Skip to main content

Inkomend glasvezel signaal te zwak in meterkast. Probleem nog niet opgelost

Guidion is afgelopen maandag (10/3) Bij mij langsgeweest voor installatie glasvezel. Ze hebben geconstateerd dat het signaal bij binnenkomst te zwak is. Gezien Open Dutch Fiber hier verantwoordelijk voor is hebben ze melding gemaakt van het incident. Nu heb ik een bericht gehad van jullie dat het om een algemene wijkstoring zou gaan en dat het probleem opgelost zou zijn. Ik word opnieuw gevraagd een afspraak in te plannen met Guidion. Echter heb ik nogsteeds geen signaal. Alle apparatuur (modem/router etc) is verder al geconfigureerd en aangesloten dus Guidion kan verder niet veel doen dan opnieuw constateren dat het signaal nogsteeds niet goed genoeg is. Ik vermoed dat er bij binnenkomst van de kabel iets niet goed zit (deze is onlangs aangelegd), dit lijkt niet op een wijkstoring maar op een lokaal probleem. Moet ik nu eerst weer een afspraak met Guidion maken of kunnen jullie Open Dutch Fiber hierover inlichten? Alvast bedankt.

Uitgelichte reactie

13 maart 2025

Hallo ​@StefanKoopmans 

Als het LOS lampje rood knippert op de Huawei ONT dan is dat een buitenshuis probleem, dit moet ODF oplossen.

3 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20414 reacties
  • 13 maart 2025
Uitgelichte reactie

Hallo ​@StefanKoopmans 

Als het LOS lampje rood knippert op de Huawei ONT dan is dat een buitenshuis probleem, dit moet ODF oplossen.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 13 maart 2025

Exact, dat was dus Maandag al vastgesteld, maar nu gebeurt er dus niets. Opnieuw afspraak met Guidion maken heeft geen zin en er wordt mij verteld dat het probleem is opgelost.. nou lekker dan

Nog even en ik staak deze hele boel gewoon. Huidige ADSL lijn werkt ook prima

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 13 maart 2025

“Neem bij een storing altijd contact op met je provider. Deze zoekt uit wat er aan de hand is. Ligt de storing aan de apparatuur of je provider? Dan helpt je provider je om dit op te lossen. Ligt de storing aan ons glasvezelnetwerk? Dan horen we dit van je provider en lossen we het probleem zo snel mogelijk op“

Bij deze dus, kunnen jullie dit voor mij melden? Anders hoor ik graag hoe we dit probleem gaan oplossen, wat wordt er nu van mij verwacht te doen...

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen