Hallo,
Het gaat niet helemaal goed om mijn installatie in orde te krijgen.
De 1e Guidion monteur die heeft netjes alles geinstalleerd(6 Oct), echter stond er geen signaal op de glasvezel kabel. De sleutel van de POP kast van KPN ontbrak namelijk. Hij kon dus geen patch leggen. Dit was een bekend probleem in de wijk, en hij heeft dit al vaker gehad afgelopen maanden in onze wijk.
Er was een ticket gemaakt in de backoffice, die was afgerond, en ik kreeg bericht van Guidion voor weer een afspraak. Das raar dacht ik, want als er signaal op staat moet het werken was mij verteld door de monteur. Dus even contact gehad met de klantenservice en nee hoor, er moest weer een Guidion monteur komen om de “installatie af te ronden”, de KPN monteur had de patch gelegd en de case afgesloten dus alles zou goed komen.
Ik vertelde de klantenservice dat er nogsteeds geen signaal op de kabel staat, lampje brandt namelijk niet. Die vertelde mij dat dit niet uitmaakt en ik me geen zorgen hoefde te maken, de guidion monteur zou het allemaal oplossen.
Krijg op 11 oktober een mail: “Je abonnement gaat van start! Yes, het werkt! Vanaf 06-10-2023 geniet jij van je nieuwe abonnement, van harte welkom!” - er werkt helemaal niks, afspraak monteur 2 staat nog(18 oct).
Ik weer een dag vrij gemaakt zodat ik thuis kon zijn en vervolgens is de 2e Guidion monteur er, en die zegt dat hij de kast niet in komt, en er blijkt nogsteeds geen signaal op te staan. Hij zegt dat er een netwerk KPN monteur moet komen, en als die de patch heeft gelegd het uit zichzelf moet werken. Guidion hoeft dus niks meer te doen, in tegenstelling tot wat de klantenservice mij vertelde. En er stond dus nogsteeds geen signaal op.
Ik weer met de klanten service gebeld, en na het verhaal uitgelegd te hebben, en te vertellen dat er geen signaal op de glasvezel kabel staat, kreeg ik een aantal vragen oa of het rode lampje op de modem/router brand. Euuuuhm. Zullen we eerst even beginnen bij het lampje van “Fiber” op de converter? Dat schiet dus ook niet op… Er is weer een ticket aangemaakt voor de backoffice. Maarja, kennelijk worden deze zomaar afgesloten zonder oplossing. De volgende dag begonnen de berichten van Guidion weer of ik een afspraak wil maken.
Ik krijg ook emails met: “Wees gerust, we zijn je niet vergeten! Onze netwerkpartner is druk bezig met de voorbereiding voor het aanleggen van Glasvezel in je wijk. Je ontvangt bericht van ons zodra we gaan starten met de werkzaamheden in de straat en de Glasvezel op jouw adres naar binnen gaan brengen” (20 sept, 6 oct, 22 oct)
Hier ik heb op gereageerd dat dit ook niet klopt, alles hangt al, en buren hebben ook gewoon internet(appartementencomplex) krijg ik vervolgens een SMS met: “Je hebt contact gehad. Je bent geholpen door X, laat je ons weten wat je van dit contact vond” ? Er heeft helemaal niemand contact met mij gehad. 2 Weken later kreeg ik weer dezelfde email over dat de glasvezel aangelegd wordt.
Ik heb nu al 2x een middag vrij gehouden en het loopt echt dramatisch tot nu toe.
- De backoffice rond tickets af terwijl het niet opgelost is.
- Ondanks dat ik aangeef dat er geen signaal opstaat, stuur de klantenservice onnodig een monteur die vervolgens ook zegt dat hij meteen weer weg kan.
- Klantenservice vraagt naar rode lampjes op de Router, terwijl de converter niet eens een Fiber signaal heeft, terwijl ik dit al aangeef aan het begin van het gesprek.
- De automatische emails van Odido kloppen van geen kant. Abbonement is van start(11 oct), er moet nog glasvezel aangelegd worden (20 sept, 6 oct, 22 oct). Smsjes met je hebt contact gehad, zonder dat er contact is geweest.
- Ontvang nog om de dag emails van Guidion of ik een afspraak wil maken, terwijl er nogsteeds geen signaal op staat en ik maar niks hoor van Odido
Het is mij nogsteeds niet duidelijk wanneer ik internet krijg, en of er nog een monteur langs moet komen?
Ik heb geen idee meer hoe het zit of wat ik moet verwachten.