Wij hebben een jaren 30 huis met een oud ISRA punt. We hadden zo’n stekker met 4 pinnetjes. Daar plugde ik de bijgeleverde DSL kabel in en de andere kant ging dan in de DSL poort op ons Zyxel modem/router.
Nu is onze aannemer bezig geweest en die zegt dat hij het ISRA punt direct op een UTP wandcontactdoos heeft aangesloten. We hebben nu dus een UTP punt in de muur zitten met 2 UTP (RJ45) aansluitingen (zie foto hieronder)
Voor zover ik begrijp loopt de DSL via 2 kabels/aders en kan het prima via deze RJ45 stekkers lopen. Maar hoe sluit ik dit nu aan op mijn modem? Kan ik mijn telefoon/DSL kabel direct in deze UTP poorten klikken? De DSL is RJ11, maar ik lees hier en daar dat je deze prima in RJ45 poorten kunt klikken. Of heb ik een verloopstuk nodig voor RJ45 naar RJ11 die ik dan in de DSL poort van de Zyxel kan klikken?
Misschien weet iemand het antwoord voor ik allemaal adapters ga bestellen! Alvast bedankt!
Foto van wat wij nu in de muur hebben zitten. 2x RJ45 poorten. Als het goed is komt er een DSL signaal binnen via 1 zo’n poort en de ander loopt naar onze gang (voor eventueel een tweede router).