Beantwoord

kabel leggen

  • 9 November 2022
  • 7 reacties
  • 140 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik was vandaag bezig met voorbereiding voor de installatie van volgende week en ik wou de lange internetkabel door de bestaande coax leiding trekken.m

Maar de kabel kwam vast te zitten. en ik heb toen de stekker van de internetkabel afgetrokken.

Nu heb ik de vraag of de monteur een nieuwe stekker er op kan zetten of dat ik een nieuwe kabel moet gaan halen.?

mvg. Sjon

icon

Beste antwoord door ReMa3 9 November 2022, 18:01

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge

Ik was vandaag bezig met voorbereiding voor de installatie van volgende week en ik wou de lange internetkabel door de bestaande coax leiding trekken.m

Maar de kabel kwam vast te zitten. en ik heb toen de stekker van de internetkabel afgetrokken.

Nu heb ik de vraag of de monteur een nieuwe stekker er op kan zetten of dat ik een nieuwe kabel moet gaan halen.?

mvg. Sjon

Of de monteur dat kan weet ik niet, maar als je de stekker van de kabel hebt afgetrokken is de kans dat er meerdere breuken in de kabel zitten best wel groot. Vervang die kabel maar helemaal.

En dan gewoon een utp 5e kabel? Of is daar ook een beter variant van? 

Reputatie 6
Badge

CAT5e is voldoende. CAT6 en hoger zijn dikker dan CAT5e. De vraag is waarom de kabel vast zat zodat je de eerste kabel kapot hebt getrokken. Ik zou eerder kijken of je het speciale glijmiddel voor kabels zodat je de volgende niet kapot trekt. Of kijk voor het huren van een professional voor het aanleggen van de kabel

Nou ik ga de kabel niet meer door de zelfde goot doen ik werk hem boven gronds weg. 

Die buis waar ik hem door heen wou hebben zit in een beton vloer en ik denk dat daar haakse bochten inzit waardoor het niet wou. De coax kabel wou er ook niet op normale wijze uit. 

Reputatie 2

Best is om een UTP kabel zonder schoentje door je leiding te trekken met een trekveer oid.

Dan als de kabel er helemaal doorheen is, zelf een RJ45 stekker eraan monteren.
Het is even een beetje priegel werk en je moet een RJ45 tang hebben

 

Reputatie 7
Badge +14

@Sjonf1  Een monteur doet veel extra voor veel geld. Volgens mij staan die opties ook in je mail

 Extra werkzaamheden
Voor extra werkzaamheden die buiten het bezoek vallen, kan de Expert €17,50 per kwartier in rekening brengen. Indien er extra werkzaamheden uitgevoerd dienen te worden, bespreekt de Expert dit vooraf.

 

Bij glasvezel komt er standaard een monteur. deze kan ook een stopcontact plaatsen voor  rond 50 euro extra. De monteur sluit de eerste tv voor je aan en werkt de kabel weg op of langs de plint met de 15meter bijgeleverde kabel zonder te boren hakken en te breken. Mocht dit niet uit komen of wil je de kabel weggewerkt hebben (bijvoorbeeld door het vervangen van de coax of telefoon kabel (indien mogelijk) dan kan de monteur dit ook voor je uitvoeren tegen betaling 😅

Reputatie 6
Badge

Nou ik ga de kabel niet meer door de zelfde goot doen ik werk hem boven gronds weg. 

Die buis waar ik hem door heen wou hebben zit in een beton vloer en ik denk dat daar haakse bochten inzit waardoor het niet wou. De coax kabel wou er ook niet op normale wijze uit. 

Verstandig. Ik ken de problemen met het trekken van kabels in een oude pijp. Dat is geen fun.  Ik heb ook wel problemen gehad met een kabel zonder connector...

Reageer