Beste lezer,
In februari vorig jaar heb ik een contract met u mogen afsluiten voor glasvezel. Helaas waren er wat vertragingen maar in augustus heb ik prachtig snel internet mogen ontvangen, top!
Ik heb met jullie een jaarcontract afgesloten waarvan de eerste 8 maanden €30 betaald zou worden en de overige 4 €45. Echter betaal ik kennelijk vanaf mei €48,89. Nu heb ik net een medewerker van de klantenservice gesproken en die gaf aan dat dit komt door een inflatiecorrectie die in januari is doorgevoerd. Uw bedrijf heeft uiteraard recht om deze correctie door te voren onder voorwaarden. Deze voorwaarden zijn helaas niet gehaald. De correctie is niet aan mij gecommuniceerd. Uw medewerker gaf aan dat het basisbedrag op de factuur anders was in januari dan in de maanden daarvoor en dat dat voldoende moet zijn voor het doorvoeren van een verandering van het contract. Dit is echter niet het geval. De verandering in mijn abonnement is niet in mijn voordeel omdat ik meer moet betalen. U vertelde mij dit niet van tevoren. Ik kreeg dan ook geen kans om het abonnement zonder extra kosten op te zeggen.
Als de verandering niet in mijn voordeel is, dan heb ik het recht om mijn abonnement zonder kosten op te zeggen. Ook moet u mij minimaal een maand van tevoren informeren over veranderingen in mijn abonnement. Dit staat in de Telecommunicatiewet, artikel 7.2. De Autoriteit Consument & Markt (de ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl.
Ik wil u vragen om mijn abonnement te laten doorlopen zonder deze verandering. Ik kijk uit naar uw reactie.
Met vriendelijke groeten,