Skip to main content

Hallo,

Het gaat niet helemaal goed om mijn installatie in orde te krijgen.

De 1e Guidion monteur die heeft netjes alles geinstalleerd(6 Oct), echter stond er geen signaal op de glasvezel kabel. De sleutel van de POP kast van KPN ontbrak namelijk. Hij kon dus geen patch leggen. Dit was een bekend probleem in de wijk, en hij heeft dit al vaker gehad afgelopen maanden in onze wijk.

Er was een ticket gemaakt in de backoffice, die was afgerond, en ik kreeg bericht van Guidion voor weer een afspraak. Das raar dacht ik, want als er signaal op staat moet het werken was mij verteld door de monteur. Dus even contact gehad met de klantenservice en nee hoor, er moest weer een Guidion monteur komen om de “installatie af te ronden”, de KPN monteur had de patch gelegd en de case afgesloten dus alles zou goed komen.

Ik vertelde de klantenservice dat er nogsteeds geen signaal op de kabel staat, lampje brandt namelijk niet. Die vertelde mij dat dit niet uitmaakt en ik me geen zorgen hoefde te maken, de guidion monteur zou het allemaal oplossen.

Krijg op 11 oktober een mail: “Je abonnement gaat van start! Yes, het werkt! Vanaf 06-10-2023 geniet jij van je nieuwe abonnement, van harte welkom!” - er werkt helemaal niks, afspraak monteur 2 staat nog(18 oct).

Ik weer een dag vrij gemaakt zodat ik thuis kon zijn en vervolgens is de 2e Guidion monteur er, en die zegt dat hij de kast niet in komt, en er blijkt nogsteeds geen signaal op te staan. Hij zegt dat er een netwerk KPN monteur moet komen, en als die de patch heeft gelegd het uit zichzelf moet werken. Guidion hoeft dus niks meer te doen, in tegenstelling tot wat de klantenservice mij vertelde. En er stond dus nogsteeds geen signaal op.

Ik weer met de klanten service gebeld, en na het verhaal uitgelegd te hebben, en te vertellen dat er geen signaal op de glasvezel kabel staat, kreeg ik een aantal vragen oa of het rode lampje op de modem/router brand. Euuuuhm. Zullen we eerst even beginnen bij het lampje van “Fiber” op de converter? Dat schiet dus ook niet op… Er is weer een ticket aangemaakt voor de backoffice. Maarja, kennelijk worden deze zomaar afgesloten zonder oplossing. De volgende dag begonnen de berichten van Guidion weer of ik een afspraak wil maken.

Ik krijg ook emails met: “Wees gerust, we zijn je niet vergeten! Onze netwerkpartner is druk bezig met de voorbereiding voor het aanleggen van Glasvezel in je wijk. Je ontvangt bericht van ons zodra we gaan starten met de werkzaamheden in de straat en de Glasvezel op jouw adres naar binnen gaan brengen” (20 sept, 6 oct, 22 oct)
Hier ik heb op gereageerd dat dit ook niet klopt, alles hangt al, en buren hebben ook gewoon internet(appartementencomplex) krijg ik vervolgens een SMS met: “Je hebt contact gehad. Je bent geholpen door X, laat je ons weten wat je van dit contact vond” ? Er heeft helemaal niemand contact met mij gehad. 2 Weken later kreeg ik weer dezelfde email over dat de glasvezel aangelegd wordt. 

Ik heb nu al 2x een middag vrij gehouden en het loopt echt dramatisch tot nu toe.

• De backoffice rond tickets af terwijl het niet opgelost is.
  • Ondanks dat ik aangeef dat er geen signaal opstaat, stuur de klantenservice onnodig een monteur die vervolgens ook zegt dat hij meteen weer weg kan.
  • Klantenservice vraagt naar rode lampjes op de Router, terwijl de converter niet eens een Fiber signaal heeft, terwijl ik dit al aangeef aan het begin van het gesprek.
  • De automatische emails van Odido kloppen van geen kant. Abbonement is van start(11 oct), er moet nog glasvezel aangelegd worden (20 sept, 6 oct, 22 oct). Smsjes met je hebt contact gehad, zonder dat er contact is geweest.
  • Ontvang nog om de dag emails van Guidion of ik een afspraak wil maken, terwijl er nogsteeds geen signaal op staat en ik maar niks hoor van Odido

Het is mij nogsteeds niet duidelijk wanneer ik internet krijg, en of er nog een monteur langs moet komen?

Ik heb geen idee meer hoe het zit of wat ik moet verwachten.

Hey @Steff01, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Dit is inderdaad niet de soepele start die wij voor ogen hebben. Ik heb je hele dossier ook nagelopen en daar lijkt het bij de monteurs ook niet vlekkeloos te gaan. Gelukkig is er gister nog een monteur voor je aangestuurd. Ik hoop dat het daarna opgelost is. Er is namelijk geen licht op de lijn, dit houd in dat er geen verbinding door de glasvezelkabel komt. Mijn excuses voor het ongemak, hopelijk kan de monteur van Guidion dit oplossen!

Om je wat meer duidelijkheid te geven over de verzonden e-mails:

“Je hebt contact gehad. Je bent geholpen door X, laat je ons weten wat je van dit contact vond” 

Dit wordt automatisch verstuurd als je contact gehad hebt met ons, op welke manier dan ook. Telefonisch, via Chat, Facebook of X/Twitter. Hier kun je de desbetreffende medewerker een beoordeling geven. 

“Wees gerust, we zijn je niet vergeten! Onze netwerkpartner is druk bezig met de voorbereiding voor het aanleggen van Glasvezel in je wijk.

Deze e-mail wordt verkeerd getriggerd in ons systeem. Dit is bij ons bekend en we zijn hiermee bezig om dit op te lossen!

Hallo @Tommie van Odido 

Ik heb een aantal weken terug, na jou post, contact gehad met de Klantenservice en ook het verhaal uitgelegd dat er nog geen signaal op staat.

Toen kon hij zien dat KPN Netwerk heeft gezegd dat dat nu wel zo is, ondanks dat dat lampje niet niet brand. Gideon moest dus weer langskomen om “iets af te ronden”.

Ik gaf bij de klantenservice aan dat het lampje nogsteeds niet brand en ik zeker weet dat er niks gaat gebeuren als Gideon weer langskomt. Na overleg met zijn manager was het toch duidelijk, er moest iemand van Gideon langskomen. Afspraak kon pas na 2 weken, dus weer ingeplant.

Vandaag is Gideon langsgeweest. Hij kon niks doen want er stond geen signaal op. Het is erg frustrerend dat de klantenservice Gideon maar aan blijft sturen, ondanks mijn verhaal dat dat geen nut heeft.

Gideon is nu 3 keer langs geweest, alles hangt al, maar nogsteeds geen signaal. Kunnen we dit alsjeblieft oplossen?

Hey @Steff01, bedankt voor de update.

Daar gaat inderdaad iets niet goed. Ik ben meteen voor je gaan kijken en er is al een ticket voor je aangemaakt. Ik heb een hoge prioriteit van dit ticket gemaakt zodat het snel opgepakt wordt! 

Hallo!

Ik begreep van de klantenservice dat KPN weer is langsgeweest om een patch te leggen.

Echter is dit nu de zoveelste keer dat kpn het ticket sluit en dat Guidion weer wordt aangestuurd voor een afspraak. Het lijkt op een loop waar we niet uit komen.

Het lampje van de fiber brandt namelijk nogsteeds niet. En de laatste twee Guidion monteurs hebben expliciet gezegd dat zij helemaal niks kunnen doen als dat lampje niet brandt en dat KPN hiervoor moet komen.

Als Gideon nu langs komt hebben we waarschijnlijk hetzelfde probleem.

Is er iets wat er nog gedaan kan worden om dit op te lossen, want het lijkt een onoplosbare situatie zo. Kan de man van KPN Netwerk niet een afspraak maken met ons? Dan kan hij zelf zien dat er nogsteeds geen signaal op staat en kijken wat de oorzaak is.

Misschien is er wel een labeltje van het huisnummer oid omgedraaid, als hij niet langskomt kan dit nooit geconstateerd worden.

Heeft het nu nut om voor de 4e keer Guidion langs te laten komen of moeten we wat anders doen?

Hey @Steff01, KPN NetwerkNL heeft de werkzaamheden volbracht. Nu dient Guidion alles nog een keer te checken, als het goed is moet het daarna eindelijk opgelost zijn! 

Hallo @Tommie van Odido 

Vandaag is Guidion weer langs geweest, en helaas is waar ik bang voor was weer uitgekomen, we zitten weer in de loop!

Er stond geen licht op de kabel, en de man van Guidion (nr 4) kon weer weg en zei eigenlijk hetzelfde als alle andere 3 de monteurs. KPN moet komen, niet Guidion.

Elke keer krijg ik te horen dat KPN hun werk heeft afgerond van de klantenservice maar dat is niet zo.
Er zijn al 3 KPN tickets geweest die afgesloten zijn zonder dat er hier licht op de kabel staat.

Ik vraag steeds om een KPN monteur bij mij langs te laten komen, maar de klantenservice laat steeds Guidion komen. Ondanks dat ik zeg dat Guidion dit niet kan fixen. Het lijkt echt alsof ik tegen een muur praat.

Ik heb het gevoel dat ik genegeerd wordt, en dat niemand buiten het proces kan en wil denken, ondanks dat ik aangeef dat het huidige proces niet tot een correcte installatie gaat leiden omdat er nogsteeds geen licht op de kabel staat.

Even een samenvatting van de werkbonnen:

Werkbon 1:

Pop was niet toegankelijk geen sleutel in de kluis

Werkbon 2:

Niet kunnen patchen, omdat er geen sleutel ligt in de sleutelbuis om de pop te betreden.
Vorige monteur heeft de ont en modem al opgehangen.
Graag netwerkbeheerder aansturen voor patch herstel

Werkbon 3:

Modem en converter zijn geplaatst en aangesloten in meterkast, echter is er geen signaal aanwezig. Pop niet
toegankelijk(sleutel sleutelbuis ontbreekt). Graag kpn aansturen en geen guidion monteur. Graag bo/kpn aansturen

Werkbon 4:

Geen licht graag kpn aansturen

Volgensmij is de oplossing echt simpel, en dat is een afspraak met een KPN monteur, maar ik kom er gewoon niet doorheen. Waarschijnlijk krijg ik volgende week weer bericht van Guidion of ik een afspraak wil maken…

Haha shit, wat staat mij te wachten……

Mijn huis zit bij de kpn netwerk pop ook verkeerd gepatched omdat mijn vezel tijdens de nieuwbouw is afgebroken en er een nieuwe vezel (en patch locatie) is geblazen. Dit hebben ze schijnbaar nooit aangepast. Nu ruim een week later is de werkbon is afgesloten bij kpn en nu komt guidion maandag langs om het op te leveren, maar ik heb ook nog geen signaal op de vezel. Ik had overigens gewoon werkend glasvezel voor ik ging overstappen naar odido.  

Maar ik begreep vorige keer dat de monteur mijn patch locatie niet kon vinden, hij had bij mij de laser er op gezet en kon die nergens in de pop vinden, niet op de patch locatie van mij, maar ook nergens anders gaf die aan. Dus hij had ook verder niks gepatcht, dus in mijn situatie kan ik begrijpen dat ik nu nog steeds geen signaal heb en dat er nog een monteur langs moet komen. Maar ik vrees het ergste. 

Hi @Steff01, excuus voor deze ervaring - goed dat je dit zo op een rijtje benoemd. Ik had dit ook liever anders gezien! Ik heb mijn collega's meteen aan de mouw getrokken om KPN NetwerkNL met spoed aan te sturen, we hebben nu de juiste informatie vanuit Guidion. Hopelijk lukt dit vandaag nog, dan neemt KPN NetwerkNL zo snel mogelijk contact met je op. Hou ons hier gerust op de hoogte!

Hallo,

Vandaag is KPN Netwerk bij mij langs geweest en heeft alles snel op kunnen lossen.

Er stond wel signaal op de kabel, hij had hem namelijk doorgemeten, maar niet het juiste.

Het bleek dat de partij die de patch 3x gemaakt had, dit verkeerd had gedaan, mijn kabel zat in verkeerde poorten in de POP kast

Hij had de patch gefixed, en toen was het in 1x opgelost en deed alles het meteen. We zijn dus live!

Groet,
Steff

Hi @Steff01, wat super om te zien dat het nu helemaal opgelost is en je weer online bent! 

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, weet dan dat je hier altijd bij ons terecht kan. Ik wil je een hele fijne dag wensen! 

Reageer