Skip to main content

Wij hebben een open netwerk, onze netwerkbeheerder geeft aan dat wij klant kunnen worden bij Odido, ‘alles staat op groen’ onze buren kunnen naar Odido. Maar bij ons schijnt het net te lukken. Inmiddels 3 verschillende Odido medewerkers gesproken met 3x een verschillend antwoord. Wij zijn nu ook nog klant met 3 mobiele abonnementen, maar ik wil proberen het samen te voegen. Is er iemand beschikbaar die wel grondig onderzoek wil doen en niet blijft hangen in ‘Als onze website zegt dat het niet kan dan kan het niet’?

Hey @LL247, welkom op onze Community!

Ik heb wat onderzoek gedaan en ik kan de vinger ook nog niet op de juiste plek leggen. Ik zie inderdaad dat de buren het wel kunnen bestellen. Kan je mij vertellen of er al wel glasvezel naar binnen komt en er een FTU aanwezig is?


Beste Tommie, dank, fijn dat jij er tijd in wilt steken. Jazeker komt er glasvezel binnen. Wij hebben via https://www.deltanetwerk.nl/mijn-status/?gebied=Veluwe+Noord+%26+Kampen+Zuid+(29) onze internetverbinding (glasvezel) gekregen. En sindsdien hebben wij Caiway als provider voor internet en televisie. Dus al via glasvezel, wat betekent dat glasvezel naar binnen komt (wat een FTU is weet ik niet🤔) Je ziet in de link dat wij (en ons adres dus ook) glasvezel van ODIDO kunnen krijgen. Alleen is er dus iets mis. Eén van jouw collega's heeft gezegd dat het een invoerfout is geweest (‘Volgens mij heb je ze geen koffie gegeven!’ bulderde hij het uit aan de telefoon. Om specifieker te zijn had hij het over een vraagteken achter ons huisnummer, maar hoe dat opgelost moest worden wist hij niet. Door andere collega's werd ik alleen maar verwezen naar anderen (Delta Fiber, Delta Netwerk en die geven aan dat het allemaal OK is bij hen (alles staat op groen). Ook bij de andere providers op de lijst van deltanetwerk kan ik gewoon een glasvezelabo afsluiten als ik dat wil...alleen niet bij Odido. Je zou dan toch bijna zeggen dat de oorzaak binnen ODIDO ligt zegt mijn boerenverstand. Kun je verder met deze info?


Hey @LL247, ik heb vanmorgen wat navraag uitgezet en had gehoopt dat ik einde van de dag een antwoord zou hebben maar dat heb ik nog niet. Hopelijk krijg ik snel wat te horen. 


En Tommie? Nog wat gehoord?

 


Hey @LL247, ik heb nogmaals navraag gedaan en heb nu een antwoord voor je!

Delta werkt voor sommige adressen met vastrecht. dan was de woning dus "te duur" om aan te sluiten. Daarom betaal je, als je een abonnement afsluit bij Delta, extra voor je abonnement per maand. Je kunt er vaak ook voor kiezen om dit in 1 keer af te lossen. Wij leveren niet op adressen met vastrecht. Op de website van delta bij het bestellen staat je vastrecht aangegeven, zie:

 


Reageer