Vanwege een ongelukkige samenloop van omstandigheden heb ik gisteren de monteur van Gideon gemist. Hij zou voor mij de Tmobile modem aansluiten aan de glasvezel aansluiting die al in mijn huis ligt.
In de wijkcentrale was glasvezel al ‘geactiveerd’ daarom denk ik dat ik dit zelf ook zou moeten kunnen. De glasvezel aansluiting heeft een UTP uitgang die ik op de modem moet kunnen aansluiten. Lijkt me niet moeilijk.
De modem werkt wel maar op de voorkant van de modem ligt een rood lampje op bij het wereld bolletje. Waarschijnlijk is dat ook de reden dat er geen internet signaal is en het modem niet werkt.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Het internet van mijn oude provider gaat er over twee dagen af en dan heb ik geen internet meer….
Hoe kan ik dit zelf verhelpen?
met vriendelijke groet,
Gerben
Beste antwoord door Cheyenne van Odido
Hoi @gerbennijhuis, wat leuk dat je klant bent geworden en welkom op de Community! Ik zie dat je met je vraag al veel hulp hebt ontvangen, maar toch moet ik deze acties onderscheppen. Het is namelijk niet toegestaan deze glasvezel installatie zelf te doen. Je ontvangt standaard een monteur, die ervoor zorgt dat de installatie binnen de richtlijnen verloopt en garantie geeft op je verbinding gedurende de contractsduur. Sla je deze monteur over dan gaat er buiten het missen van garantie veel mis binnen het contract, zo missen we de officiële ingangsdatum van je abonnement en loopt de facturatie niet door.
Daarbij zie ik meteen dat je lijn vanuit netwerkbeheerder Reggefiber nog geactiveerd moet worden - op 18 januari 2022 zal dit gebeuren. Voor deze datum staat er ook al een afspraak met Guidion gepland. Dat is fijn! Ik wil je dus vriendelijk vragen deze afspraak af te wachten. We zorgen er dan voor dat je zorgeloos van je nieuwe abonnement kunt genieten!
mijn huidige signaal komt van Ziggo, dus niet via glasvezel.
volgens Tmobile zou het signaal in de wijkcentrale al wel goed moeten zijn.
als ik de media converter niet nodig heb wil ik de modem wel aansluiten. Anders vind ik het te risicovol. maar weet iemand of het kan met de oude converter?
Welk type converter heb je ontvangen, een donkerbruine of een witte Huawei converter?
Je huidige Genexis converter werkt niet samen met het Zyxel modem. Mocht je in Gpon gebied zitten kan je zelfs een deel van de wijk verstoren. De glasvezelaansluiting moet aangepast worden, dit kan alleen door een monteur gedaan worden.
Je kan het altijd proberen. Mocht het fout gaan dan kan KPN NetwerkNL hem wel herstellen. De kosten beginnen alleen wel bij €726 maar heb ook wel facturen van ruim 1500 gezien van mensen die hem zelf hebben gesloopt.
Hoi @gerbennijhuis, wat leuk dat je klant bent geworden en welkom op de Community! Ik zie dat je met je vraag al veel hulp hebt ontvangen, maar toch moet ik deze acties onderscheppen. Het is namelijk niet toegestaan deze glasvezel installatie zelf te doen. Je ontvangt standaard een monteur, die ervoor zorgt dat de installatie binnen de richtlijnen verloopt en garantie geeft op je verbinding gedurende de contractsduur. Sla je deze monteur over dan gaat er buiten het missen van garantie veel mis binnen het contract, zo missen we de officiële ingangsdatum van je abonnement en loopt de facturatie niet door.
Daarbij zie ik meteen dat je lijn vanuit netwerkbeheerder Reggefiber nog geactiveerd moet worden - op 18 januari 2022 zal dit gebeuren. Voor deze datum staat er ook al een afspraak met Guidion gepland. Dat is fijn! Ik wil je dus vriendelijk vragen deze afspraak af te wachten. We zorgen er dan voor dat je zorgeloos van je nieuwe abonnement kunt genieten!
zoals uit mijn initiële vraag blijkt is Guidion deze week al geweest en heeft toen ook al de lijn geactiveerd. Echter was ik op het moment dat de monteur kwam Ff weg en mijn vriendin lag ziek op bed. Daarom is de installatie niet voltooid. Ik heb direct gebeld maar de monteur kon niet terug komen…? Guidion houdt daar hele strikte regels op na dus moest ik opnieuw inplannen en dat is op 18 januari. omdat ik nu met oud en nieuw zonder tv/internet kom te zitten zocht ik naar een oplossing. Alles is al klaar ik heb een eigen router de glasvezel converter moet alleen geactiveerd worden. Maar dan moet je de glasvezel verbinding loshalen van de huidige converter. Daar ging mijn vraag over.
nee is ook een antwoord maar is voor vanavond niet zo prettig. En daarna voor thuiswerken ook niet. Ik realiseer me dat het komt omdat ik zelf 10 min de hond uit heb gelaten maar vind de gevolgen best heftig. Helaas is er geen enkele flexibiliteit bij Guidion en dus bij de opdrachtgever T-mobile.
Hoi @gerbennijhuis, sorry dat mijn reactie de plank een beetje misgeslagen heeft. Ik had ontzettend gráág een oplossing voorgedragen, maar deze heb ik niet. Binnen de regels dient de monteur dit echt voor je te regelen. Bovendien is de patch nog niet gebeurd omdat de afspraak niet door is gegaan, dat zal alsnog op 18 januari gebeuren. Mocht ik je kunnen helpen aan extra data op je mobiele abonnement ter overbrugging, laat het mij dan weten. Je kan me hiervoor een privébericht sturen!
P.S Let erop dat je op de foto van je modem het wachtwoord staat. Ik zou deze voor je eigen veiligheid zo snel mogelijk verwijderen!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.