Skip to main content
Beantwoord

ISRA punt aansluiting lukt niet


In de meterkast zit als het het goed is het aansluitpunt. Volgens de handleiding heb ik het rode kabeltje met het rode kabeltje verbonden en het blauwe met het groenen. Vervolgens de 'PHONE' kabel aangesloten in het DSL punt in de modem. Alleen het 'aan' knopje knippert even en brandt daarna gewoon. Vervolgens de andere PHONE kabel geprobeerd en ook nog de DSL kabel. Werkte allebei niet. Ook nog even het andere kastje waarin alleen een rode en blauwe kabel zitten geprobeerd. Rood op rood, blauw op blauw. Weer hetzelfde resultaat.

De telefoon wordt steeds opgehangen wanneer ik bel dus hopelijk kan iemand mij op deze manier helpen.

 

Foto is met de DSL kabel maar heb het uiteraard met de PHONE kabel geprobeerd.

 

Mijn internet is btw al twee weken aangesloten dus dat kan het ook niet zijn.

Beste antwoord door Ginny

Hoi @EenPersoon, ik kan mij goed voorstellen dat je hier niet helemaal uitkomt! Ik heb dan ook direct een monteur voor jou aangevraagd. Binnen een kwartier ontvang je een sms met een link voor het maken van een afspraak!

Bekijk origineel

5 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21097 reacties
  • 1 juni 2021

Hallo @EenPersoon 

Wil je eens dat andere aansluitdoosje met alleen rood en blauw erbij pakken en oranje en wit aansluiten ipv rood en blauw?

Gebruik de DSL kabel naar de DSL poort in je modem en waar komt die kabel in de meterkast vandaan?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 1 juni 2021

Bedankt voor je reactie!

Ik heb dit geprobeerd (wit naar blauw en oranje naar rood) en helaas werkt dit ook niet. Ook is dit aansluitdoosje nu gedeeltelijk stuk. De schroefjes draaien wel maar ze gaan niet meer losser. Het witte kabeltje zit nu dus ook nog eens volledig vast. (Intussen eruit gekregen)

 

Ik heb hier een wat duidelijkere foto van de kabel. Ik woon op 4 hoog dus het kan niet echt anders dan naar beneden gaan.

 

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21097 reacties
  • 1 juni 2021

@EenPersoon 

Ik denk dat er dan toch eens een monteur moet langskomen omdat de kabel die je meterkast binnenkomt al geen signaal heeft.

Het is dus even wachten op de reactie van een moderator.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 1 juni 2021

Daar ben ik ook bang voor dan @Waqqas. Voor mijn gevoel heb ik elke mogelijke combinatie geprobeerd intussen. Ben benieuwd wat een mod zal zeggen.

 

Toch bedankt voor je hulp.


Forum|alt.badge.img+16
  • Oud-Moderator
  • 619 reacties
  • Antwoord
  • 2 juni 2021

Hoi @EenPersoon, ik kan mij goed voorstellen dat je hier niet helemaal uitkomt! Ik heb dan ook direct een monteur voor jou aangevraagd. Binnen een kwartier ontvang je een sms met een link voor het maken van een afspraak!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen