Skip to main content

Er was veel gedoe rondom mijn glasvezel aansluiting, daar over een andere keer meer in een apart topic. Nu heb ik een glasvezel aansluiting en heb met Dylan van sales een afspraak gemaakt om contact te hebben. De chat is druk, de klantenservice kan niet doorverbinden. Hoe kom ik met hem in contact? 

Hallo @Casperdoolio 

Het glasvezel werkt nu goed? Wat is je vraag? Dan kan een moderator hier je helpen.

Op 13 augustus heb ik een glasvezel abonnement aangevraagd (218018566). Er werd mij (in de winkel) verteld dat hiermee de overstap van Ziggo zou worden geregeld. Daarbij ook de verdere aansluiting van de straat naar de woning. De glasvezel lag al in de straat tot aan de voordeur. 

Toen kwam het eerste probleem. De overstap van Ziggo bleef uit, dus ik begon mij zorgen te maken of het wel was gelukt. Wat bleek, de overstap was nog niet ingezet omdat mijn contract nog niet was ingegaan omdat de glasvezel nog niet was aangesloten in mijn huis. 

Het is dat ik er zelf achteraan ben gegaan anders was er nu nog steeds niks gebeurd. Van het welbekende kastje naar de muur. Van de winkelmedewerkers moest ik bellen. Van het support team moest ik bij Open Dutch Fiber zijn. Van ODF moest ik bij Odido zijn. 

Er werd geadviseerd om mijn abonnement te wijzigen naar een DSL abonnement zodat ik in ieder geval kon worden overgenomen van Ziggo en er een contract werd geactiveerd (bestelling 220132201).

Uiteindelijk heb ik via via iemand gesproken die werkt bij ODF en die kon iets handmatig inplannen zodat de glasvezel van de straat naar mijn woning kon worden aangesloten. Dat is gebeurd op 25 september. Was ook een heel gedoe maar gelukkig was er een top installateur die iets wat onmogelijk leeg toch mogelijk heeft gemaakt en er is een aansluiting in mijn woonkamer. 

De ironie was groot, toen ik net was aangesloten op glasvezel en ik mijn DSL pakket binnen kreeg. Ik had even contact met Dylan van sales die het heel vervelend vond hoe alles was gelopen. 

Ondertussen ben ik veel langer dan afgesproken bij Ziggo gebleven a €90,- per maand. Ik kon elk moment mijn DSL omzetten naar Glasvezel, online of telefonisch. Wanneer ik online mijn abonnement wil wijzigen, zie ik een overzicht van wat er wordt opgestuurd. Deze spullen lijk ik allemaal in huis te hebben, dus ik bel even om te overleggen of dat zo is. Scheelt weer retour sturen. Als ik bel krijg ik iemand die niet weet dat hij heeft opgenomen en een heel verhaal verteld aan een collega over zijn coke gebruik. 

Als ik weer een keer een poging doe krijg ik te horen dat ik 28 november pas mag terugbellen want dan kan / mag ik wijzigen? Wat is dit nou weer voor verhaal? Als ik het allemaal had geweten was ik er nooit aan begonnen.

Dit is echt niet te doen hoe veel hier mis gaat en elke keer het verhaal anders gaat dan afgesproken. Ondertussen sluit ik nog even een nieuw contract af met een nieuwe telefoon bij jullie. 

Het gaat zo moeizaam, het kost zoveel tijd, geld en energie, echt niet leuk meer. 

Er wordt gesproken over een goede deal omdat ik de toenmalige aanbieding heb gemist. 
Er wordt gesproken over compensatie omdat ik langer bij Ziggo ben geweest dan afgesproken. 

Er wordt zoveel gesproken.
Maar er wordt zo weinig gedaan. 

Uiteindelijk moest ik het allemaal zelf regelen en ben ik nog steeds niet op glasvezel aangesloten terwijl er nu al bijna twee maanden een aansluiting in huis is, die ik zelf heb geregeld omdat de overname van Ziggo en activatie bij ODF helemaal niet is gelukt. En dat kan gebeuren, alleen er werd niet gecommuniceerd en niemand kwam met een oplossing. Totdat er een DSL constructie kwam die ook niet vlekkeloos en moeizaam verloopt. 

Laat iemand zich inlezen in het verhaal, bel mij op, laten we het regelen en oplossen, ik ben heel makkelijk maar mijn geduld is echt op aan het raken, we zijn maanden verder. Jij en wie dit ook verder gaat oppakken is niet het probleem dat weet ik. Ik ben je alvast dankbaar voor je geduld en moeite. Het had nooit zo ver hoeven te komen. Een oplossing zou fijn zijn. Ik sta open om te bellen en het direct op te lossen. Mogelijk heb je meer context nodig. Dan lever ik dat. Mooie middag, - Casper 

Hey ​@Casperdoolio, welkom op onze Community!

Ik heb het verhaal goed doorgenomen en ben ook je ticket geschiedenis afgegaan. Nu zie ik dat de glasvezel order geannuleerd is en er toen inderdaad DSL is afgenomen. Dus als ik het goed begrijp heb je nu werkend DSL op je adres en wil je over naar glasvezel? Ik zie echter nog geen aanvraag voor de netwerkmigratie in het systeem staan. zolang dit niet aangevraagd wordt zal het niet spoedig verlopen.

Als ik het ook goed begrijp is de glasvezel al wel naar binnen gebracht, er hangt dus een FTU? Als je de netwerkmigratie aanvraagt kan ik controleren wat de status is van de wijkcentrale. Als deze volledig opgeleverd is dan zou het niet lang moeten duren voordat je over kunt op glasvezel.

Weet je hoe jezelf een netwerkmigratie kunt aanvragen? Dit kan in Mijn Odido → Klik op abonnementen → Internet → Bestel Glasvezel.

Fijn dat je een volgende stap hebt bedacht, Tommie. Er hangt inderdaad een FTU. Ik heb de netwerkmigratie aangevraagd, dat kon niet eerder dan de 29e van november dus ik heb die datum gekozen. To be continued, nogmaals dank, - Casper 

Top, ze zullen vanzelf contact met je opnemen over het aansluiten ​@Casperdoolio

Reageer