Skip to main content

Sinds juli 2023 steken er wat sprietjes uit de stoeptegels voor mijn deur, maar het is nog steeds niet afgemonteerd. Nu ontving ik vandaag het installatiepakket terwijl er totaal nog geen sprake is van het afmonteren. Is dit gebruikelijk? En wat nu te doen, retourneren of gewoon afwachten?

Ook zie ik in mijn Odido account een TV pincode voor de Odido TV app, wat moet ik hier mee? Ik neem aan dat als ik deze ga gebruiken dat mijn abonnement dan meteen actief is? Dit terwijl ik nog geen glasvezelaansluiting heb.

Ik hoop dat iemand mij dit kan uitleggen.

Dank alvast!

Hallo @Gewoon_Peter 

Het installatiepakket kan je gewoon bewaren, als het goed is komt de netwerkbeheerder/aannemer eerst om het glasvezel binnen aan te sluiten en zodra het glasvezel gereed is voor gebruik dan ontvang je een mail om een afspraak met Guidion te maken voor de installatie.

Met de tv pincode zou je de Odido Online tv app kunnen gebruiken op je mobiel of tablet maar ik weet niet zeker of je abonnement dan in gaat of niet.

Hallo @Gewoon_Peter 

Het installatiepakket kan je gewoon bewaren, als het goed is komt de netwerkbeheerder/aannemer eerst om het glasvezel binnen aan te sluiten en zodra het glasvezel gereed is voor gebruik dan ontvang je een mail om een afspraak met Guidion te maken voor de installatie.

Met de tv pincode zou je de Odido Online tv app kunnen gebruiken op je mobiel of tablet maar ik weet niet zeker of je abonnement dan in gaat of niet.

Dank voor de snelle reactie. Ik zou wel graag willen weten wat de consequenties voor mijn abonnement zijn als ik de online TV zou gaan gebruiken.

@Waqqas Wil je dit s.v.p. voor me uitzoeken?

@Waqqas en/of een andere moderator…..wat is de reden dat het installatiepakket nu al naar mij verzonden is? 

@Gewoon_Peter 

Ik ben geen moderator maat dit komt wel eens voor dat klanten het pakket al eerder in huis hebben.

@Gewoon_Peter

Ik ben geen moderator maat dit komt wel eens voor dat klanten het pakket al eerder in huis hebben.

Ah, ok. Dank je.

Misschien kan een Odido medewerker(moderator) mijn vragen beantwoorden?
1. Waarom zomaar ineens ontvang ik een installatiepakket? Ik heb nog geen glasvezelaansluiting, alleen wat sprietjes uit de stoeptegels voor de deur.(portiek appartement, 6 woningen)
2. Ik heb ook een pincode ontvangen voor de TV app terwijl ik geen glasvezelaansluiting heb. Als ik deze zou gaan gebruiken, gaat dan mijn abonnement ook meteen in? (ik heb voorlopig nog Ziggo)

Ik heb mijn profiel ingevuld, dus mijn gegevens zijn inzichtelijk.

Ik hoor graag van jullie!

Hey @Gewoon_Peter, het installatie pakket is verzonden omdat de patch installatie is ingepland. De onderaannemer komt op 11-11 de patch installeren.

Het contract gaat pas in als het modem voor de eerste keer online komt, eerder niet! 

Hi Tommie, dank voor je bericht!

Ik neem aan dat je met ‘patch installatie’ het vanaf de stoep naar binnen brengen van de glasvezel bedoeld?

Want wij hebben, zoals ik al eerder memoreerde, nog geen glasvezelaansluiting in onze woning. Er steken op de stoep wel meerdere sprietjes uit de grond.

Update :

Ik ontving zojuist een brief van Open Dutch Fiber dat volgende week de glasvezel naar binnen wordt gebracht bij mij thuis.

Dan klopt de installatie patch op 11 november a.s. dus wel.

Krijg ik nog een tijdsvak waarin op 11 november de patch wordt uitgevoerd, @Tommie van Odido ?

Als het goed is ontvang je die ook van de onderaannemer @Gewoon_Peter

Als het goed is ontvang je die ook van de onderaannemer @Gewoon_Peter

@Tommie van Odido Op dit moment staat Open Dutch Fiber voor mijn deur. Ze gaan morgen voorbereidend werk verrichten, d.w.z. ze trekken glasvezel door tot aan de gevel van het appartementencomplex(totaal 6 appartementen 3 hoog). Op maandag 11 november a.s. tussen 9:00 uur en 17:00 uur komt er een andere ploeg(met hoogwerker) om het af te monteren.

Dus de installatie patch van Guidion kan dus NIET plaatsvinden op 11 november a.s. Een dag later zou dus wel kunnen.

Ik heb van Guidion nog niets vernomen, hoe kan het dan zijn dat Odido het wel weet?

@Tommie van Odido Ik ontving zojuist een e-mail van Guidion n.a.v. mijn vraag of er een afspraak stond gepland op 11 november a.s. Ze weten van niets en er staat ook geen afspraak gepland.

ODF komt wel op 11 november om de glasvezel in mijn huis af te monteren, die afspraak is mij vamiddag mondeling door een ODF medewerker verteld.

Hoe zit het dan met Guidion? Wanneer komen zij? Ik kan er geen touw meer aan vastknopen.

Guidion wordt pas aangestuurd als de glasvezel thuis is aangelegd @Gewoon_Peter, zij zullen vanzelf contact met je opnemen om een afspraak in te plannen. De onderaannemer geeft systematisch een seintje dat het gereed is voor installatie. 

Guidion wordt pas aangestuurd als de glasvezel thuis is aangelegd @Gewoon_Peter, zij zullen vanzelf contact met je opnemen om een afspraak in te plannen. De onderaannemer geeft systematisch een seintje dat het gereed is voor installatie. 

Dank voor je reactie! Ik wacht het maar rustig af.

Reageer