Skip to main content
Beantwoord

Installatie datum 1 dag voor einde contract andere provider

• June 18, 2025
  • 19 reacties
  • 154 Bekeken

Mijn contract bij de andere provider, Ziggo, eindigt morgen, 19 juni. Maar ik kreeg al eerder een e-mail van Odido dat de verbinding vandaag al voor 18:00 uur zou worden opgeleverd. Het gaat om een DSL aansluiting. En vanmorgen kreeg ik opnieuw een e-mail dat vandaag de installatie datum is en dat het in de loop van de middag dan actief wordt, dus 1 dag eerder dan dat contract bij Ziggo eindigt. Kan dit wel en zou de installatie datum dan niet 19 juni moeten zijn in plaats van 18 juni ?  En kan ik dan zonder problemen installeren later vandaag ? 

Ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice. 

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@MiVo 

Odido en Ziggo maken beide gebruik van een andere netwerk infrastructuur dus ze zullen elkaar nooit in de weg zitten.

nadat Odido werkt zou Ziggo een seintje moeten krijgen om te stoppen.

19 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • June 18, 2025

Hallo ​@MiVo 

Odido en Ziggo maken beide gebruik van een andere netwerk infrastructuur dus ze zullen elkaar nooit in de weg zitten.

nadat Odido werkt zou Ziggo een seintje moeten krijgen om te stoppen.

• June 18, 2025

Ik dacht altijd dat bij gebruik van de overstapservice de verbinding bij de provider waar je weggaat gelijk of vlak daarna wordt afgesloten, zodra je de modem installeert bij de nieuwe provider, maar dat werkt dus niet zo ? 

En als één van de weinige die het nog heeft heb ik ook nog een vast telefoonnummer, die neem ik mee naar Odido. Dat heeft ook geen invloed ?

We gaan het zien later vandaag. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • June 18, 2025

@MiVo 

Nadat het is doorgegeven aan Ziggo zal Ziggo stoppen. Je vaste nummer wordt uiteraard ook behouden.

• June 19, 2025

1 dag later en nog steeds geen actieve internet verbinding. 

Ik kreeg gisterochtend netjes een e-mail dat later die dag de verbinding zou worden opgeleverd. Nadat ik gisteren het bericht hier had geplaatst kreeg ik ook nog een sms met dezelfde mededeling. 

Maar om 19:00 uur nog steeds niet. Ik heb de helpdesk gebeld en toen bleek dat de optie voor nieuwe klanten alleen voor glasvezel is, en niet voor nieuwe dsl verbindingen.  De optie in het keuzemenu mag dan wel eens aangepast worden. Ik moest dus doorverbonden worden met de juiste afdeling. Daar werd mij verteld dat het later in de avond alsnog zou worden geactiveerd. 

Maar vanochtend nog steeds niet, opnieuw gebeld, en ik moest ook opnieuw doorverbonden worden met de juiste afdeling, en toen werd mij verteld dat de oplevering vandaag is gepland, en vond het vreemd dat ik bericht had gehad dat het gisteren zou gebeuren. 

Waarom ik dan 18 juni als datum doorkreeg en niet 19 juni, ik heb geen idee. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • June 19, 2025

Hallo ​@MiVo 

Welke datum staat er in je Odido account? Kan je voor de zekerheid ook een foto maken van het aansluitpunt waarop het modem is aangesloten?

• June 19, 2025

En waar in mijn account kan ik dat vinden ?  Als ik bij Abonnementen kijk staat daar 11 juni, dat was vorige week woensdag, lijkt me ook niet te kloppen. 

En als ik bij overzicht kijk staat er dit:  
"Je krijgt binnenkort een e-mail met daarin je installatiedatum. Op die dag kan je zelf aan de slag met het installeren van Odido Internet + TV."

Die e-mail heb ik al lang gehad waarin dus 18 juni staat als installatie datum. 

En dit is foto van aansluitpunt:

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • June 19, 2025

@MiVo 

Test de andere poort ook eens en heb je ook iets van onderstaande in de meterkast bijvoorbeeld?

• June 19, 2025

Ik woon in een flatgebouw, en vreemd genoeg heb ik geen meterkast hier, dat is allemaal in de keldergang hier beneden, is dus anders hier.

De andere poort heb ik ook geprobeerd, maar ook daar niks. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • June 19, 2025

@MiVo 

Vul alvast alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan meekijken en eventueel een monteur kan sturen.

• June 19, 2025

Ik was al van plan om na 18:00 uur vanavond opnieuw te bellen. De velden zijn ingevuld. 

• June 19, 2025

Net weer gebeld, en diegene wist mij te vertellen dat de verbinding al actief zou moeten zijn sinds 11 juni. Hangt dus maar net van af wie je aan de lijn krijgt, de één zegt dit, en een ander zegt dat. 

Maar goed, morgen middag komt de monteur langs. Hopelijk kan die dat wel werkend krijgen. 

• June 20, 2025

Monteur is net geweest, constateerde dat er geen signaal op de lijn zit, maar ging wel af op de lampjes op het modem. Ik dacht dat ie misschien nog lijnmeting zou doen. Maar het moet dus toch buitenshuis ergens geactiveerd worden. Hij verwachtte nog wel vandaag, maar zal wel na het weekend worden ga ik vanuit. 

Begin zo langzamerhand spijt te krijgen dat ik voor Odido heb gekozen, maar zonder actieve verbinding zal het herroepingsrecht niet geldig zijn ben ik bang. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • June 20, 2025

@MiVo 

Werkt Ziggo nog wel? Met de overstapservice stopt Ziggo normaal pas nadat het internet van Odido werkt.

• June 20, 2025

Ja, Ziggo werkt nog wel, ik weet niet voor hoelang.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • June 20, 2025

@MiVo 

Als het goed is totdat Odido werkt dus je kan nu nog Ziggo gebruiken.

• June 20, 2025

Netwerkpartner KPN komt morgen ochtend kijken wat er aan de hand is, er zit dus wel voortgang in. Hopelijk kunnen ze het werkend krijgen. Wilde ik nog even laten weten. 

Ishana van Odido
Forum|alt.badge.img+4

Hoi ​@MiVo, allereerst super leuk dat je voor ons gekozen hebt, welkom! 😊 Ik heb het direct nagekeken en alles is inderdaad goed doorgezet naar de netwerkbeheerder. Daarnaast zal Ziggo doorlopen tot Odido actief is, je maakt namelijk gebruik van de Overstapservice en dit valt hieronder. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Ik sta voor je klaar! 

• June 21, 2025

Hallo ​@Ishana van Odido , je bent me net voor. Ik kan melden dat inmiddels alles werkt. Ook het overzetten van de vaste telefoonlijn (Ja, ik heb dat nog steeds :) ) ging prima. Daar heb ik in het verleden andere ervaringen mee gehad bij andere providers. Op het modem branden alle lampjes nu groen, met uitzondering van SFP, maar ik ga ervan uit dat ik dit niet nodig heb. 

Ik heb wel 4 opmerkingen, en ik weet niet of ik daar een aparte topic of topics voor moet openen. 

1. Bij de installatie van de TV Box stond er wat mij betreft een rare zin bij het instellen van volumeregeling van de tv. "Druk op OK om het doe het volume omhoog tetesten"  Is dat goed Nederlands ? En moet er geen spatie tussen te en testen ? 
  2. Bij de installatie van de TV Box kon je ook keizen welke apps je zou willen hebben. Bij het Odido gedeelte was het niet mogelijk om apps de deselecteren die je niet zou willen. Ik vind dat de keuze bij de klant moet zijn, en niet bij Odido die dan denkt dat de klant dat wellicht leuk zal vinden. Nou moet ik ze achteraf nog verwijderen. 
  3. In de TV gids staan bij de zender ONS fouten, de tijden kloppen niet altijd. En de programma info ontbreekt.
  4. Bij het uitzetten van de mediabox via de knop rechtsboven op de afstandsbediening gaat ook de tv uit. Kan dat aangepast worden zodat alleen de mediabox uitgaat maar dat de tv niet uitgaat ? 

En dan wil ik ​@Waqqas nog bedanken voor het meedenken de afgelopen dagen. 

Helaas moet ik wel zeggen dat ik momenteel nog wel twijfel of ik wel of niet van het herroepingsrecht gebruik ga maken. 

En tot slot zie ik dat de Ziggo verbinding nog steeds werkt, maar dat is voor nu niet meer belangrijk. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • June 21, 2025

@MiVo 

De SFP functie is alleen voor glasvezel maar deze functie is sws standaard uitgeschakeld dus onbruikbaar.