Skip to main content
Beantwoord

Installatie ISRA punt/kabel


  • is een Master Poster
  • 19 reacties

Hoi,

Ik heb nogal al wat problemen gehad met het vinden van mijn ISRA punt. Er is een monteur van de netwerkbeheerder, kpn, langsgeweest die het niet kon vinden. Hierna zou t-mobile weer een nieuwe afspraak inplannen, maar hier wacht ik nog op.

Nu heb ik gisteren iets gevonden waarvan ik denk dat het een internetkabel zou kunnen zijn en daar mijn modem op aangesloten. (de grijze kabel links op de foto met het rode en blauwe draadje)

Het lijkt de juiste kabel te zijn; ik kan nu verbinding maken met het netwerk, maar ik heb nog geen internettoegang. Ik weet echter niet of ik deze toegang niet heb omdat het niet op de juiste kabel is aangesloten of omdat mijn internet nog niet opgeleverd is. Mijn t-mobile aanvraag zal namelijk nog op incompleet staan, aangezien er nog een monteur langs zou komen.

Mijn vraag is dus of ik de juiste kabel heb en zo ja, kan mijn internet worden opgeleverd?

 

Alvast bedankt!

Groetjes,

Hilde

Beste antwoord door Jason van Odido

Hoi @HSmits,

 

Wat jammer dat er geen ISRA (aansluitpunt) gevonden is! De monteur heeft een ticket ingeschoten naar de techneuten die vervolgens met de netwerkbeheerder (KPN) gaan schakelen wat nu de vervolgstap is. Ik sluit niet uit dat KPN informeert of ze langs mogen komen om een aansluitpunt te plaatsen. De KPN monteur bepaalt dan vervolgens of hier kosten aan verbonden zitten of dat het kosteloos is. Als er kosten aan verbonden zitten, dan mag je zelf bepalen of je die kosten wilt maken of niet. Zo niet, dan mag je uiteraard jouw abonnement kosteloos opzeggen. Laat ons weten wat er staat te gebeuren en wat de uitkomst ervan is, dan gaan wij zo snel mogelijk voor je aan de slag om het of te beëindigen of je verder te assisteren met de aansluiting. :wink:

 

 

Bekijk origineel

28 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20944 reacties
  • 23 januari 2020

Hey @HSmits 

Welkom bij T-mobile alvast!

Dit lijkt wel op je DSL lijn. Heb je rood op 1A en blauw op 2B aangesloten in het meegeleverde doosje? Verder plug je de meegeleverde grijze DSL kabel aan de andere kant en de andere einde in je modem.

Wat is je installatiedatum volgens je T-Mobile thuis en nu brandt alleen de wereldbol nog niet en de rest wel?

Hier kun je de haalbare snelheid op je adres zien


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 23 januari 2020

Hoi!

Mijn installatiedatum is 21 januari. Toen zou de kpn-monteur voor de tweede keer langskomen, maar die is toen niet op komen dagen. Aangezien die afspraak toen niet plaats heeft gevonden, kan ik me voorstellen dat het internet toch niet toen is opgeleverd.

Verder heb ik alles inderdaad zo aangesloten en alleen de wereldbol brandt nog niet.

 

Groetjes,

Hilde


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20944 reacties
  • 23 januari 2020

Is je installatie datum nu verplaatst of niet, wat staat er nu precies in het overzicht? Het is niet zo dat wanneer een monteur komt dan pas gaat de verbinding werken, de verbinding wordt door T-mobile opgeleverd.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 23 januari 2020

Klopt, maar mijn ervaring is dat de installatie datum steeds wordt verzet met een nieuwe monteursafspraak. Maar volgens my tmobile is de datum nog op 21 januari 

Ik heb de draadjes trouwens zo verbonden. 

In de muur zat ook nog een andere draad die leek op de juiste kabel, maar die was maar heel kort, omdat er een stuk vanaf was geknipt. Dit stuk zat wel nog in de muur. Op de foto kun je dit losse stuk nog zien liggen. Kan het zijn dat dat dan de goede draad was?

 


Hidden.nld
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 3596 reacties
  • 23 januari 2020

Is je woning van voor 1970?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 23 januari 2020

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het appartementencomplex rond die tijd gebouwd is.


Hidden.nld
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 3596 reacties
  • 23 januari 2020

Als ik het zo bekijk loopt je telefoon lijn door de zelfde buis als je stroomdraden. Klopt dat?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 23 januari 2020

Ja. Ten minste, door dezelfde buis als een heleboel andere draden.


Hidden.nld
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 3596 reacties
  • 23 januari 2020

Helaas voldoet je elektrische installatie  daar door niet aan de nen1010 en nen3140 norm.

de eigenaar is verantwoordelijk voor een deugdelijke en veilige installatie.

kan je uitvinden waar die kabel de buis in gaat ?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 23 januari 2020

Ah, in dat geval is het misschien toch de andere grijze kabel. Deze komt uit een andere buis, vanuit de bovenkant op de foto. Deze is echter afgeknipt (of afgebroken?), waardoor het nog maar een klein stukje is. Hier kan ik zelf het kastje niet meer op aansluiten.

 

Kan het zijn dat dat de juiste kabel is?


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20944 reacties
  • 23 januari 2020

Je zou beter even kunnen wachten totdat er weer een monteur komt, dit is een beetje onduidelijk.

Heb je al eens gekeken in de meterkast waar de KPN lijn je huis binnenkomt en als je toevallig hier een kabel vindt, zou je eens willen kijken waar die eindigd?

De lijn komt meestal van onder omdat hij uit de grond komt, hier komt hij van boven.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 24 januari 2020

Hoi!

 

Dat lijkt me inderdaad verstandig dan. Ik kan in de meterkast niks vinden namelijk.

De vorige keer dat ik kpn belde om de nieuwe afspraak in te plannen werd me verteld dat er eerst weer een opdracht vanuit t-mobile moest worden verstrekt. Is dat iets wat ik nog moet aanvragen of wordt dat geregeld?

In ieder geval bedankt voor jullie hulp! :)


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20944 reacties
  • 24 januari 2020

Wacht eerst even op de monteur van T-mobile. Als die niks kunnen doen zal T-mobile KPN aansturen denk ik.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 30 januari 2020

Hoi,

 

Even voor de duidelijkheid, op dit moment komt er nog niemand langs.

Vorige week maandag was er iemand van kpn langs geweest, maar die kon het ISRA punt niet vinden en toen zou er de dag erna iemand anders van kpn langskomen. Bij die 2e afspraak kwam toen niemand opdagen en toen ik kpn daarover belde hoorde ik dat bij kpn de opdracht was afgesloten. T-mobile zou evt weer een nieuwe opdracht moest versturen. Kpn zou hier bij T-mobile over informeren, maar hier heb ik niks meer van gehoord.

De dag erna heb ik toen zelf dit punt gevonden waar ik deze foto's van heb gemaakt. 

Ik denk echter dat de actie nu bij t-mobile ligt om of een t-mobile monteur, of een kpn monteur langs te sturen.

 

Groetjes,

Hilde


Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 31 januari 2020

Hi @HSmits, ik zojuist opnieuw een opdracht uitgezet naar KPN met de foto’s (dank daarvoor!) zodat ze kunnen kijken of het ISRA opnieuw goed aangesloten kan worden. Je ontvangt binnen een aantal dagen bericht! 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 6 februari 2020

Hoi @Brian,
 

Dankjewel voor je hulp. Er is vandaag een t-mobile monteur langs geweest en de kabels op de foto's bleken niet de internetkabel te zijn en hij kon ook het juiste punt niet vinden. Er zal dus helemaal een nieuw ISRA punt moeten worden aangelegd in mijn woning. Dat klinkt echter als heel erg veel gedoe (en ik ben er inmiddels al 2 maanden mee bezig), dus is het mogelijk om mijn t-mobile thuis abonnement op te zeggen aangezien ik niet de juiste aansluiting heb?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Hilde


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10755 reacties
  • Antwoord
  • 7 februari 2020

Hoi @HSmits,

 

Wat jammer dat er geen ISRA (aansluitpunt) gevonden is! De monteur heeft een ticket ingeschoten naar de techneuten die vervolgens met de netwerkbeheerder (KPN) gaan schakelen wat nu de vervolgstap is. Ik sluit niet uit dat KPN informeert of ze langs mogen komen om een aansluitpunt te plaatsen. De KPN monteur bepaalt dan vervolgens of hier kosten aan verbonden zitten of dat het kosteloos is. Als er kosten aan verbonden zitten, dan mag je zelf bepalen of je die kosten wilt maken of niet. Zo niet, dan mag je uiteraard jouw abonnement kosteloos opzeggen. Laat ons weten wat er staat te gebeuren en wat de uitkomst ervan is, dan gaan wij zo snel mogelijk voor je aan de slag om het of te beëindigen of je verder te assisteren met de aansluiting. :wink:

 

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 7 februari 2020

Hoi @Jason,

Oke, dankjewel! Er komt morgen een KPN monteur langs, dus dan wacht ik af wat deze te vertellen heeft :) 

 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10755 reacties
  • 7 februari 2020

Wat fijn dat de monteur morgen al komt! Veel succes, laat je me weten hoe het gegaan is? Ben super benieuwd wat de uitkomst zal zijn. :smile: Voor nu een heel mooi weekend toegewenst!


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 10 februari 2020

Hallo @Jason,

 

De kpn monteur kon helaas niks voor mij betekenen. Dus dan zou ik inderdaad graag mijn abonnement opzeggen.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 10 februari 2020

Hoi! Ik kreeg net een berichtje dat ik weer een afspraak kan inplannen met een kpn monteur. Is dit vanuit t-mobile aangestuurd? Want dat is niet meer nodig denk ik.

Groetjes,

Hilde


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10755 reacties
  • 11 februari 2020

Goedemorgen @HSmits,

 

Wat jammer dat de KPN monteur niets kon doen voor je! Adviseerde hij nog wat met betrekking tot het aansluitpunt? Je kunt KPN vragen waarom ze nog een afspraak willen maken, het zou kunnen dat ze op een andere manier je aansluitpunt willen vinden. Heb je het telefoonnummer van hen?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 11 februari 2020

Goedemorgen @Jason,

Ik heb me er al bij neergelegd dat deze aansluiting niet meer ging lukken en ik heb al een abonnement bij Ziggo afgesloten, dus daar heb ik geen interesse meer in.

Groetjes,

Hilde


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10755 reacties
  • 11 februari 2020

Ik begrijp je volledig en sta achter je keuze natuurlijk! Sorry dat ik verder niets voor je kan doen wat betreft het aansluitpunt, wat ik wel voor je ga doen is abonnement kosteloos annuleren. Mocht het zo zijn dat je in de toekomst wel een aansluitpunt hebt op je adres, dan sluiten we je met alle liefde aan. :relaxed: Mag ik je verzoeken om het modem aan ons te retourneren? Je kunt deze in elke mogelijke doos terugsturen naar ons antwoordnummer. Het retour adres krijg je in de e-mail die je zo van ons ontvangt toegestuurd. Alvast hartelijk dank voor je medewerking en hopelijk tot in de toekomst!


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 11 februari 2020

Hoi @Jason,

Hartelijk bedankt, ik heb de email ontvangen en zal het modem retour doen!

Groetjes,

Hilde


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen