Skip to main content
Antwoord

Is installatie door Giudion nodig?

• August 9, 2025
  • 11 reacties
  • 137 Bekeken

Beste,

Op dit moment glasvezel van delta via een SFP module. Op 28 aug ga ik over naar odido, en zou Giudion langkomen voor de installatie van het modem.

Vraag me echter af waarom. Zodra deze persoon is lang geweest en de straat uit rij, sloop ik het modem er weer af. om de SFP module weer aan te sluiten en via deze community om een overzetten naar deze module aan te vragen. 

Daarom de vraag kan dit niet meteen en is een bezoek van Giudion voor 2 minuten internet via het Odido modem wel nodig?

Met vriendelijke groet

J.W. Boshoven

Beste antwoord door rvk01

Vraag me echter af waarom. 

De monteur sluit een ONT en router aan en moet controleren dat het werkt. Daarna moet hij de aansluiting als werkend afmelden. Doet hij dat niet dan wordt de aansluiting binnen een paar dagen weer afgesloten dus dat afmelden is belangrijk. 

Jij kunt daarna doen wat je wilt maar als er problemen zijn wil Odido de ONT en Zyxel weer aangesloten hebben om metingen e.d. te doen om te kunnen bepalen dat er mis is.

Afzeggen en installatie zelf doen leidt tot heel veel problemen (met name in de systemen van Odido). Dus bespaar je de moeite en laat die man even 2 minuten zijn werk doen. Odido heeft dat graag zo. 

(Er loopt een proef voor een doe het zelf installatiepakket maar dat is zeer beperkt en alleen waar reeds een ONT hangt en alleen in een bepaald gebied van ODF.)

11 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+4
  • is een legendarische user
  • Antwoord
  • August 9, 2025

De monteur sluit een ONT en router aan en moet controleren dat het werkt. Daarna moet hij de aansluiting als werkend afmelden. Doet hij dat niet dan wordt de aansluiting binnen een paar dagen weer afgesloten dus dat afmelden is belangrijk. 

Jij kunt daarna doen wat je wilt maar als er problemen zijn wil Odido de ONT en Zyxel weer aangesloten hebben om metingen e.d. te doen om te kunnen bepalen dat er mis is.

Afzeggen en installatie zelf doen leidt tot heel veel problemen (met name in de systemen van Odido). Dus bespaar je de moeite en laat die man even 2 minuten zijn werk doen. Odido heeft dat graag zo. 

(Er loopt een proef voor een doe het zelf installatiepakket maar dat is zeer beperkt en alleen waar reeds een ONT hangt en alleen in een bepaald gebied van ODF.)

• Auteur
  • is een Master Poster
  • August 9, 2025

Jammer dat ik niet mee kan doen met de proef, ONT kan ik zelf ook wel aansluiten op de  FTU. en de stekker van het modem in het stopcontact doen. 

Maar laat Giudion maar komen, dan weet ik in ieder geval dat er een signaal geleverd wordt door Odido.

Bedankt voor de reactie. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • August 9, 2025

Hallo ​@JBoshoven 

De ONT moet waarschijnlijk ook nog geregistreerd worden, dat kan je niet zelf doen.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • August 9, 2025

Hallo ​@JBoshoven 

De ONT moet waarschijnlijk ook nog geregistreerd worden, dat kan je niet zelf doen.

Zal vast wel goedkomen, dacht alleen Giudion een rit te besparen en mij een afspraak.

Hoop dat jullie snel de SFP kunnen activeren zodra hij is langs geweest, als het goed is staan alle gegevens in mijn profiel

• Auteur
  • is een Master Poster
  • August 28, 2025

Vandaag tussen 16:00 en 20:00 komt Guidion langs, Heb alles al zelf aangesloten en alles werkt al. 

Maar zoals bekend wil ik zo spoedig mogelijk weer mn eigen zaram aangesloten hebben.

Hoe kan ik dat nu het beste regelen?, Alle gegevens zouden al zichtbaar moeten zijn voor de MOD's in mn profiel. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • August 28, 2025

Hallo ​@JBoshoven 

Wacht nog even op de monteur, die moet je bestelling administratief afronden. Daarn kan een moderator de Zaram SFP registreren.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • August 28, 2025

• Auteur
  • is een Master Poster
  • August 28, 2025

Hallo ​@JBoshoven 

Wacht nog even op de monteur, die moet je bestelling administratief afronden. Daarn kan een moderator de Zaram SFP registreren.

Guidion is langs geweest om 16:00, zou je zo snel mogelijk de ZARAM aanmelden kunnen aanmelden? Alvast heel erg bedankt. 👌

Neem aan vlan 300????

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • August 28, 2025

@JBoshoven 

Ik ben een klant, geen moderator maar het is inderdaad VLAN 300.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • August 28, 2025

@JBoshoven 

Ik ben een klant, geen moderator maar het is inderdaad VLAN 300.

Dan hoop ik dat de moderators snel mee kijken, of kan ik die ook direct een DM sturen ?, bedankt in ieder geval 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • August 28, 2025

@JBoshoven 

Moderators reageren niet op ongevraagde privéberichten.