Goedemorgen. We hebben op 18 november een online bestelling voor het huis geplaatst. Goedgekeurd. De installatiedatum stond op 28 november, maar we hebben geen bericht ontvangen van het installatieteam. En we hebben dringend internet nodig. Wij zouden het fijn vinden als u helpt.
Hallo
Heb je wel al een glasvezelsansluitpunt in huis en heb je kort na de aanvraag een email van Guidion ontvangen voor het maken van een installatie afspraak?
Heb je ook het installatiepakket al binnen en wat is de status in je Odido account?
Als het een DSL (koper) verbinding betreft, dan is het een doe het zelf installatie. Er is dan geen installatie team nodig. De apparatuur wordt gewoon naar je huis gestuurd.
Nee, helaas zijn we net verhuisd. Er verschijnt geen poort. Nadat ik vandaag de klantenservice had gebeld, belde een dame van Guidion en maakte een afspraak voor 12 december. De aansluitdatum is 28 november, maar ik denk dat het internet op 12 december wordt aangesloten.
Indien mogelijk wordt deze ongeveer 1 maand na de besteldatum aangesloten. Dit is frustrerend.
Je schreef, er is geen poort? Dus de glasvezel is nog niet binnen het huis afgewerkt in een Fiber termination Unit. Zeg maar wit kastje waar de glasvezel in is afgewerkt?
Helaas is het niet zichtbaar, maar als ik bij Odido bestel, geeft het de bevestiging dat er glasvezelinternet kan worden aangesloten op het adres van het huis.
ALs er geen FTU is, dan wordt het NA bestelling van jouw internet dienst door de lokale netbeheerder aangelegd. De voorbereiding in jouw wijk is gebeurd, daarna worden dus met bestellingen de huisaansluitingen gemaakt. Helaas zijn deze werkzaamheden ondanks een wensdatum die ook in het systeem staan soms onderhevig aan herplanning in verband met vergunningen of mensen die nodig zijn om het uit te voeren. De wensdatum kan dus verschuiven zolang er nog geen glasvezel daadwerkelijk in de woning is aangelegd. Zodra dat wel is gebeurd wordt Odido automatisch op de hoogte gesteld en wordt een router+ONT verzonden en krijg je een email om een afspraak met de monteursdienst te maken voor de installatie hiervan.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.