Skip to main content
Beantwoord

Hoelang duurt het omzetten van intersnet snelheid

  • 6 July 2024
  • 4 reacties
  • 114 Bekeken

Ik heb gisteren mijn snelheid veranderd van 400mb naar 2gb.

Maar deze is nog niet omgezet hoelang gast dat duren.

Ik heb een Samsung qled 4k weet iemand of het beeld dan beter wordt nu is het een ramp

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Anita van Kilsdonk 

Heb je wel al een XGSPON ONT? Indien niet dan hoor je die eerst te ontvangen en er moet dan ook een monteur komen.

Indien wel herstart dan de ONT eens, normaal zou het niet lang moeten duren als je de juiste ONT al hebt.

Reputatie 2
Badge +2

Ik heb gisteren mijn snelheid veranderd van 400mb naar 2gb.

Maar deze is nog niet omgezet hoelang gast dat duren.

Ik heb een Samsung qled 4k weet iemand of het beeld dan beter wordt nu is het een ramp

Veel mensen hebben nog een ONT (glasvezelkastje) wat maar tot 1000mb kan. Goede kans dus dat er bij jou een monteurs afspraak ingepland gaat worden om deze te vervangen voordat je een hogere snelheid krijgt.

Heb je een ONT van het merk Nokia? Dan kun je al 2000mb ontvangen en zou het eigenlijk binnen 24 uur actief moeten worden. Een modem herstart zou eventueel kunnen helpen.

Heb je een Huawei ONT? kijk dan een welk model het is. Een Huawei HG8010 kan maximaal 1000mb aan en vereist dus een monteurs afspraak. Er is ook een Huawei HN8010, deze kan wel hogere snelheden aan en vereist geen monteur. 

Elk ander type glasvezelkastje zal een monteur vereisen die dat kastje komt vervangen en jou in de pop(wijkcentrale) op een ander type netwerk omzet. 

 

Is er een specifieke reden dat je kiest voor 2000mb en niet voor 1000? Veel apparaten zoals gameconsoles en de meeste laptops/computers ondersteunen vaak toch niet meer dan 1000mb,dus je zou ook voor 1000mb kunnen kiezen en wat geld besparen ten opzichte van het 2000mb abonnement. 

 

Het beeld van je tv zal hierdoor niet moeten veranderen. De tv stream van Odido vereist geloof ik maximaal zo een 6mb, dus met een 400mb abonnement ontvang je deze ook al in de beste kwaliteit. Mits de tv natuurlijk een beetje een goede internetsnelheid ontvangt via WiFi. Als deze bekabeld aan is gesloten zal dat eigenlijk nooit het probleem zijn. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Anita van Kilsdonk, leuk dat je van een hogere snelheid wil genieten, dat maken we graag voor je in orde! Zoals Waqqas & Okidokidough terecht aangeven moet de apparatuur bij jou thuis vervangen worden om de hogere snelheid te ontvangen. Voor de apparatuur heb je al een DHL Track & Trace link ontvangen en voor een afspraak met de monteur ook al een digitale agenda link van Guidion. Ik zie alleen dat je nog niet een afspraak hebt ingepland en daarom zal ik je jouw persoonlijke afspraaklink ook via een privébericht toesturen.

Zodra de monteur de nieuwe apparatuur voor je heeft geïnstalleerd kan je genieten van de hogere snelheid! 😃

Reputatie 4

Om vast een bubbel door te prikken: Nee je beeld gaat er niet beter van worden (tenzij je met tien mensen tegelijk je verbinding zwaar belast). 400MBit is meer dan voldoende voor een aantal 4k streams. 

Wat gaat er precies mis met je beeld en hoe zit de tv aangesloten?

Reageer