Goedemiddag allen,
We gaan binnenkort over op glasvezel van T-Mobile, inmiddels hangt het kleine kastje van de glasvezel in de meterkast! Ik kan nu een afspraak inplannen met de monteur om alle producten te installeren (gaat dan om het modem en tv-box). Nu ons probleem...
We hebben onze bestaande infrastructuur rondom het modem van Ziggo gebouwd, deze staat in de woonkamer bij de betreffende coax aansluiting. Kabels gaan dus (oa via een switch) vanaf dit punt verder het huis in. We willen het modem van T-Mobile (we hebben een Zyxel T-54 ontvangen) op de plek zetten van het Ziggo modem, en dan 1 kabel vanuit de meterkast via de kruipruimte richting deze plek in de woonkamer. Nu heb ik gebeld naar Guideon en mevrouw gaf aan dat dit niet mogelijk is, want de monteur doet geen boringen etc… We zitten straks dus met het modem in de meterkast en geen mogelijkheid om de utp ondergronds richting de tv-box te krijgen zonder dit zelf te gaan proberen. Via plinten is het meer dan 15 meter en dit wil ik gewoon niet op deze manier ‘opgelost’ hebben.
Hebben we nog andere opties? Ik heb een topic gevonden waar gesproken wordt over MoCa & PowerLine, maar is dit stabiel? En überhaupt van toepassing voor ons? Telefoonkabel komt ook binnen bij het Ziggo modem hier, we gebruiken dit niet dus opzich zou hier ook een UTP doorheen kunnen… Alleen heb ik het andere eindpunt nog niet gevonden.
Alvast dank voor het meedenken!