Skip to main content

Op 09-01-2021 hebben wij een glasvezel abonnement afgesloten in Loosduinen. Echter zijn wij nu bijna 6 maanden verder en is er nog steeds geen enkele progressie te zien. 

Na contact met de klantservice kregen wij (als klant) het verzoek om zelf contact op te nemen met VWT. Daar zij slecht bereikbaar zijn is dit geen pretje, na enkele pogingen en lange wachttijden eindelijk iemand gesproken. Het zou doorgezet worden naar de onderaannemer. Enkele weken later nog steeds niks gehoord, dan maar weer contact opnemen met de klantenservice. Helaas kunnen zij niks doen, weer moeten wij zelf contact opnemen met VWT en weer krijgen wij te horen dat het bij de onderaannemer ligt. 

Alle lichten zouden op groen staan (akkoord vve, glasvezel ligt al sinds eind 2020 voor de stoep etc.) maar een werkende aansluiting in huis of zelfs een indicatie van een mogelijke oplevering is nergens te bekennen. En dit terwijl er genoeg woningen bij ons in de buurt al aangesloten zijn op glas….

Wij horen dan ook graag welke actie jullie nu gaan ondernemen zodat wij alsnog binnen een (voor zover dat nu nog van toepassing is) redelijke termijn een actieve glasvezel verbinding krijgen. 

Hoi @gvloosduinen, vanuit VWT hebben we vernomen dat er contact is met de VvE om de werkzaamheden omtrent de goten buitenom goed te laten keuren: heb jij hier ook al updates over ontvangen?


Hi @Jason ,

Klopt, dit hebben wij ook teruggekoppeld gekregen van VWT. Wij hebben hen daarnaast ook gevraagd voor de juiste documentatie zodat wij dit kunnen oppakken met onze VVE. 

Wordt vervolgd.


Goedemorgen @alfred.douma, ik zal vandaag continu de casus in de gaten blijven houden en hoop op een spoedige update vanuit de uitvoerder.

Hoi @Jason

Benn benieuwd of er in de afgelopen 10 dagen al wat nieuws is gekomen vanuit VWT...


Goedemorgen @alfred.douma, het lijkt erop dat er nog geen officieel akkoord is vanuit de VvE, ik heb wederom navraag gedaan bij onze operationele afdeling zodat er contact kan worden gelegd met de directe uitvoerder. Het kan zijn dat je vandaag gebeld wordt door één van onze specialisten, ik houd je op de hoogte indien dat op de planning staat!


@alfred.douma Onze operationele afdeling heeft opnieuw gemaild naar VWT en daarmee de opdracht opnieuw ingelegd. Ook heb ik begrepen dat je vanmiddag of maandag gebeld wordt met extra uitleg, zo ben je tenminste ietwat meer op de hoogte dan de info die ik je als doorgeefluik bied. Ik kan me voorstellen dat je het eindelijk eens vanuit de organiserende partij wilt horen, in plaats van halfbakken, sorry daarvoor!


@alfred.douma Heeft de extra uitleg geholpen om een beter beeld van de situatie te krijgen? Kan ik nog iets voor je betekenen hierin?


@alfred.douma Heeft de extra uitleg geholpen om een beter beeld van de situatie te krijgen? Kan ik nog iets voor je betekenen hierin?

Hi @Jason,

Heb helaas nog niemand gesproken of extra uitleg gekregen... Heb ook geen gemiste oproepen o.i.d. gezien de afgelopen dagen. In het afgelopen jaar (2021) is mij al een keer of 9 beloofd dat er contact opgenomen zou worden met mij, maar helaas is dat ook al een keer of 9 niet gebeurd...


@alfred.douma Ik heb onze contactpersoon net gesproken en met klem verzocht jou deze nog te bellen - het liefste vandaag nog. Er worden nu weer allerlei beloftes gedaan die niet ingewilligd kunnen worden, dat is mijn fout, ik had nooit moeten aangeven dat dit gedaan zou worden. Overigens kan de persoon in kwestie daar niets aan doen, dat ligt bij ons en de miscommunicatie met de VvE en de aannemer. 


@alfred.douma Ik heb onze contactpersoon net gesproken en met klem verzocht jou deze nog te bellen - het liefste vandaag nog. Er worden nu weer allerlei beloftes gedaan die niet ingewilligd kunnen worden, dat is mijn fout, ik had nooit moeten aangeven dat dit gedaan zou worden. Overigens kan de persoon in kwestie daar niets aan doen, dat ligt bij ons en de miscommunicatie met de VvE en de aannemer. 

Vorige week dinsdag gebeld door iemand van T-mobile. Hij zou in zijn agenda zetten dat hij afgelopen dinsdag zou terugbellen met een update. Jammer genoeg nog geen verdere update gekregen. Ben benieuwd naar de status...


@alfred.douma Ik begreep van onze Fiber-afdeling dat alles besproken was en dat er vervolgacties ondernomen werden; ik verzoek nogmaals om contact met je op te nemen.


Goedemorgen @alfred.douma, ik heb begrepen dat er inmiddels weer contact geweest is vanuit onze operationele afdeling. Er wordt nog op een sluitend antwoord gewacht vanuit de leverancier. Is dit aan jou doorgegeven?


Goedemorgen @alfred.douma, ik heb begrepen dat er inmiddels weer contact geweest is vanuit onze operationele afdeling. Er wordt nog op een sluitend antwoord gewacht vanuit de leverancier. Is dit aan jou doorgegeven?

@Jason 

Heb helaas niets gehoord. 


Hi @alfred.douma ,

Thanks voor je terugkoppeling! Een goed leermoment voor ons, waarvoor mijn excuses. Momenteel is het nog wachten op de leverancier. We houden je op de hoogte van de situatie. Mocht er een nieuwe update mogelijk zijn, laten we het weten.


@Boris @Jason ,

Bijna 3 weken zonder nieuws... Is er al iets bekend? 


Hi @alfred.douma,

Thanks voor je bericht! Ik heb het direct voor je gecheckt en zie dat er nog geen update is. Mijn welgemeende excuses. Ik heb daarbij direct de situatie nagevraagd, maar heb daar nog geen terugkoppeling over mogen ontvangen. We zitten er kort op. Mocht er een update zijn, hoor je direct van ons.


Goedemiddag @Jason ,

Hierbij een korte update.

Na contact met VWT is de goedkeuring van de VVE nu helemaal rond. Na de algemene goedkeuring moest er schijnbaar ook nog een extra goedkeuring komen voor de aanleg van de glasvezel via een lijngoot aan de buitenzijde van het pand.

Dit ondanks het feit, dat dit was vermeld in het getekende plaatsingsdocument. Dit bleek dus een algemene goedkeuring te zijn. Apart, maar na zeer lange tijd zit er dus weer wat beweging in de zaak.

Nu is het wachten op bericht vanuit de onderaannemer, hopelijk zal dit snel volgen.


Goedemorgen @gvloosduinen, bedankt voor je update, er zit dus eindelijk schot in de zaak inderdaad - dat mag ook wel na 14 maanden. 

Ik hoop dat we spoedig meer van je horen en dat de onderaannemer het verlossende bericht geeft. Thanks dat je ons op de hoogte houdt, het is geen makkelijke tijd geweest!


Hi @alfred.douma,

Thanks voor je bericht! Ik heb het direct voor je gecheckt en zie dat er nog geen update is. Mijn welgemeende excuses. Ik heb daarbij direct de situatie nagevraagd, maar heb daar nog geen terugkoppeling over mogen ontvangen. We zitten er kort op. Mocht er een update zijn, hoor je direct van ons.

@Boris ,

Al nieuws?


Hi @alfred.douma,

Thanks voor je bericht! Ik heb het direct nagelopen voor je en zie dat de kwestie momenteel is doorgezet naar de bouwmanager van T-Mobile. Op dit moment wachten we daarbij nog op terugkoppeling van hen. Mijn welgemeende excuses, we houden je op de hoogte! 


Goedemorgen @Jason ,

Ondanks het contact met vwt blijft het nu wederom stil...heb echt het idee dat er structureel iets mis is bij zowel jullie als vwt...kan toch niet zijn dat je bijna anderhalf jaar moet wachten.…

De oplossing is simpel, geef ons gewoon vast internet via de telefoonlijn als jullie dit direct hadden gedaan hadden wij hier tenminste nog internet gehad...maar nee ook dit is te veel gevraagd schijnbaar.…

Hoop dan ook dat jullie dit snel oplossen en begin nu spijt te hebben dat ik die verjaardagstaart niet heb opgestuurd naar jullie hoofdkantoor...wij zijn hier straks nog sneller van het gas af dan dat een simpele glasvezel kabel naar binnen worden gewerkt trieste vertoning dit...


@gvloosduinen Ik heb het onderzoek er ook even bij gepakt. Zo te zien wachten wij ook nog steeds op antwoord vanuit vwt. Ik heb nogmaals gevraagd aan onze technische dienst of ze navraag kunnen doen en of de goedkeuring goed is doorgekomen van de vve, want ik zie hiervan ook nog geen update terug in het systeem.

Hopelijk zorgt dit voor schot in de zaak, want ik heb het er zeker met je mee eens dat het veelste lang duurt!


Goedemiddag @Demi ,

Dank voor de terugkoppeling.

Heb er alleen totaal geen vertrouwen meer in dat dit goed gaat komen binnen een normale tijd.

Eerst was de VvE toestemming (zogenaamd) niet ontvangen, toen nogmaals de getekende formulieren gestuurd, hierna was de goedkeuring niet in orde want er moest een extra goedkeuring komen ....dit terwijl de goedkeuring voor de goten al stond vermeld op het orginele formulier.... Na de extra goedkeuring zou alles geregeld worden, maar uit uw reactie blijkt dat vwt dus helemaal niks heeft uitgevoerd hierna..…

En dan durven jullie nu nog steeds elders in het land te adverteren dat er binnenkort glasvezel beschikbaar komt in o.a. Zoetermeer en Rotterdam....moeten die mensen ook jaren wachten op hun aansluiting?!??

Zie onderstaand daarnaast ook de confirmatie vanuit vwt dat alles in orde zou zijn en er contact met ons opgenomen zou worden voor installatie.…

Hoop dat jullie ons nu daadwerkelijk een datum kunnen geven van installatie etc. 

We wachten het wederom af.....

 

 


Hoi @gvloosduinen,

Nogmaals bedankt voor de opheldering! Ik zie dat mijn collega Demi direct om opheldering heeft gevraagd, waardoor ik goede hoop heb dat dit in een versneld proces terechtkomt. Uiteraard houden we je op de hoogte! 


T-Mobile Thuis heeft een slechte klantenservice, kan amper topics openen ook nog


Hi @Selahattin23, wij helpen je juist met alle liefde verder via deze weg! Kan je aangeven welke problemen jij precies ervaart? Dan kan ik namelijk voor je aan de slag om jouw ervaring te verbeteren! Daarnaast wil ik graag weten wat er gebeurt wanneer jij een topic probeert te opnenen. Loopt het dan vast of gebeurt er iets anders? 😊