Ik ga weg en ontvang een glasvezelwelkomstpakket?

  • 16 March 2024
  • 5 reacties
  • 67 Bekeken

Reputatie 3

Hallo,

Ik heb de situatie dat koper uitgezet wordt. Ik heb aangegeven dat ik niet mee ga naar Odido-glasvezel en een glasvezelcontract afgesloten bij BudgetThuis.

Alhoewel niet van toepassing op dit onderwerp, ik moet toch wat woorden besteden aan de reden dat ik weg ga: De reden is dat jullie anno 2024 nog steeds geen ipv6 bieden, iets wat ik 5 jaar geleden eigenlijk al verwacht bij een fatsoenlijke internetverbinding. Bij VDSL kon ik het voor mezelf verantwoorden vanwege de gunstige prijs en jullie leveren anderszins een goede verbinding. Enerzijds wordt de situatie steeds nijpender, bij glasvezel gaat de prijs omhoog. Kortom, meer betalen voor een kreupele internetverbinding. Ik had graag meegegaan, maar er is geen enkel uitzicht op beterschap.

Hoe dan ook, ik heb een brief van jullie dat mijn internetverbinding vanzelf stopt (prima), maar vandaag wel een pakketje met een glasvezelmodem ontvangen. Ik wilde het aan de deur weigeren, maar dat mocht niet van de koerier.

Dus tja… zeg maar wat ik er mee moet doen. Willen jullie het terug hebben?

Waqqas 1 maand geleden

Hallo @dmantione 

Deze kan je in een doosje doen met een briefje erbij met je gegevens daarop. Je kan het pakketje afgeven bij een DHL punt en aangeven dat het pakketje naar Odido retouren moet, dan komt het goed 👍

Ben je er nu wel zeker van dat je abonnement wordt beëindigd en niet is overgezet naar glasvezel?

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @dmantione 

Deze kan je in een doosje doen met een briefje erbij met je gegevens daarop. Je kan het pakketje afgeven bij een DHL punt en aangeven dat het pakketje naar Odido retouren moet, dan komt het goed 👍

Ben je er nu wel zeker van dat je abonnement wordt beëindigd en niet is overgezet naar glasvezel?

Reputatie 3

Je zegt dat ik zonder verzendetiket bij een DHL-punt kan afgeven? Doosje… ik  ga de geleverde doos denk ik niet openen, dus kan op deze wijze retour.

Ja, ik begin ook te twijfelen of ik niet overgezet wordt, want er zijn duidelijk enkele tandwieltjes gaan draaien.  ik heb in ieder geval mijn keus op schrift. Van BudgetThuis heb ik het welkomstpakket ook in huis en lijn zou woensdag geactiveerd worden. Er kan maar één aanbieder op de glasvezelaansluiting, als twee aanbieders willen leveren, dan gaat dat botsen.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@dmantione 

Ben je overgestapt met de overstapservice of heb je aangegeven er is geen internet op dit adres?

Was/is je Odido abonnement maandelijks opzegbaar of zat je nog binnen de contracttermijn van 1 jaar?

Reputatie 3

Abonnement was opzegbaar. Ik heb twee handelingen uitgevoerd:

  • De link in de e-mail van Odido gevolgd en aangegeven dat ik niet overgezet wil worden op glasvezel.
  • Bij BudgetThuis aangegeven mijn bestaande contract voor mij op te zeggen.

Mijn contract was opzegbaar, ik ben vele jaren klant geweest.

 

Reputatie 3

De glasvezelaansluiting is gaan werken en zoals gepland zit BudgetThuis op de lijn. Dus daar niets mis, ik zit nu enkel nog met de overbodige glasvezeldoos van Odido in huis.

De Odido VDSL-lijn deed het aan het begin van de avond nog steeds, daarna heb ik het DSL-modem in mijn Fritzbox uitgeschakeld en de Fritzbox aan de glasvezelaansluiting gehangen. De Experiabox van Budgetthuis is voorbestemd elektronisch afval te worden, vrees ik…

En ja, ik heb ipv6… na al die jaren knarsentanden, joehoe! Desondanks geen slechte herinneringen aan T-Mobile en Odido.

Reageer