Skip to main content

Duurde het binnenbrengen van de bestaande glasvezel al een ongelooflijk lange tijd ik wordt nu gek van de installatiepartner mailtjes / SMS-jes enz..

Glasvezel binnenbrengen bleek niet te kunnen, er liep blijkbaar al een aanvraag op deze lijn van de vorige bewoonster, deze kon er niet af, geen idee bij wie (mocht men niet vertellen) enz. enz. Uiteindelijk er achter gekomen welke provider de aanvraag in behandeling had en netjes gevraagd deze aanvraag te annuleren. immers de persoon die hem aangevraagd had was overleden en woonde dus niet meer in  het huis.

Maar goed, uiteindelijk goed gekomen, de vezel ligt binnen, de patch in de centrale zit erin.
Zelf de boel aangesloten (hoe moeilijk kan het zijn om een APC8 op een mediaconverter te zetten, de UTP naar het modem te trekken) en alles werkt. ik ben zeer tevreden.

De installatieafspraak niet gemaakt, netjes een mailtje gestuurd dat het voor mij niet hoeft omdat alles werkt.
Wordt ik door T-Mobile gebeld dat die installatie VERPLICHT is… ondanks dat alles werkt en dit soort werkzaamheden mijn vakgebied zijn 🙂 willen ze toch langskomen. (controleren of ik het goed gedaan heb...)
Wederom een uitnodiging, nou dan maar een afspraak gemaakt, maar er is geen tijd daarzo… bij beschikbaarheid opgegeven dat ik ELKE dag kan, ELK moment van de dag dus ik wacht op een afspraak. (ze hebben het druk, dus ja, waarom dan ook nog bij mij langskomen?)

Maar goed, ik krijg nu elke dag een SMS EN een mailtje of ik aub een afspraak wil maken.

Stuur me gewoon een datum waarop jullie willen komen, zorg ik dat de koffie klaar staat en kan die meneer / mevrouw de knipperende lampjes bekijken en weer naar de volgende.

de dienstverlening is prima, echter administratief is het een RAMP!

Hallo @MarcelM 

De Guidion monteur moet de verbinding achteraf ook nog aanmelden zodat je contract ingaat en je je abonnement kan beheren in My T-Mobile.

Nu staat de installatie nog op niet afgerond bij T-Mobile en daarom krijg je die mailtjes, je kunt ook bellen met Guidion op telefoonnummer 088 2000 151 om een afspraak in te plannen.

Wellicht dat een moderator je bestelling op afgerond kan zetten zodat er geen monteur nodig is 

ik had netjes een mailtje gestuurd met de opmerking dat alles werkte en de monteur niet hoefde te komen. Hier kreeg ik een antwoord op in de trand van “dank je wel voor je bericht, mocht je in de toekomst toch een monteur nodig hebben bel dan….”

Vervolgens wordt ik door t-mobile gebeld dat een monteur aan huis verplicht is :)

heb hem nog gevraagd wat ie dan kwam doen? naar knipperende lampjes kijken? koffie drinken?

maar bleek controle te zijn of alles goed aangesloten was.

Ik wordt gek van die administratieve processen, blijkbaar is er geen enkele mogelijkheid om iets in dat proces aan te passen, getuige ook de aanvraag die bleef hangen ivm een dode bewoonster..

Hi @MarcelM, welkom op onze Community!

Uiteraard snap ik je hierin volledig, als je het zelf allemaal kan, waarom moet er dan iemand langskomen? Dit is puur voor ons systeem en de garantie, de monteurs van Guidion moeten de installatie controleren en officiëel ook aansluiten. Je hebt namelijk geen garantie als je zelf aan het glasvezel komt en er gaat iets mis, deze kosten wil je liever niet op je dak hebben. Stel er gaat iets mis bij de monteur? Dan ben jij niet aanspreekbaar. Als de monteur langs is geweest, geeft hij een seintje naar ons systeem dat alles goed en gereed is. Je bestelling kan dan doorlopen in ons systeem. Gebeurt dit niet? Dan blijft de bestelling hangen. Hierdoor kun je geen aanpassingen of bestellingen doen op je abonnement. Dit zou pas doorkomen als je bestelling afgerond is en dit gebeurt pas wanneer Guidion is geweest. Ik adviseer je toch om de afspraak met Guidion in te plannen zodat alles goed door kan lopen!

ik heb de afspraak ingeschoten, maar er is geen tijdslot beschikbaar, wacht nu op een telefoontje of mailtje wanneer ze langs willen komen.

@MarcelM 

Uit eigen ervaring weet ik dat je meestal lang moet wacht na het aangeven op welke dagdelen je beschikbaar bent, zelf bellen is een snellere optie.

bellen.. ik stond vanmorgen een minuut of 10 in de wacht.

heb de dagdelen doorgegeven en wacht wel tot ze kunnen.

tot die tijd gratis internet en mocht het stoppen dan prik ik 1 kabeltje om en zit ik weer op ziggo. (die werkt ook nog, de opzegging was er inmiddels uitgehaald omdat die kabel binnen brengen zo lang duurde)

en mocht er iets kapot gaan, ik heb een hele bak met APC8 patchcords, de vezel kan ik ook zelf lassen en zo een cassette hebben we vast ook nog wel ergens liggen :)

Bij mij een vergelijkbaar verhaal. Alles zelf aangesloten en geinstalleerd. Het werkt perfect en toch wil T-Mobile perse een monteur langs sturen, ik vind dit onzin voor iets wat ik prima zelf kan. Vind het ook een raar verhaal dat de order administratief bij T-Mobile ps doorloopt als guidion langs is geweest. Heb zelf 13 jaar bij een glasvezel provider gewerkt en daar mochten klanten alles zelf gewoon aansluiten en installeren en was een monteur niet verplicht. Als de klant alles had geactiveerd liep de order administratief gewoon door, nooit klachten of problemen daarover gehad. Ik snap daarom niet zo goed waarom dit niet bij t-mobile kan. Volgens mij kan de guidion monteur beter zijn tijd besteden aan mensen die de hulp wel nodig hebben.

Volgens mij kan de guidion monteur beter zijn tijd besteden aan mensen die de hulp wel nodig hebben.

dat dus… ik probeer ze nu maar weer eens te bellen om die afspraak in te plannen zodat die mailtjes en SMS-jes stoppen (ondanks dat ik al via het internet iets probeerde te plannen, alle dagdelen beschikbaar heb gezet en er vanuit mij geen actie meer nodig was blijven die mails komen)

update: na 13 minuten in de wacht gestaan te hebben toch maar weer opgehangen.

je hebt ook geen idee hoeveel wachtende er voor je zijn…

en natuurlijk even gereageerd op de herinneringsmail

Reageer