app via de webbrowser. Alle 3 weigeren ze de toegang tot de items. Wanneer ik wifi uitschakel en via mijn bundel kijk, dan werkt het wel. Maar dat is niet de bedoeling, als ik 4 maanden TV wil kijken via mijn bundel. Zelfs als ik dat wilde dan krijg ik na een paar maanden bericht van Odido dat ik mijn bundel in de EU meer gebruikt heb dan thuis, en moet ik hiervoor nog eens extra betalen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Freddylef, de TV app zal niet werken omdat je op een Odido Internet verbinding moet zitten. De app werkt vaak ook niet als je op een “gast”netwerk zit van een accomodatie. Deze verbinding zijn vaak te restrict voor de app om af te spelen. Is dit toevallig het geval? 

Wat bedoelt U met een Odido internet verbinding. Volgens Odido kan je in de ganse EU TV kijken via de app. Ik denk niet dat er in de EU Odido internet verbindingen zijn. Ik begrijp die opmerking niet.

Ik vermoed dat het een "gast” netwerk is, maar via ditzelfde netwerk kon ik wel alle zenders ontvangen met de KPN-app! Er staan geen beperkingen op het "gast”netwerk. Is de app van Odido dan minderwaardig dan die van KPN?

Reputatie 7
Badge +9

Ik bedoel een Internet verbinding voor thuis, dus glasvezel of DSL in Nederland @Tommie van Odido

Onze app werkt inderdaad niet lekker met een beperkt netwerk, mijn excuses voor het ongemak!

Reageer