Beantwoord

ISRA punt niet actief.

  • 30 November 2021
  • 7 reacties
  • 194 Bekeken

  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 104 reacties

Hallo,

Pas verhuisd en uiteraard de verhuizing aangevraagd bij T-Mobile. Tot mijn verbazing werd de installatie datum naar voren getrokken. Het werd dus 26-11-2021. Was nog druk bezig met verhuizen dus geen tijd om te kijken. Nu is het 30-11-2021 en ik steek de steker in het stopcontact maar helaas geen internet.

Multimeter gepakt en bij het ISRA punt gaan kijken. Er hangt zelfs nog een NT1 kastje in de meterkast. Alle oude meuk los gehaald. Ik heb 2 aansluitingen op het ISRA punt. Op beide totaal geen actief signaal. Met multimeter meet ik ook totaal geen spanning op beide uitgangen.

Nu zullen er ongetwijfeld opmerkingen komen zoals “probeer het modem even te herstarten”. Iemand met een heel klein beetje technische achtergrond laat dit soort opmerkingen achterwege na het lezen van bovenstaand verhaal.

Ik neem aan dat de KPN even een verbinding moet maken met mijn woning waarna ik wel DSL kan gebruiken.

Hoe nu verder te gaan?

 

icon

Beste antwoord door eric 30 November 2021, 22:26

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @OpaGod welkom bij de community.

Die NT1 heb je niet meer nodig. Blijkbaar had de vorige bewoner een ISDN-2 aansluiting.

Is dit je IsRA punt? Wat zit er onder de plank die vlak onder dat aansluit kastje zit?

Reputatie 7
Badge +4

Lijkt er op dat T Mobile even een monteur moet sturen om het signaal te controleren.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @OpaGod,

Bedankt, dat is heldere taal en daar kan ik geen speld tussen krijgen! Hierom heb ik meteen een opdracht uitgezet bij KPN en ik acht de kans heel groot dat je morgen, of anders uiterlijk op vrijdag, door hen gecontacteerd wordt voor een afspraak. Ik heb zo'n vermoeden dat je enigszins bekend bent in hun wereldje, maar in ieder geval zullen zij dit zeker voor je op kunnen lossen. :wink:

Ik ga het regelen met KPN en in de tussentijd wens ik je nog veel succes met verhuizen!

Hoi,

 

KPN is langs gekomen en de verbinding is of was al goed. Monteur heeft laten zien dat op uitgang 1 signaal aanwezig is. Hierop het modem maar weer eens aangesloten en ……….opeens is er internet. Wel vreemd dat het een paar dagen geleden niet werkte hoe ik de aansluitingen ook maakte.
Afijn, modem even voor nood aangesloten en we hebben internet in de woonkamer, keuken en gang. De rest is te ver weg en dat moet ik even oplossen met MESH. Helaas is dat antieke Huawei modem (wat nog in elkaar is gesoldeerd door Fred Flintstone) hier niet geschikt voor. Later zal ik eens gaan kijken om dit op te lossen.

P.S.
Het bericht van Eric wordt aangemerkt als beste antwoord. Welke pannenkoek beslist dit?
Ik vind het bericht van @Cal dan een beter antwoord...

Reputatie 7
Badge +15

@OpaGod 

Ik heb zelf ook eens een KPN monteur voor DSL op bezoek gehad (afspraak) maar die ging eerst langs de wijkcentrale om te kijken of alles goed is, misschien was dit bij jou ook het geval?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @OpaGod,

Fijn om te horen dat je inmiddels volledig online bent! Het vermoeden van @Waqqas klopt inderdaad. Zo te zien is de KPN monteur namelijk eerst nog langs de wijkcentrale geweest en is de monteur, inclusief bezoek bij jou aan huis, nog een klein uurtje bezig geweest.

In dit geval ben ik chef “pannenkoek” die de antwoorden markeert. :joy::innocent:

Omdat ik mijn antwoord inhoudelijk niet zo veel toe vond voegen, én het feit dat ik toch enige ijdelheid wil voorkomen :wink:, heb ik besloten om het antwoord van Eric te markeren als beste antwoord. Bedankt in ieder geval dat je mijn antwoord beter vond hahaha!

Mocht je, ondanks mijn uitleg, toch liever een ander “beste antwoord” willen hebben, als topic starter geniet jij ook het recht om een antwoord te belonen. 

Veel plezier nog met het internet gewenst!

Hoi @Cal (chef pannenkoek)

Maakt ook niet zo veel uit of de monteur wel of niet bij de wijkkast is geweest. Hoofdzaak (voor mij) is dat ik weer Internet heb.

DE denkwijze van het markeren van antwoorden vind ik soms heel erg krom. De meeste antwoorden kun je niet echt rangschikken onder een echt antwoord. Het wordt als antwoord aangemerkt zodat het topic gesloten kan worden volgens mij. Wel vind ik het heel netjes dat je @eric aangewezen heb als beste antwoord. Ik ben er content mee hoor.

Iedereen weer bedankt voor de hulp en het meedenken. Ik ga Internetten…..