Hoi
we zijn 6dgn verder en heb nog niets gehoord en de status van mijn order is nog steeds ‘ontvangen’
is er al iets bekend waarom hij niet actief wordt?
@Tommie van Odido zie hier boven mijn vraag
@danielakasnippy Ik ben direct het systeem ingedoken om te kijken of er al een update is, maar mijn collega’s zijn nog bezig met het onderzoek.
Ik heb dit topic opgeslagen en ga maandag gelijk voor je navragen hoe het er voor staat!
@Tommie van Odido @Teresa van Odido
goedemorgen
ik heb een melding ontvangen van de technische afdeling dat het nu probleem is opgelost
maar krijg het nog steeds werkend op telefoon of tablet
Hi @danielakasnippy, onze technische dienst heeft het voor je opgelost. Zou je een powerflip kunnen uitvoeren? Als het goed is moet je het dan kunnen activeren!
Powerflip
- Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
- Wacht minimaal 10 seconden
- Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
- Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
- Controleer of de verbinding stabiel is.
@Tommie van Odido
2x geprobeerd
maar de melding blijft dat de router niet gevonden kan worden
Hi @danielakasnippy, ik heb meteen ook jouw verbinding onder de loep genomen en ik zie inderdaad dat Thuis veilig online nog niet geconfigureerd is. Ik zie dat je gebruikmaakt van eigen wifi extenders/routers (Deco). Deze krijgen tevens een IP-lease error. Dit apparaat resetten, lost dit op. Verder moet dan de 'Wireless Distribution System' (WDS) functie op deze apparaten aan staan voor een goede werking van Thuis Veilig Online. Kan het zo zijn dat deze bij jou uitstaan? Wellicht zorgt dit er dan voor dat je deze melding krijgt. Ik ben benieuwd!
Hoi @Demi van Odido
het niet vinden van de router ligt inderdaad aan de aangesloten mesh / wifi router (in gesteld als accespoint)
met alle extra kabels eruit vindt hij de router wel en begint hij met de configuratie
maar loopt hij nog tegen een timeout aan de hele tijd (-1.001 error)
Ik heb het modem een reprovisie gegeven, dit zorgt voor een extra push van het product @danielakasnippy. Kan je het modem resetten en kijken of het nu lukt?
@Tommie van Odido
Gereset via het pinnetje en nog eens via de webbrowser
alle ethernet kabels eruit , mesh systeem uit
en nog zegt de app dat hij de router niet kan vinden
Hey @danielakasnippy, er lijkt iets nog niet helemaal in orde te zijn. Ik heb het opnieuw geëscaleerd naar onze technische dienst. Zij zullen het voor je gaan oplossen!
Hallo, zelfde probleem, ik kan de app ook niet koppelen, maar Samsung S24 koppelt wel en de Samsung S21 niet. Dan ligt het aan de instellingen op de telefoon? Wat zou dat kunnen zijn? App al verwijderd, telefoon opgestart etc. en kom tot zelfde schermen als.eerder in de app geplaatst.
Hi @Jelutho1, welkom op onze Community!
De Thuis Veilig Online app is maar op één apparaat te installeren. Hiermee kan je de instellingen van Thuis Veilig Online beheren. Dit zijn bijvoorbeeld gebruikersprofielen, parental controls enzovoort. Thuis Veilig Online beschermt automatisch al je apparaten (inclusief slimme apparaten) die verbonden zijn met het (wifi)netwerk van het modem. Van desktopcomputers en telefoons tot smart-tv’s, beveiligingscamera’s, gameconsoles en babyfoons. Dit gebeurt op modem/router niveau, wat betekent dat al het binnenkomende en uitgaande dataverkeer beschermd wordt. Handig voor de beveiliging van bijvoorbeeld slimme apparaten waarop je geen beveiligingssoftware kan installeren en die zelf niet altijd even goed beveiligd zijn.
Hallo Tommie, Ik lees in Mijn Odido dat ik de link kan delen met anderen binnen het netwerk en naar andere apparaten kan sturen om deze app te bekijken. Verder installleert het eerst niet op de S21 en daarna wel op de S24. Zou je hier noig eens naar kunnen kijken?
Hi @Jelutho1, Thuis Veilig Online staat op het modem. Dus alle apparaten die verbonden zijn met het modem worden beveiligd. Waar zie je dit precies staan? Heb je het niet over Overal Veilig Online?
Hey @danielakasnippy, er lijkt iets nog niet helemaal in orde te zijn. Ik heb het opnieuw geëscaleerd naar onze technische dienst. Zij zullen het voor je gaan oplossen!
@Tommie van Odido
ik heb sinds dit laatste bericht niets meer gehoord
ook geen mail vanuit de technische dienst
kan jij iets zien of er al voortgang is?
Het werkt nog steeds niet
Hi @danielakasnippy, ik ben voor je gaan kijken maar heb nog geen update. Ze zijn er nog steeds mee bezig, hopelijk kunnen ze de oorzaak vinden!
Hallo
Ik heb hetzelfde probleem
Kan er bekeken worden of Veilig online op mijn router is geactiveerd?
Hey @danielakasnippy, zojuist te horen gekregen dat het opgelost is. Zou je eens kunnen kijken of je het kan activeren?
Hi @T.deHaas, welkom op onze Community!
Ik ben voor je gaan kijken en het lijkt erop dat het je gelukt is met de installatie, klopt dit?
Hoi Tommy
Nee helaas niet
Ik krijg nog steeds de melding dat de router niet gedetecteerd kan worden
Groetjes
Teunis
Zou je het modem eens kunnen voorzien van een factory reset @T.deHaas?
1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.
Hoi Tommie
Vandaag twee keer geprobeerd maar heeft geen effect. Krijg nog steeds de melding dat de modem niet gedetecteerd kan worden
Zijn er nog andere mogelijkheden?
Groetjes
Teunis
Hey @T.deHaas, ik wilde dit verder gaan onderzoeken, echter krijg ik geen goede lijnmeting. Heb je nog een eigen router aangesloten of is het alleen de Zyxel? Zou dan een volledige powerflip willen uitvoeren? Dan doe ik nog een lijnmeting en hopelijk kom ik dan in het modem om te checken of de producten actief zijn of niet.
Hoi Tommy
Ik heb alleen via de Zyxel een ethernet kabel naar een router in mijn tuinhuis. Maar die router staat uit.
Ik zal de powerflip vanavond uitvoeren. Hoor dan graag of je daarna wel bij het modem kan.
Groetjes
Teunis
Hoi @T.deHaas, fijn dat je deze informatie kon delen en goed dat je de reset hebt uitgevoerd. Ik ben meteen in je modem gedoken en de koppeling ziet er op dit moment perfect uit. Ik heb daarom een sterk vermoeden dat de powerflip de oplossing is geweest, maar mocht je toch nog tegen een probleem aanlopen kan je dan de registratie app opnieuw installeren op je telefoon?
Ik verwacht dat je hiermee snel kan genieten van Veilig Thuis!