Skip to main content

Op 09-01-2021 hebben wij een glasvezel abonnement afgesloten in Loosduinen. Echter zijn wij nu bijna 6 maanden verder en is er nog steeds geen enkele progressie te zien. 

Na contact met de klantservice kregen wij (als klant) het verzoek om zelf contact op te nemen met VWT. Daar zij slecht bereikbaar zijn is dit geen pretje, na enkele pogingen en lange wachttijden eindelijk iemand gesproken. Het zou doorgezet worden naar de onderaannemer. Enkele weken later nog steeds niks gehoord, dan maar weer contact opnemen met de klantenservice. Helaas kunnen zij niks doen, weer moeten wij zelf contact opnemen met VWT en weer krijgen wij te horen dat het bij de onderaannemer ligt. 

Alle lichten zouden op groen staan (akkoord vve, glasvezel ligt al sinds eind 2020 voor de stoep etc.) maar een werkende aansluiting in huis of zelfs een indicatie van een mogelijke oplevering is nergens te bekennen. En dit terwijl er genoeg woningen bij ons in de buurt al aangesloten zijn op glas….

Wij horen dan ook graag welke actie jullie nu gaan ondernemen zodat wij alsnog binnen een (voor zover dat nu nog van toepassing is) redelijke termijn een actieve glasvezel verbinding krijgen. 

Hoi @gvloosduinen, UPDATE: ik begrijp vanuit de projectleider Glasvezel bij VWT dat er contact opgenomen is met jou en de VVE. Je kunt alle vervolgcontact met de projectleider vervoeren. Mocht het lukken, zou je ons wel op de hoogte willen houden in het topic? Ik ben heel benieuwd hoe snel er een oplossing geboden kan worden!


Goedenavond @Jason ,

Dank voor het uitzetten van de eerdere escalatie. Wij zijn inderdaad gecontacteerd door de projectleider van VWT en hebben na overleg met onze VVE nogmaals de goedkeuring doorgestuurd. Ditmaal digitaal on zo te voorkomen dat er niks zoek raakt in de post e.d.

Hopelijk zal het nu een stuk soepeler lopen en kan deze tot nu toe slechte klant ervaring omgebogen worden in een positieve ervaring.

 


Dat is hoopvol nieuws @gvloosduinen! Wil je ons zo nu en dan van een update voorzien? Zo blijven wij ook kort op de bal. Thanks! 


@gvloosduinen, heeft u inmiddels een aansluiting? Helaas is jouw verhaal bekend. Mijn bestelling wordt over 4 nachtjes slapen 1 jaar.

 


Hoi @alfred.douma, oei, goed dat je het ook aankaart hier! Heb jij dit al kunnen beraadslagen met de aannemer? Is er een specifieke reden genoemd waarom het zolang duurt voordat er opgeleverd kan worden of ervaar je bijvoorbeeld hetzelfde als @gvloosduinen?


Hoi @Jason,

Eerst leek het een probleem met toestemming van de VVE, maar de toestemming was er. Daarna zou er een onderzoek zijn naar de mogelijkheden van aansluiten vanwege mogelijke aanwezigheid van asbest. Er zou een werkvoorbereider komen kijken, maar dat is nooit gebeurd. Later zou er een probleem zijn met toestemming voor graafwerkzaamheden aan het plein, terwijl de graafwerkzaamheden op ons eigen terrein zouden moeten plaatsvinden... Elke keer iets anders. VWT gaf bij het laatste contact via de klantenservice van T mobile een paar dagen geleden aan dat zij niet meer werkzaam zijn in onze omgeving en dat het bij een onderaannemer ligt, waarvan zij geen contact gegevens kunnen doorgeven. 

Status is op dit moment dat glasvezel volgens de website al een aantal maanden niet meer bestelbaar is op mijn adres terwijl de glasvezelkabel al 7 maanden tot op 30 meter van de kabelgoot van het appartementencomplex in de grond ligt (erg frustrerend). Ook hebben alle appartementen in het complex al via kabelgoten op de buitengevel een coax aansluiting en zou de glasvezelkabel er zo naast gelegd kunnen worden.

Grappig is wel dat ik al een maand of 9 geleden het installatie pakket ontvangen heb.

Als het goed is word ik deze week teruggebeld door een onderaannemer om de situatie te bespreken, maar afgaande op voorgaande beloftes heb ik er een hard hoofd in...


Nog even een aanvulling, alle begrip voor het feit dat zaken, zeker in coronatijd, extra tijd kosten. Ik vind het alleen erg kwalijk dat T-Mobile niet proactief informeert. De laatste status update van mijn bestelling is 25 januari 2021. Inmiddels heb ik al 14-18 keer aan de telefoon gehangen met de klantenservice en VWT, zonder dat ik ooit een reactie o.i.d. ontvangen heb. Ik ben al zo lang ik mij kan herinneren mobiele klant van T-mobile. Op mijn adres heb ik t mobile TV, vast internet, 3 mobile telefoon abonnementen van t mobile, 1 abonnement via tele2 en binnenkort nog een tweede tele2 abonnement. Ik verwacht als trouwe klant toch iets meer service...


Hi @alfred.douma, heel erg bedankt voor deze heldere terugkoppeling! Ik hoop dat jij deze week meer duidelijkheid krijgt van de onderaannemer. Laat jij het hier weten zodra jij bent gebeld? Ik baal er echt van dat jij zoveel verschillende informatie door elkaar te horen hebt gekregen en had echt gehoopt dat jij ondertussen al van een goede verbinding kon genieten, excuses hiervoor. Ik waardeer je feedback, want ik ben het met je eens dat jij niet telkens zelf overal achteraan hoeft te gaan. Ik hoor dan ook heel graag of de onderaannemer je meer kan vertellen over de status deze week. Weet dat ik je heel graag wil helpen, dus laat het gerust weten als ik iets voor je kan betekenen! ❤️


@Lisa, vandaag is mijn bestelling 1 jaar geworden en helaas zoals verwacht nog geen bericht van een onderaannemer. Zijn er nog manieren waarop ik kan escaleren? Het lijkt mij dat T mobile toch in staat moet zijn om een bevestigde bestelling te kunnen leveren?


Goedemorgen @alfred.douma, ik heb nu rechtstreeks aan de verantwoordelijke afdeling met urgentie verzocht om jou te contacteren. Er gaat weer een rits dagen voorbij zonder enige update, sorry hiervoor.

Zodra ik meer weet, hoor je het meteen!


Goedemorgen @alfred.douma, ik heb nu rechtstreeks aan de verantwoordelijke afdeling met urgentie verzocht om jou te contacteren. Er gaat weer een rits dagen voorbij zonder enige update, sorry hiervoor.

Zodra ik meer weet, hoor je het meteen!

Dank je, ik hoop dat het snel voor elkaar is. Echt enorm frustrerend dat het zo dichtbij is maar nog niet geregeld. Even ter illustratie een kaartje:

Magenta gedeelte is alles waarvan ik gezien heb dat er glasvezel is aangelegd. Al die straten hadden ruim een half jaar geleden allemaal magenta kabels uit de grond steken. De rest zou kunnen dat er aansluitingen zijn, die heb ik echter niet gezien. De kabels in de grond het dichtste bij het aansluitpunt van het complex zijn aangegeven met een * (daar heb ik gezien dat de kabels in de grond zitten). De dichtsbijzijnde kabel stopt echter bij de rand van ons eigen terrein (groen). Afstand tot het aansluitpunt (kabelgoot naar boven naar de maisonettes) is 30-50 meter graafwerk…

Hoop dat het nu dit voorjaar toch eindelijk lukt om aangesloten te worden op het glasvelzelnetwerk. 


Goedemorgen @alfred.douma, bedankt voor het proactief meedenken! Ik heb al jouw bevindingen doorgezet gisteren zodat alles op één plek verzameld is en heb vanmorgen begrepen dat jouw case nu met voorrang opgepakt wordt. Zodra ik een concrete update heb, hoor je het meteen! 

Houd er alsjeblieft rekening mee dat het kan zijn dat jij gebeld wordt vanuit de glasvezelspecialisten; zij bellen altijd anoniem en bespreken dan graag het opleverscenario met je. Indien dit niet gebeurt, betekent het niet dat we niet aan het onderzoeken zijn, meer dat we nog niet alles op papier hebben om je te informeren. Bedankt voor je geduld hierin!


@alfred.douma ,

Helaas hebben wij tot op heden ook nog geen aansluiting en wachten wij dus ook al langer dan 1 jaar.

Wij dachten dat alles nu in een stroom versnelling zou komen, maar alweer bleek men niet de goedkeuring van onze VvE te hebben. Dit terwijl deze op verzoek van T-Mobile en VWT nogmaals is verzonden per e-mail.…

Nu is de goedkeuring dus nogmaals verzonden per e-mail en hopen we dat het goed komt. Maar kijkende naar de ervaringen in het verleden heb ik er weinig vertrouwen meer in.

U heeft gelukkig nog vast internet, wij zitten al langer dan een jaar enkel te tetheren met onze unlimited abbonementen. Omdat we dus dachten dat t mobile de aansluiting binnen een normaal tijdsbestek kon realiseren. Toen bleek dat dit niet zo was, konden wij ook geen aansluiting meer krijgen via het adsl netwerk…

We gaan het zien en hopelijk hebben wij beide binnenkort een actieve aansluiting.

@Jason , heb jij voor ons wellicht ook een status update ? Wij zijn heel benieuwd of de VvE goedkeuring nu wel goed is ontvangen door T-Mobile / VWT en zo ja, wanneer de aansluiting wordt gerealiseerd.


@gvloosduinen Ik had oprecht gehoopt en verwacht dat dit nu via de aangewezen contactpersoon bij VWT opgelost zou zijn. Ik heb je e-mail inderdaad voorbij zien komen en heb met hoge mate van urgentie een spoedverzoek doorgestuurd naar de betrokken afdeling bij VWT. Ook vanmorgen heb ik hier een reminder voor gestuurd en gevraagd waarom het nu voor de zoveelste keer spaak loopt qua toestemmingsdocumenten - wederom excuses voor hoe dit loopt.

Ik hoop je heel spoedig nu echt van een fijnere update te kunnen voorzien. Heb jij nog contact met de toegewezen contactpersoon of heb jij verder niets meer mogen vernemen?


@alfred.douma ,

Helaas hebben wij tot op heden ook nog geen aansluiting en wachten wij dus ook al langer dan 1 jaar.

Wij dachten dat alles nu in een stroom versnelling zou komen, maar alweer bleek men niet de goedkeuring van onze VvE te hebben. Dit terwijl deze op verzoek van T-Mobile en VWT nogmaals is verzonden per e-mail.…

Nu is de goedkeuring dus nogmaals verzonden per e-mail en hopen we dat het goed komt. Maar kijkende naar de ervaringen in het verleden heb ik er weinig vertrouwen meer in.

U heeft gelukkig nog vast internet, wij zitten al langer dan een jaar enkel te tetheren met onze unlimited abbonementen. Omdat we dus dachten dat t mobile de aansluiting binnen een normaal tijdsbestek kon realiseren. Toen bleek dat dit niet zo was, konden wij ook geen aansluiting meer krijgen via het adsl netwerk…

We gaan het zien en hopelijk hebben wij beide binnenkort een actieve aansluiting.

@Jason , heb jij voor ons wellicht ook een status update ? Wij zijn heel benieuwd of de VvE goedkeuring nu wel goed is ontvangen door T-Mobile / VWT en zo ja, wanneer de aansluiting wordt gerealiseerd.

@gvloosduinen ,

Wat een drama, via je mobiele hotspot moeten behelpen. Dan valt het inderdaad voor mij relatief gezien wel mee. Met z'n vijven thuis online lessen, thuiswerken, streaming diensten enz. gebruik ik al snel 250 GB per week. Moet er niet aan denken dat ik iedere dag om het uur weer extra gratis databundels moet “bijkopen”. Enige voordeel is dat 5G wel een stuk sneller is dan de 90 Mbps die ik gemiddeld haal met mijn huidige vaste verbinding. 

Laten wij inderdaad hopen dat het glasvezel snel geleverd wordt…

 


Goedenavond @Jason,

Dank voor de terugkoppeling.

Wij hebben tot op heden geen terugkoppeling ontvangen van WVT en/of de contactpersoon.

Hopelijk volgt deze snel na je escalatie.

 


Goedemorgen @gvloosduinen, ik hoop hard met je mee en zou het uitermate teleurstellend vinden indien er nog geen reactie op komt - en dat is nog zacht uitgedrukt.

Ik doe er oprecht alles aan om een reactie te krijgen en zal elke steen boven halen om hier toch nog snel een goede afloop in te kunnen bieden. 


Ik woon ook in dezelfde streek. Na dit allemaal gelezen te hebben, ga ik per direct mijn aanvraag bij T-Mobile stoppen. Ik zou ook gaan klagen omdat ik nu al 2 maanden niets heb vernomen van T-Mobile. Maar zo te zien het heeft ook geen zin. Omdat we thuis 3 unlimeted abonnement hebben, was voordelig om voor T-Mobile te kiezen. Ik ga alle abonnementen overzetten naar Vodafone/Ziggo combinatie. Het zal mij hoop ellende besparen.


@alfred.douma VWT gaat navraag doen bij de uitvoerder omdat ook bij jou het verhaal van geen toestemming nu een rare wending begint te krijgen. Ik houd je op de hoogte!

 

@Sergio12 Hoe ontzettend jammer dit ook is, ik kan me je gevoel en keuze echt goed begrijpen. Sorry dat het zover heeft moeten komen. Ik hoop dat je bij je nieuwe partij een stuk sneller aangesloten wordt! 


@alfred.douma VWT gaat navraag doen bij de uitvoerder omdat ook bij jou het verhaal van geen toestemming nu een rare wending begint te krijgen. Ik houd je op de hoogte!

@Jason Ik ben benieuwd... 


Goedemorgen @alfred.douma, ik zal vandaag continu de casus in de gaten blijven houden en hoop op een spoedige update vanuit de uitvoerder.


Goedenavond @Jason ,

Korte vraag over heel wat anders. Vandaag las ik op tweakers dat jullie nieuwe prijzen hanteren voor glasvezel en dat ook het mobiel+thuis abbonement hiermee duurder wordt. 

Daar wij de aanvraag dus meer dan 1 jaar geleden hebben gedaan en er nog (steeds) niks wordt geleverd, vraag ik mij nu af welke prijzen er voor ons gaan gelden. 

De oude (50 euro p/m voor unlimited mobiel+1gbps glasvezel) of de nieuwe (65 euro p/m voor unlimited mobiel+1gbps glasvezel). Hopelijk blijven de oude prijzen voor ons gelden gezien de overeenkomst een jaar geleden al is gesloten. 

Zou jij dit kunnen bevestigen ? Alvast bedankt.


Hoi @gvloosduinen, de nieuwe prijzen gelden enkel voor nieuwe aanvragen vanaf 24 januari 2022. Elke aanvraag die daarvoor gedaan is, valt nog onder de propositie zoals die destijds afgesproken is.

Heb jij nog wat gehoord van VWT?


Goedemiddag @Jason , 

Dank voor de terugkoppeling. Fijn om te vernemen dat de oude voorwaarden dan nog gelden voor ons.

Wij hebben inmiddels bericht ontvangen van VWT, volgens hun is het plaatsingsdocument niet in orde omdat dit niet voor plaatsing buiten langs zou zijn en hiermee is de goedkeuring volgens hun niet in orde.

Echter, staat er naar mijn mening in het plaatsingsdocument duidelijk dat het gaat om gootjes aan de buitenkant van het gebouw.…dit zullen wij dan ook terugkoppelen aan hun.

Daarnaast zijn wij aardig verbaasd dat zij pas een jaar later met dit commentaar komen, kort gezegd zijn wij er aardig klaar mee. 

Hopelijk krijgen wij snel een positief antwoord van VWT....


Goedemorgen @gvloosduinen, jeetje zeg, dat is wel een vreemde constatering na meer dan een jaar. Het betreurt me oprecht enorm veel hoe dit tot op heden gegaan is, het kan natuurlijk altijd een keer gebeuren dat een oplevering langer op zich laat wachten omdat de aanleg nog niet klaar is, of er andere zaken bijgekomen zijn waardoor het noodgedwongen vertraagd werd - maar ik vind dit een kwalijke zaak. Er had allang informatie doorgespeeld kunnen worden. We hebben per slot van rekening zo'n beetje de volledige tweede helft van vorig jaar contact gehad met VWT en zijn hiermee in de weer geweest. Het frustrerende dat er dan bijkomt, is dat de VVE blijkbaar toch nog geen volledige documentatie heeft aangeleverd voor de plaatsing buiten. Dat neemt natuurlijk niet weg dat dit allang verkondigd had mogen worden, dat had jou ook een hoop zorgen en extra moeite bespaard. 

Heb jij nu actief contact met jouw contactpersoon? Ik denk niet dat ik hierin nog van betekenis kan zijn, maar zal er alles aan doen om extra ondersteuning te bieden waar mogelijk!