Skip to main content
Beantwoord

hoe en waar installeren

  • 5 July 2024
  • 5 reacties
  • 64 Bekeken

Goedemorgen,

Tijdens het bestelproces kreeg ik de melding dat Odido op mijn adres geen glasvezel kon leveren en derhalve heb ik voor gewoon internet gekozen. Nu is het punt daar dat ik wil beginnen met installeren maar loop ik vast. In de foto's zijn jullie mijn meterkast + isra punt. Zouden jullie kunnen aangeven hoe en waar ik mijn modem aan moet sluiten? Alvast bedankt!

 

5 reacties

Reputatie 3

Aansluiten op het israpunt in de woonkamer.

Ik heb dezelfde aansluiting.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Natas90 

Is de installatiedatum al voorbij of nog niet? Dan is er pas signaal.

Test beide poorten van het aansluitpunt in de woonkamer, indien deze niet werken dan moet je het modem aansluiten on de meterkast rechts op die "cilinder". Knip de dunne kabel die naar boven gaat af op ongeveer 30 cm, strip de kabel aan en sluit de draadjes aan in het aansluitdoosje dat in het installatiepakket zit en plug hier vervolgens de groene PHONE kabel in.

Vreemd dat je geen glasvezel kan nemen want je hebt wel een glasvezelaansluitpunt.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Natas90 ,

Het lijkt er op dat je wel aan glasvezelkabel in de meterkast hebt, die oranje kabel aan de linkerkant.
Is het wel zeker dat je nog wel een dsl aansluiting krijgt/hebt?
Kan je eventueel je klantnummer in je profiel zetten dan kan een moderator je makkelijker op weg helpen.

Hallo @Natas90 ,

Het lijkt er op dat je wel aan glasvezelkabel in de meterkast hebt, die oranje kabel aan de linkerkant.
Is het wel zeker dat je nog wel een dsl aansluiting krijgt/hebt?
Kan je eventueel je klantnummer in je profiel zetten dan kan een moderator je makkelijker op weg helpen.

De volgende opmerking kreeg ik bij het aanmelden:

 

Dus ik vermoed dat Glasvezel nog niet nodig is en mijn klantnummer staat in mijn profiel :-)

Reputatie 7
Badge +15

@Natas90 

Wanneer is het glasvezel naar binnen gebracht? Volgens Odido is er nu nog geen glasvezel maar ik denk dat het op korte termijn wel zal veranderen.

Reageer