Skip to main content

Hallo aan alle communitygebruikers. Ik heb een vraag die waarschijnlijk extreem populair is. Ik kan het internetverbindingspunt niet vinden. Ik ben onlangs verhuisd en moet mijn Zyxel t-54 aansluiten op DSL-internet. (Helaas is glasvezel niet beschikbaar op het nieuwe adres). Buiten de meterkast heb ik alleen een coaxkabel gevonden, en voor zover ik weet maakt Odido geen gebruik van dit soort bedrading. In meterkast trof ik alleen een drie-aderige signaalkabel aan, die zonder bescherming hing. In de buis waar de intercomkabels doorheen lopen, bevindt zich ook een niet-aangesloten tweedraadskabel. Meterkast en kabels - op de foto's. Bedankt voor je advies en antwoorden.

Als er geen glasvezel is (dunne blauwe kabel in de meterkast) dan zijn er 2 opties, de ouderwetse telefoon aansluiting of de Tv/Radio coax aansluiting die beiden ergens in de woonkamer zitten.

Hallo @Jarq 

Heb je niks van onderstaande ergens in de woning?

Foto 1 en 2 zijn volgens mij niet de aansluitingen die je nodig hebt.

Hoi. Bedankt voor je reactie. Voordat ik het bericht schreef, heb ik zorgvuldig berichten over vergelijkbare onderwerpen doorgenomen en kwam ik deze foto verschillende keren tegen. Helaas heb ik geen van de exemplaren op de foto. Nadat ik er was ingetrokken, heb ik alle kamers geschilderd en de vloeren gelegd, waarbij ik me concentreerde op het zoeken naar iets dat op een verbindingspunt leek. Helaas heb ik zoiets niet gevonden.

Vraag het eens aan de buren wat en waar die hebben. Anders een bezoek aan de kruipruimte onder de meterkast. Ergens moet er iets binnenkomen. Postcode/huisnummer invoeren bij kpn/ziggo, als het daar wordt herkent dan moet er ergens wat zitten.

" Buiten de meterkast heb ik alleen een coaxkabel gevonden ”

Je zegt het zelf al, iig. ziggo. en beter dan (a)DSL van kpn.

" Buiten de meterkast heb ik alleen een coaxkabel gevonden ”

Je zegt het zelf al, iig. ziggo. en beter dan (a)DSL van kpn.

Latency van VDSL is een stuk beter dan die van Ziggo en 100/30 is prima snelheid voor gemiddeld gebruik. Voordeel is je kan dan bij odido blijven en wachten tot er glasvezel aangelegd wordt

en 100/30 is prima snelheid voor gemiddeld gebruik.

Nee, anno 2024 is deze opmerking marketing gel*l.

en 100/30 is prima snelheid voor gemiddeld gebruik.

Nee, anno 2024 is deze opmerking marketing gel*l.

Niks marketing , persoonlijke ervaring. Van Ziggo 1000/100 overgestapt op vdsl 100/30. Geen moment spijt van gehad. Snelheid is ruim genoeg voor online gamen , 4k Netflix en thuiswerken. Misschien als je alles tegelijk wil dat je tegen de beperkingen aan loopt. Maar met onze huidige gezinssituatie (2 kinderen onder 5) ruim voldoende

Nu even on topic. Heel goed mogelijk dat de vorige eigenaar het isra punt heeft weggehaald on het mom ik gebruik het niet. Kijk idd even hij je buren waar deze binnen komt en begin dan nogmaals je zoektocht.mogelijk moet je daarvoor de kruipruimte in mits aanwezig

Reageer