Hallo,
Wij zijn overgestapt van XS4ALL op 30 sept, een monteur van guidion is 3 okt langs geweest voor de installatie van odido. Omdat het internet niet werkte hebben we naar de klantenservice gebeld die een ticket bij de technische dienst hebben ingediend.
Op zijn beurt hebben zij de netwerkbeheerder KPN ingeschakeld, die aan ons vertellen dat het probleem niet bij hun ligt.
De klantenservice hebben dus nu een afspraak bij guidion gemaakt die komen 20 okt langs.
Mijn vraag is of ik zelf nog iets kan controleren wat misschien verkeerd staat ingesteld?
De lichtjes in de meterkast zien er zo uit, prima behalve natuurlijk het internet lampje.
Mediaconverer v.l.n.r. 10G Lan, LOS (uit), PON, Power
Modem v.l.n.r. Power 2.5 WAN, Internet (rood), Lan
De mediaconverter ziet er, denk ik, goed uit, ik dit niet echt beoordelen.
Onder ONT Authentication zijn zowel Password als LOID leeg.
Het modem geeft ook aan aangesloten te zijn met de mediaconverter.
Het lijkt dat het modem geen verbinding maken, de dhcp discover krijgt ie geen reactie op (let niet op de datum die klopt niet).