Skip to main content

Goedendag,

Binnenkort komt installateur de Zyxel-T56 aansluiten op de glasvezel .

Ik zou graag de  WiFi netwerksettings van huidige omgeving overzetten:

→ LAN IP van 192.168.1.1. naar 10.x.x.x.

Als ik de manual lees, lijkt dit mogelijk. Klopt dat ? De webinlog op de modem wordt dan met met die 10.x.x.x.

→ SSIDs (prive en guest) aanpassen en/of aanmaken. Zou ook mogelijk moeten zijn.

 

Denk niet dat de monteur dit allemaal gaat doen. Als het inderdaad kan, zou ik dit dan al van tevoren kunnen doen?  De monteur moet dan al rekening houden met dat nieuwe IP adres bijv.

Bedankt voor een reactie.

Hallo @Poulenc 

Beide zijn mogelijk (LAN IP en SSID aanpassen), maar ik denk dat het beter is dit aan te passen na het bezoek van de monteur.


Okay. Ik laat monteur ff zijn klus doen. Dan inloggen in webinterface. IP aanpassen, IP range voor dhcp aanpassen en andere wifi zaken. En dan een reboot neem ik aan?


@Poulenc 

Voor zaken mbt de WiFi is een reboot niet nodig, ik heb zelf nooit het LAN IP gewijzigd naar doe het maar beter wel na het wijzigen zodat de nieuwe instellingen direct van kracht gaan.


Nog een aanvullende . Heeft glasvezelconnector van Huawei ook een eigen IP adres ? En zit deze dan wellicht in het zelfde netwerk (IP range) als het modem? Dan zou die ook aangepast moeten worden?


@Poulenc Ja, de Huawei is te bereiken op 192.168.100.1 als je je computer er rechtstreeks op aansluit, maar omdat daar geen VLAN op zit, zal dit je eigen netwerk niet in de weg zitten.


@Poulenc Ja, de Huawei is te bereiken op 192.168.100.1 als je je computer er rechtstreeks op aansluit, maar omdat daar geen VLAN op zit, zal dit je eigen netwerk niet in de weg zitten.

 

Okay. Snap ‘m. Bedankt voor jullie reacties. Een en ander aangepast. Reboot modem. Alles lijkt te werken. 


Btw: vooraf backup vd modemconfig gemaakt😊


Reageer