Skip to main content

Hallo Odido, 

 

 

Ik ben een week geleden verhuisd en heb inmiddels al 1,5 week mijn internetpakket ontvangen. Echter kan het internet pas aan het einde van de maand (24 oktober) worden geïnstalleerd. Omdat ik niet zo lang kon wachten, heb ik de afspraak toen geannuleerd. Op advies van een van jullie medewerkers heb ik vervolgens toch weer een monteur ingepland.

Daarna heb ik contact opgenomen met jullie installatiepartner om te vragen of de installatie vervroegd kon worden, omdat ik afhankelijk ben van internet voor mijn werk. Jullie installatiepartner (Guidion) gaf echter aan dat Odido de lijn eerst eerder activeerbaar moet maken, zodat zij de monteur eerder kunnen inplannen.

Nu hoor ik echter twee verschillende verhalen van jullie medewerkers. De eerste medewerker gaf aan dat de zaak was geëscaleerd naar de technische dienst en dat ik binnen drie dagen een reactie zou krijgen. Omdat ik geen reactie had ontvangen, belde ik na vier dagen opnieuw. Deze medewerker vertelde me dat het helemaal niet mogelijk is om de lijn eerder te activeren.

 

Ik zou graag duidelijkheid willen over de situatie.

 

WAAR. SLAAT. DIT. OP! 

 

Ik heb mijn internetpakket al, en de vorige bewoner had een werkend Odido-pakket. Waarom is het zo moeilijk om ervoor te zorgen dat de lijn eerder wordt geactiveerd, zodat er zo snel mogelijk een monteur kan langskomen om het te installeren?

Ik heb het gevoel dat er niet naar mij wordt geluisterd als klant en dat Odido zijn processen niet op orde heeft! Help me alstublieft, ik moet nu mijn hotspot (Odido mobiel abonnement) gebruiken om te kunnen werken. Dat is toch niet de bedoeling....!? 

 

Klantnummer: ZDE23574

Beste KacangPedis,

Ik weet niet op wat voor verbinding je zit, maar in de tags van je bericht zie ik glasvezel staan dus daar ga ik maar vanuit.

De moderators mogen mij corrigeren als dit niet klopt, maar volgens mij is apparatuur klantgebonden. Het is niet heel milieuvriendelijk maar de vorige bewoner is zelf verantwoordelijk voor de apparatuur die hij/zij in bruikleen heeft gehad want zijn/haar pakket wordt natuurlijk stopgezet en de nieuwe bewoners hoeven niet per se voor Odido te gaan natuurlijk.

Maar is het niet zo dat als de apparatuur er nog steeds hangt, je nog van de verbinding van de vorige bewoner gebruik van kunt maken? Even navragen bij de vorige bewoner wat de code is of een apparaat met de kabel aansluiten tot de monteur komt op de 24e om de apparatuur om te wisselen van hun apparatuur naar jouw apparatuur?

Of hangt er op dit moment helemaal geen apparatuur bijvoorbeeld omdat de vorige bewoners het abonnement al eerder op hebben gezegd?


Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn eigen apparatuur gekregen, nieuw in de doos. De vorige eigenaar noemde ik om aan te geven dat de lijn al bruikbaar is/was. Aangezien zij ook Odido hadden en hebben mee verhuisd naar hun nieuwe woning.

 

Ik heb dus mijn eigen Odido apparatuur op tijd gekregen en een Odido glasvezel lijn in mijn nieuwe woning. Maar deze wordt volgens Guidion pas weer geheractiveerd per eind oktober. Waardoor zij (Guidion) dus pas eind oktober een monteur kunnen inplannen... 


Hi @KacangPedis, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aangeeft, ik ben meteen voor je gaan kijken en het eerste wat mij opvalt is dat Guidion nog langs moet komen voor de installatie. Ondanks dat er al een verbinding actief was op het adres, dient deze als nog handmatig geactiveerd te worden door Guidion. Dit is puur voor administratie. Nadat Guidion de lijn geactiveerd heeft moet je online komen. Ik zie dat de afspraak op 24-10 gepland staat. Zou je daarna een terugkoppeling kunnen geven of het allemaal in orde is?


Hi Tommie, 

 

Dat klopt dat Guidion nog langs moet komen maar ik kon hun niet eerder langs laten komen omdat volgens hun, Odido de lijn moet "heractiveren" voordat ik de afspraak eerder kan laten inplannen.

 

Ik zit inmiddels als ruim 1,5 week in mijn nieuwe woning zonder internet. Het liefst had ik het eergister al werkende... Het is toch raar dat ik ca 3 weken moet wachten tot ik internet kan gebruiken? 


Reageer