Hoi @Wilie80!
Super leuk om te lezen dat je geïnteresseerd bent in Glasvezel van Odido. Ik kijk uiteraard graag met je mee naar de mogelijkheden!
Wil je jouw postcode/huisnummer toevoegen aan je community profiel? Dan kan ik met je meekijken!
Laat je het mij weten als het is gelukt?
XXXX
Moderator edit: Het is niet verstandig om privégegevens online te delen.
Hi @Wilie80, bedankt voor het delen. Ik heb het wel weggehaald omdat het privégegevens zijn.
Ik ben voor je gaan kijken en zie dat het inderdaad niet mogelijk is. Hangt er al wel een FTU in je huis? (Kastje waar de glasvezel naar binnen getrokken wordt). Zo ja, kan je hier een foto van maken toevallig en hier delen?
Hoop dat jullie hier wat mee kunnen?
@Wilie80 Dank je wel voor je terugkoppeling. Dit is inderdaad een FTU, fijn!
Ik adviseer je om contact op te nemen met de netwerkbeheerder Delta Fiber Netwerk om dit aan te geven. Zij zullen waarschijnlijk vragen de foto toe te sturen.
Je kunt de netwerkbeheerder bereiken op: 088-7585800 van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00.
Laat je het mij weten als je hier nog vragen over hebt? Ik sta klaar om te helpen waar nodig!
Ik heb Delta gebeld maar zij zeggen dat ze niks kunnen doen en de fout bij jullie ligt. Het voelt nu een beetje alsof ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Ik heb het idee dat er ergens een vinkje niet goed staat..
Wellicht is het een beter idee dat jullie zelf contact opnemen met Delta? Mijn ouders wonen letterlijk 500mtr van mij af en zitten op hetzelfde Glasvezelnetwerk en hebben wel tv en internet van Odido.
Hopelijk komen jullie (samen met Delta) snel met de oplossing.
M.v.gr.,
W.
@Wilie80 Dank je wel voor de genomen moeite en jouw terugkoppeling! @Wilie80
Ik ben meteen opnieuw gaan kijken, maar zover ons systeem aangeeft is er echt nog geen aansluiting mogelijk is. Hierdoor kan je nog geen abonnement bestellen. Hoe graag ik het ook wil, kan ik hiervoor zelf ook geen navraag doen bij Delta, omdat er geen lopende bestelling. Ik kan geen dossier starten zonder lopende bestelling/abonnement.
Delta geeft aan dat jullie een lijnaanvraag moeten plaatsen bij de lijnleverancier om bij mij te kunnen leveren.
Als je op de website van delta de postcode check doet, word er dan ergens iets vermeld over extra maandelijkse kosten voor vastrecht? Ik weet dat odido niet levert op adressen waar dat van toepassing is.
Zoals ik hierboven al eerder aangaf. Mijn ouders wonen letterlijk 500mtr van mij af en zitten op hetzelfde Glasvezelnetwerk en hebben wel tv en internet van Odido.
Die 500 meter kan net de grens zijn tussen wel/geen vastrecht. Ook kun je bij aanleg in gebieden waar vastrecht gerekend word als klant kiezen bij delta: maandelijks een bedrag betalen voor vastrecht bovenop je abonnement, of de boel in 1 keer afkopen. Word er gekozen voor optie 2 dan levert odido daar wel, maar wanneer maandelijks voor vastrecht betaald moet worden niet.
Het kan dus nooit kwaad om even op de site van delta te kijken wat zij aangeven op je adres.
Nee dit is niet de grens, het is hetzelfde Glasvezelnetwerk wat is aangelegd. Volgens mij kun je het beste even de eerder berichten lezen. Zoals ik al eerder aangaf konden we Glasvezel internet krijgen via Tweak. Nu is Tweak overgenomen door Odido, maar nu kan ik geen internet via jullie krijgen. Terwijl jullie (tweak/Odido) die rechten wel hebben. Dit betekent dat de maandelijkse kosten voor vastrecht niet van toepassing zijn. Aangezien Tweak (nu Odido) deze rechten al heeft.
Het heeft niet zoveel te maken met het wel of niet hebben van rechten, maar meer dat de odido propositie niet levert op die vastrecht adressen. Kan zijn dat tweak dat met haar propositie wel deed, geen idee, maar als ze dat deden is odido niet verplicht om dat door te zetten. Het huren van de delta glasvezel is dan namelijk duurder voor de provider. Kan zijn dat tweak dat prima vond of een manier had om dat door te berekenen, odido heeft dat simpelweg niet in het aanbod.
Het controleren daarvan op de delta site was maar een suggestie, leek me een simpele manier om daar in elk geval zekerheid over te krijgen. verder laat ik het aan de odido moderators want die kunnen bij jouw gegevens, wellicht valt daar nog iets aan te zien wat mij ontbreekt.
Maar hoe kan het dan dat mijn ouders hier 500 mtr verderop wonen en op hetzelfde Glasvezelnetwerk (vsn Delta Fiber) zitten, wel internet en tv hebben van Odido? Wanneer ik de site van Delta check hebben zij ook te maken met de maandelijkse kosten voor vastrecht.
Maar hoe kan het dan dat mijn ouders hier 500 mtr verderop wonen en op hetzelfde Glasvezelnetwerk (vsn Delta Fiber) zitten, wel internet en tv hebben van Odido? Wanneer ik de site van Delta check hebben zij ook te maken met de maandelijkse kosten voor vastrecht.
Hadden jouw ouders al tweak voor het werd overgenomen door odido? Er zijn een paar gebieden geweest waar tweak met vastrecht leverde aan klanten. Na de overname heeft odido die bestaande klanten wel de mogelijkheid gegeven om op odido over te gaan, en neemt odido die kosten volgens mij op zich.
Dit omdat het nogal slechte publiciteit zou opleveren om tweak over te nemen en vervolgens bij een boel mensen de stekker eruit te trekken.
Nieuwe abonnementen verkopen op adressen waar delta die vastrecht kosten rekent doet odido nog niet. Vaak kun je bij delta ook in 1 keer een flink bedrag neerleggen om je vastrecht af te kopen. Als je dat doet word de status van je adres gewijzigd bij delta, en zal je adres binnen enkele weken ook leverbaar worden bij odido.