Beantwoord

Huawei XGS-PON ONT activeren

  • 9 February 2024
  • 11 reacties
  • 387 Bekeken

Is er een moderator aanwezig die voor mij de Huawei XGS-PON ONT kan activeren op mijn adres?

icon

Beste antwoord door Harlequin404 12 February 2024, 15:25

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 4
Badge

Nee, dat kan helaas nog niet.
Odido heeft nog geen licentie voor de benodigde software.
Nog even afwachten dus, en zo lang de ethernet WAN-poort gebruiken.
Ik kan er verder ook niets aan doen; ben ook maar Odido klant.

Ik bedoel de standaard Huawei ONT die Odido zelf levert😊 De OptiXstar HN8010Ts-20.

Later ga ik mijn eigen Fritzbox 5590 activeren als Odido zijn OLT's en de rest van hun spul de juiste licenties heeft gegeven.

 

Ik had net internetverbinding met de Zyxel T-54. Nu koppel ik mijn eigen Fritzbox 5590 via de WAN poort aan de ONT en nu krijg ik de volgende foutmelding in de Fritzbox: foutoorzaak: 2 DHCPv4 no answer on DISCOVER.

Kan het een tijd duren voordat de DHCP server een IP adres uitgeeft? Zit er een MAC adres limiet op de poort op de OLT?

ONT al een reset gegeven, router al een reset gegeven en geupdate naar de laatste firmware: 7.80.

Odido profiel geselecteerd en via WAN poort.

Wie weet raad?🤔

@Cal van Odido zie ook je DM.

Reputatie 3

Het kan soms inderdaad een tijdje duren voor je een ip adres krijgt, dus misschien moet je gewoon nog even geduld hebben. (Ik heb zelf vrij weinig geduld, daarom heb ik het MAC adres van de Zyxel op de fritzbox gekloond, maar ik heb er nog niet genoeg mee geëxperimenteerd om te kunnen zeggen of het echt helpt.)

Ik weet eigenlijk niet zeker of je het Odido profiel in het keuzemenu wel kunt gebruiken voor een verbinding met de ONT via de WAN/LAN1 poort op een 5590/5530. Wat je zou kunnen proberen is in het menu kiezen voor “Other Internet Provider” en dan zelf alles invullen, met name VLAN 300 / Pbit 0.

P.S. “2 DHCPv4 no answer on DISCOVER” Precies dezelfde fout krijg ik altijd 1x ongeveer 5 minuten nadat de internetverbinding met succes is opgekomen. Die blijft dan wel gewoon werken. Wat het bij jou betekent durf ik daarom niet te zeggen.

Bovenstaande tips van @harmenzo geprobeerd, maar dat hielp gisteravond helaas niet🙁

Ik heb vanochtend de Zyxel T-54 weer aangesloten en 2 uur later heb ik ineens internet en een strakke gigabit. Vreemd dit. Ik durf alleen de 5590 niet meer aan te sluiten.

Nou ja Guidion komt morgen voor de oplevering, daarna maar weer verder prutsen😁

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Harlequin404, welkom op onze Community!

Dit komt de Guidion monteur vanmiddag voor je doen. Zij doen altijd de installatie en activatie van het ONT. Als het goed is moet je straks weer helemaal up and running zijn. Zou je mij kunnen laten weten of het gelukt is met de monteur? Thanks. 

Hi @Harlequin404, welkom op onze Community!

Dit komt de Guidion monteur vanmiddag voor je doen. Zij doen altijd de installatie en activatie van het ONT. Als het goed is moet je straks weer helemaal up and running zijn. Zou je mij kunnen laten weten of het gelukt is met de monteur? Thanks. 

 

@Tommie van Odido 

Monteur van Guidion is geweest en hij had al een aantal installaties gehad hier in de buurt waarbij de routers van klanten pas na een paar uur een IP adres kregen. Hij heeft alles netjes administratief afgehandeld en alles netjes achter gelaten.

Ik heb zojuist mijn eigen Fritzbox aan de ONT gehangen en ik kreeg warempel direct een IP adres🙂

Speedtest gedaan en ik haal weer een strakke 1gbit😀

Reputatie 7
Badge +9

Dat is super om te horen @Harlequin404, veel plezier met je verbinding! 

Reputatie 3

@Harlequin404 Zou ik leuk vinden om te weten: gebruik je nu het Odido profiel op de Fritzbox, of heb je alles zelf geconfigureerd met “Other Internet Provider”?

@Harlequin404Zou ik leuk vinden om te weten: gebruik je nu het Odido profiel op de Fritzbox, of heb je alles zelf geconfigureerd met “Other Internet Provider”?

@harmenzo

Ik heb het Odido profiel op de Fritz gebruikt🙂

Reageer