Hi
De 29ste is bij ons na lang wachten de glasvezel aangesloten…
Bij de installatie-afspraak had ik aangegeven dat ik een extra stopcontact wilde laten aanleggen in de meterkast.
Er zitten al de nodige (netwerk) apparaten op de huidige contactdoos. En op dezelfde groep zit ook de gehele woonkamer (incl. airco's).
Bij aankomst kreeft ik van de installateur de melding dat hij geen stopcontact mag aanleggen, omdat er al eentje aanwezig is. "Ja, we moeten foto's maken van de situatie en als er al een is mogen we niets aanleggen." Was de boodschap, als ik aangeeft dat ik duidelijk heb aangegeven dat ik een extra stopcontact wil en ik de berekende meerprijs (op moment van bestelling) geen probleem vind.
De monteur blijft bij zijn standpunt dat het niet mag... Ik krijg eerder de indruk dat hij er opdat moment geen zin (meer) in heeft. Hij heeft blijkbaar nog drie adressen die hij dan wilt of moet afwerken.
De rest van de installatie is niet meer dan 20 minuten werk (en had ik prima zelf kunnen uitvoeren)
Ik vind het maar vreemd dat een tweede stopcontact niet mag worden aangelegd.
De handeling is namelijk niet anders dan het aanleggen van een eerste stopcontact. De groepen doos moet open of een bestaande leiding moet worden ”opgeknipt"/gesplitst.
Aan u de vraag of de monteur mij een verhaal op de mouw heeft gespeld om het meerwerk niet te hoeven uitvoeren? Of dat het echt jullie beleid is om geen tweede / extra stopcontact aan te leggen?
Ik hoor graag van u hoe het zit... En hoe we dit kunnen oplossen.
Bij voorbaat dank voor uw tijd en reactie.