Hallo Allen,
iemand ook problemen met het installeren van het modem en de glasvezelaansluiting?
er is op dit moment heel veel heen en weer verschuiven van de problemen, maar tot een oplossing komt het niet! er is nu voor de vijfde keer iemand langs geweest om het allemaal werkend te maken, echter op dit moment met nog geen resultaat. ik meen dat dit nu al loopt sinds 10 september
- Monteur van Guidion komt langs en sluit het glasvezel netwerk bij mij aan, top!
- Installatiepakket is ontvangen en ligt klaar om geïnstalleerd te worden, monteur van T-mobile komt langs en bevestigt alle apparatuur en probeert internet te krijgen. alle lampen springen op groen behalve de lamp met de wereldbol die kleur rood. (kan verbinding maken met de wifi maar geen internet) er wordt nu verwezen naar Guidion, zij moeten iets in omzetten in de centrale.
- Monteur van Guidion komt langs en heeft iets omgezet in de centrale. hij komt met de mededeling dat alles nu functioneert, ik met mijn goede gedrag naar mijn huis gereden (ik woon er nog niet dus moet telkens op en neer) en geen internet.
- monteur van tmoblie komt nu langs bekijkt de installatie, begint eerst dat alles slecht gemonteerd is en dat de eerste heeft lopen prutsen, maar doet vervolgens er niks aan schuift allen een omhulsel om een kastje en stopt wat kabels opnieuw overal in. komt nu met de mededeling dat hij zijn collega morgen laat langskomen een ‘expert’ die het hoe dan ook kan regelen , morgen is het verholpen garandeert hij mij.
- ik in afwachting van Tmobile om mij het verlossende woord dat alle operaties geslaagd zijn en ik lekker kan gaan internetten, echter informatie blijft uit. ik besluit monteur 4 maar eens te bellen om 18:00 uur, want ja geduld heb ik! meneer komt met een hele vage mededeling dat ze samen langs geweest zijn en het probleem niet hebben kunnen verhelpen. verzoek om volgende week af te wachten en dan zou het opgelost moeten zijn.
Ondertussen tijdens het typen van het mooie stukje in gesprek met Dianne T-mobile (53 min, waarvan 52 min wachtmuziek), komen nu met de mededeling dat het probleem, je raadt het al, bij KPN/Guidion ligt en dat het snel opgelost moet zijn want ze zijn er op dit moment mee bezig. (vanavond kan ik het weer proberen)
Al met al is het de hele tijd met het vingertje wijzen van KPN/Guidion naar T-mobile, denk dat ik niet de enige ben die hier slechte ervaringen mee heb. vraag is dan ook of dit niet veel eenvoudiger geregeld kan worden door alles in beheer van T-mobile te laten doen. Zo makkelijk zal het allemaal wel niet zijn, waarschijnlijk door de contract omtrent de infrastructuur van de kabels.
voor de rest heb ik totaal geen probleem met t-mobile, integendeel zelfs ben al jaren tevreden klant hier en dat zal ook blijven, alleen de structuur hoe het nu geregeld met betrekking op de installatie is een klein smetje. weet ook bijna 100% zeker mocht het internet eenmaal werken ik verder geen problemen meer zal ondervinden, dat vertrouwen heeft T-mobile in loop der jaren wel verworven.
Met vriendelijke Groet,
Ernst