Skip to main content

Installatiepakket graag eerder ontvangen en zelf installeren.

  • 23 May 2024
  • 4 reacties
  • 168 Bekeken

Hallo, door een unieke situatie zit ik nu in vervelende omstandigheden, hier mijn verhaal.

Ik was eerst overgestapt van Youfone glasvezel naar die van KPN, en een maand later nadat ik die had besteld had ik die zelf geïnstalleerd op de dag na installatiedatum, en hierna kwam ik erachter dat Odido een nieuw abonnement had met 4x de snelheid dan die van KPN voor een iets lager bedrag.

Ik ben dus weer overgestapt, de KPN installatie dus ook geretourneerd na die van Youfone, en nu zit ik sindsdien bij Odido, zonder internet voor al een veel te lange tijd.

Ik had hierover al gebeld op 14 Mei, dat ik echt niet kan wachten tot 10 Juni voor een monteur die overbodig is om een kabeltje van modem naar XGS-PON, en een stroomkabeltje aan te sluiten.

Ik was van het telefoongesprek onder de indruk dat het allemaal goed zal komen, de installatiepakket zou zo snel mogelijk verstuurd worden, en ik zou het zelf mogen aansluiten.

Wij zijn nu 9 dagen verder en ik heb nog niks gehoord, geen installatiepakket ontvangen, geen bevestiging dat er hier daadwerkelijk wat aan wordt gedaan.

Ik zit nu ook dicht op mijn gegevenslimiet van mijn mobiel en ga het niet redden tot het einde van deze maand. 

Als ik hier verder niks over hoor dan is mijn enige keuze helaas om nogmaals over te stappen, Ziggo is hierin wel aardig makkelijk in en daar kan ik als ik zal willen al direct na het weekend een modem verwachten als ik hun installatiedatum moet geloven.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Kyle97 

Heb je geen gebruik gemaakt van de overstapservice? Dan zou KPN blijven werken tot 10 juni.

Een monteur is wel verplicht bij een glasvezel installatie, het kan ook zo zijn dat je een andere ONT krijgt.

Het installatiepakket krijg je uiterlijk 1 week vóór de installatiedag.

Hallo @Kyle97 

Heb je geen gebruik gemaakt van de overstapservice? Dan zou KPN blijven werken tot 10 juni.

Een monteur is wel verplicht bij een glasvezel installatie, het kan ook zo zijn dat je een andere ONT krijgt.

Het installatiepakket krijg je uiterlijk 1 week vóór de installatiedag.

De overstapservice was afgewezen, als een monteur verplicht is bij een Odido glasvezel installatie, al dan niet wegens vervanging van de ONT dan wil ik hierbij graag mijn abonnement annuleren, ik kan niet wachten tot 10 Juni.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Kyle97 

Het is ook nog de vraag of je verbinding al eerder dan 10 juni actief ís, indien je een Odido abonnement hebt dan zou je tijdelijk naar unlimited kunnen verhogen.

@Waqqas Inderdaad, ik heb mijn opties bekeken en na overweging ga ik dit zooitje maar niet erger maken dan dat het al is, ik moet het maar aan zien te modderen tot 10 Juni, we zullen zien wat voor grap het dan gaat worden aangezien ik tijdens het telefoongesprek had begrepen dat de monteur niet meer langs zal komen.

Hopelijk gaat het dan niet zoals bij de verhuizing, hier was het mij de 1e keer ook gelukt om de Genexis Element-TK01-XGS2110-EU-1 van KPN aan te sluiten, daar had ik alleen niet veel aan sinds er alsnog een monteur langs moest komen om het te activeren (knipperend groen lichtje) hier had ik hetzelfde probleem, het installatiepakket had ik alleen allang binnen, maar de monteur zal pas 3 weken later komen en zei wilden het niet remote activeren.

Uiteindelijk na meerdere telefoontjes maar geannuleerd, spul weer van de muur af en teruggestuurd en 3 dagen later kon ik wel genieten van Ziggo, maar dan zonder glasvezel.

Nu ik dat onding wel aan de muur heb hangen had ik ook niet meer verwacht dat ik ooit weer in zo'n situatie zal belanden.

Wat mij betreft moeten er hier wat reglementen voor komen, het moet toch niet zo zijn dat je bij elke overstap naar een concurrent met hun eigen spul kan verwachten dat de ONT misschien weer vervangen moet worden, waarbij je maar weer een monteur voor moet laten komen, dit is wel heel wat anders dan overstappen van energieleverancier, voor velen is dat al teveel moeite, laat staan dit gedoe, dit is een veel te grote stap voor de meesten om te zetten.

Reageer