Skip to main content

Goedenavond,

Op dit moment neem ik Delta Internet en TV af, de maandelijkse kosten stijgen de pan uit. Ik betaal nu zo'n 80,50 euro per maand voor Internet + TV inclusief ESPN 1,2,3,4. Daarom ben ik me aan het oriënteren op andere marktpartijen, waar Odido er één van is ;)

Ik heb geen zin om lange tijd zonder internet en tv te zitten dus stel ik mijn vraag alvast aan de voorkant. Om eventuele ellende na bestellen voor te zijn. Hieronder volgen 3 foto's.

Meterkast, dop, lichtgrijze kabel loopt onder vloer van hal door naar woonkamer, naar kabel-aansluiting hieronder.
Kabelaansluiting, hier draait nu bij Delta Modem op.
Delta Modem

Wanneer ik de postcodecheck doe bij Odido geeft deze aan dat ze internet en TV op mijn adres leveren.

Zien jullie bezwaren, moeilijkheden bij het aansluiten? Of moet alles gewoon vlekkeloos gaan? Mijn onzekerheid zit hem vooral in het feit dat ik in vorige huishoudens gewend was om direct vanuit de meterkast een telefoonlijn aan te kunnen sluiten in het modem. 

Ik verneem graag.

Hallo @pietjeheyhey 

De postcodecheck op de website geeft aan dat er DSL internet beschikbaar is?

De lichtgrijze kabel van foto 1 loopt niet naar de aansluiting op foto 2.

Je dient de lichtgrijze kabel van foto 1 op ongeveer 30cm af te knippen, strip de kabel, sluit rood en blauw aan in het doosje dat in het installatiepakket zit en daar kan je dan ook de PHONE kabel inpluggen die naar de DSL poort van het modem gaat.

Hallo @pietjeheyhey 

De postcodecheck op de website geeft aan dat er DSL internet beschikbaar is?

De lichtgrijze kabel van foto 1 loopt niet naar de aansluiting op foto 2.

Je dient de lichtgrijze kabel van foto 1 op ongeveer 30cm af te knippen, strip de kabel, sluit rood en blauw aan in het doosje dat in het installatiepakket zit en daar kan je dan ook de PHONE kabel inpluggen die naar de DSL poort van het modem gaat.

Dankjewel.

Dat betekent dat ik de dop hieraf moet trekken en deze kabel daarna uit moet kleden? ;)

Dan wil ik jullie modem ook in de meterkast plaatsen. Ik wil dan via WIFI ook connectie leggen met mijn door jullie te leveren Mediabox. Ik snap dat voorkeur uitgaat naar bekabeld maar vanaf het modem naar de televisie zit een betonnen vloer en muur. Is het mogelijk om via WIFI op de Mediabox tv te kijken? 

Via COAX zit ik nu bij Delta en deze biedt dit als enige aan op mijn adres.

@pietjeheyhey

De dop daar moet je niet aanzitten, knip deze kabel op 30cm af en volg de verdere instructies.

Als een kabel echt geen optie is en via de WiFi gaat het slecht dan kan je misschien powerline adapters gebruiken.

@pietjeheyhey

De dop daar moet je niet aanzitten, knip deze kabel op 30cm af en volg de verdere instructies.

Als een kabel echt geen optie is en via de WiFi gaat het slecht dan kan je misschien powerline adapters gebruiken.

Dankje. Voor ik de draad ga knippen kwam ik deze nog ergens in huis tegen. Op zo'n 2 meter afstand van de mantelbuis.

Zou dit een actieve vdsl kabel kunnen zijn? 

@pietjeheyhey 

Dit is een rj11 connector? Waar komt deze kabel vandaan?

Reageer