Vandaag is de installatiedag, de helpdesk vertelde me eerder dat mijn ISRA vanaf 0:00 vandaag (weer) actief zou zijn, echter tot op heden brandt het internet lampje niet en meet ik als rechtgeaarde elektrotechneut ook geen enkele spanning op het ISRA punt. Dit ISRA punt is in het verleden wel actief geweest voor een ADSL verbinding, zou moeten werken dus! Kan iemand mij aangeven of mijn ISRA al daadwerkelijk actief zou moeten zijn (ingeschakeld in de wijkcentrale)? Bij voorbaat dank.
Hallo
Je verbinding zou vóór 18:00 actief moeten zijn (hier zou je ook een sms van gekregen moeten hebben). Is het ISRA punt ook de main ISRA waar ook de KPN kabel op is aangesloten dus niet via een tweede aansluitpunt?
Hallo @Waggas
Ik weet dat het kan maar zenden jullie ook SMSjes naar een vaste telefoonlijn? Want dat heb ik toen als telefoonnummer opgegeven. Volgt er anders nog een email dat alles nu zou moeten werken?
Het genoemde ISRA punt is inderdaad het officiële, enige aanwezige punt van KPN hier in huis en heeft zoals gezegd vroeger al eens een ADSL verbinding gevoerd. Ik meet zelf op enkele millivolten na ook geen enkele wissel- of gelijkspanning waar ik dat in de ADSL tijd wel kon meten, dus dat baart me wel wat zorgen.
Dank voor je snelle antwoord!
Als je in je My T-Mobile account ziet dat de installatiedag vandaag is dan is het goed, vóór 18:00 zou je verbinding actief moeten zijn.
Ja, installatiedag is vandaag, dat staat er inderdaad, ik wacht af..voor 18u dus...ga het zien.
Voor T-Mobile zelf alvast even wat feedback over de installatiekit/instructies als ik die hier kwijt kan:
Ik heb geen grijze DSL kabel mogen ontvangen zoals genoemd in de instructies, wel twee dunne groene kabeltjes met RJ11/12 die op het oog identiek zijn. Één met label ‘PHONE’, de ander met een afgescheurd label. Maar dus geen grijze. Neem niet aan dat het een probleem is maar het kan wellicht aangepast worden in de instructies als dit de nieuwe norm is.
Wat ook aangepast mag worden is de installatievideo voor de Zyxel T-54. In die video gaat men er vanuit dat het modem alleen (nog) bij een glasvezelverbinding geleverd wordt, wat niet het geval is. Ook voor DSL wordt dit modem uitgeleverd. Voor mij verder geen probleem maar helpt anderen wellicht.
Tot zover maar weer even, ik kom me weer melden als het werkt (of niet ;-))
De PHONE kabel kan je ook gewoon tussen het iSRA en modem gebruiken, normaal zit er wel een grijze kabel met een DSL label in het pakket.
Update: Ik heb verbinding! Een uur voor de deadline Nice! Alleen momenteel wel maar 45.3Mbps down ipv de ingeschatte maximale 103Mbps (abo = 100Mbps), dat vind ik toch wel wat aan de erg lage kant. Up is beter in verhouding met 26.4Mpbs up ipv van de maximale 30Mbps. Kan het zijn dat het nog wat verder (automagisch) ingeregeld wordt over de komende dagen? Want qua opstelling, bekabeling etc kan het hier in huis echt niet beter. Korte kabels, geen splitsingen, met bekabeld ethernet snelheid gemeten etc.
Het kan zo zijn dat de verbinding nog aan het intrainen is, test met een laptop rechtbekabeld aangesloten op de modem en gebruik de Ookla speedtest app.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.