Skip to main content

Goedemiddag, 

Ik ben een nieuwe klant van Odido en heb hulp nodig bij het installeren van TV en internet. Via de helpdesk kwam ik terecht bij Guidion.

Op 12 december kreeg ik een mail: Je hebt een afspraak op dinsdag 31 december 2024 tussen 08:00 uur en 11:59 uur.

Op 26 december kreeg ik nog een mail: Je hebt een afspraak op zaterdag 04 januari 2025 tussen 16:00 uur en 19:59 uur. De afspraak is dus gewijzigd zonder overleg met mij. Klacht ingediend bij Odido.

Op 30 december kreeg ik weer een mail: Je hebt een afspraak op woensdag 01 januari 2025 tussen 08:00 uur en 11:59 uur.

Vandaag is woensdag 01 januari 2025. Op dit moment is het 16:45 uur. Monteur is NIET geweest. Guidion gebeld, niet bereikbaar want nieuwjaarsdag.

Dit is zeer teleurstellend en verwarrend voor een nieuwe klant.

Mijn vraag is: hoe betrouwbaar is Guidion?

Guidion is een grote organisatie.  Het is eigenlijk een ZZP aanstuur club als je op de website kijkt. Maar ze doen eigenlijk voor de meeste providers de klussen bij de mensen thuis. Ze zeggen een bestand van 1000 monteurs te hebben. Maar zoals je merkt hebben ze het ook heel druk met wel 20.000 tickets per week en dat zijn dus 20 tickets per monteur = 4 per dag inclusief reistijd. Dat is best krap gepland. Als het dan ergens tegenzit en ze uitlopen wordt de klant erna overgeslagen, zo lijkt het.

@TC Tsui Mijn oprechte excuses voor deze situatie, dit is niet de bedoeling. Ik wil graag dat de monteur langskomt, zodat je kan genieten van onze diensten. Ik help je meteen verder!
Ik heb gelijk mijn collega’s van Guidion benadert met het verzoek om contact op te nemen voor een nieuwe afspraak. Ook heb ik ze echt op het hart gedrukt dat deze afspraak door moet gaan. Ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen! 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog ergens bij kan helpen? Ik sta uiteraard voor je klaar!

Guidion is een grote organisatie.  Het is eigenlijk een ZZP aanstuur club als je op de website kijkt. Maar ze doen eigenlijk voor de meeste providers de klussen bij de mensen thuis. Ze zeggen een bestand van 1000 monteurs te hebben. Maar zoals je merkt hebben ze het ook heel druk met wel 20.000 tickets per week en dat zijn dus 20 tickets per monteur = 4 per dag inclusief reistijd. Dat is best krap gepland. Als het dan ergens tegenzit en ze uitlopen wordt de klant erna overgeslagen, zo lijkt het.

Als ik zie hoeveel klachten er zijn, waarom kiest Odido voor een ander bedrijf? Guidion zorgt voor een slechte naam voor Odido.

Er zijn eigenlijk geen andere organisaties zoals Guidion. 

Er zijn eigenlijk geen andere organisaties zoals Guidion. 

Mijn excuses. Ik bedoelde waar kiest Odido niet voor een ander bedrijf.

Reageer