Review op Trustpilot
Het begon met ongewenste telefoontjes uit het niets met een geirriteerde moeilijk verstaanbaar persoon of ik naar Odido over wil stappen want ze hebben mijn huidige glasvezel provider Tweak gekocht om hetzelfde product voor 2x de prijs te verkopen, maar voor de eerste maanden hoef ik dan maar iets meer te betalen dan wat ik u betaal en weer door de ellende van overstappen en monteurs, goede deal toch? Vragen beantwoorden zat er niet in. Na een stuk of 5 keer lastig te zijn gevallen heb ik het toch maar gedaan want de rest is nog duurder. Na het telefonisch afsluiten van mijn contract heeft de website nooit gewerkt, je zou daar dan je abonnement moeten zien, maar de helpdesk kon ook niets, wachten maar. Mijn geboortedatum bleek ook verkeerd te zijn geregistreerd en nog steeds niet gecorrigeerd. Gisteren heeft Odido mijn glasvezel lijn zonder waarschuwing gekaapt van mijn huidige provider Tweak zonder toestemming. Odido ontkent alles en zegt dat dat niet mogelijk is, want de afgesproken datum is ook volgens hen 2 weken later. De hele dag helpdesks af lopen bellen, mijn werk niet kunnen doen. De eerste keer werd ik opeens halverwege doorverbonden naar Tweak die van niets wist en me ook niet terug kon doorverbinden, dus kan je weer achteraan in de rij sluiten. De bot die je gegevens opneemt werkt voor geen meter net als de chatbot. Uiteindelijk werd de schuld steeds bij Tweak gelegd die de schuld steeds bij Odido legt, van het kastje naar de muur, de hele dag. Toen werden unlimited bundels voor mijn mobiel beloofd, want die dat bedrijf hebben ze natuurlijk ook overgekocht, maar die codes zijn nooit daadwerkelijk verstuurd. Eerst zeggen ze dat ik hun apparatuur aan moet sluiten ook al kunnen ze blijkbaar zien dat het nog niet actief is, en dan zeggen ze dat dat absoluut niet mag of kan, ook al staat er geen waarschuwing op of instructie bij. Uiteindelijk toch de mobiele bundel code gekregen, nog maar zien of dat wel werkt. Ik wil nog steeds weten wie er verantwoordelijk is voor deze illegale handeling en waarom dat heeft plaatsgevonden, maar de helpdesk is natuurlijk alweer gesloten. Mafia is het, gelijk grote spijt van, absoluut niet aan beginnen. Ik ben er ziek van. Mijn contract bij Tweak (nu ook Odido dus) loopt nog, daar is voor betaald dus maar ze zijn buitengesloten door de netbeheerder uit opdracht van Odido. Daar had ik trouwens ook de eerste 6 weken na installatie geen glasvezel. Niemand interesseert het wat, als ze je maar uit kunnen knijpen.
Datum van ervaring: 21 december 2023
Antwoord van Odido
23 minuten geleden
Hi Frank, bedankt voor deze review. Wat een verhaal, fijn dat je dit zo hebt uitgeschreven. Dit is zeker niet goed verlopen, mijn oprechte excuses. Ook is de ervaring met onze klantenservice niet hoe ik het graag zie.
Ik wil dan ook gelijk mijn hulp aanbieden en aangeven dat als je antwoorden nodig hebt, dat Webcare er voor is. Ik ga er nu vanuit dat je van de Unlimited Data voucher gebruik kan maken en je snel online bent. Heb je vragen? Stuur mij dan een DM via X/Twitter (@odidonederland) of een privébericht via Facebook (Odido NL). Heb je geen social media? Maak dan een topic aan via onze Community (https://community.odido.nl). Deel in dit gesprek gelijk jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer. Als je ook een link of screenshot van je review deelt, kan ik sneller aan de slag. Tot snel, Cheyenne van Odido
Reactie:
Sowieso een schade korting zou wel zo netjes zijn, aangezien mijn abonnement bij Tweak nog doorloopt en niet terugbetaald wordt ondanks dat ze weigeren de dienst te leveren omdat jullie naar jullie eigen zeggen illegale opdracht aan de netbeheerder om mijn huisaansluiting over te namen hen uitgesloten heeft. Daarnaast ben ik 2 dagen bezig geweest met regelen ten koste van mijn werk en gezondheid, zonder resultaat en met belkosten, en zit ik nu 2-3 weken met slecht mobiel internet waar ik waarschijnlijk afgeknepen wordt aangezien ik veel bandbreedte nodig heb voor mijn werk.
Het zou ook wel zo netjes zijn om deze grote fout daadwerkelijk te erkennen, op te sporen wie het gemaakt heeft en waarom, en voorkomen dat je nog een keer iemand die ellende aan doet als een medewerker op de verkeerde knop drukt. Waarschijnlijk is dat dezelfde persoon die mijn geboortedatum verkeerd heeft ingesteld, die op geen enkele manier te corrigeren is. Mijn huisnummer met toevoeging gaat ook altijd mis in jullie systemen. Ongewenste herhaalde cold calling en dingen via de telefoon regelen is sowieso een slecht idee, maar het is gelukt om me te strikken.
Tweak heeft aangegeven dat jullie hen moeten bellen voor uitleg over de situatie met de netbeheerder. Er is duidelijk sprake van dat Odido de dader is, volgens hen.
Ook graag zorgen dat de website werkt en ik mijn internet abonnement daadwerkelijk kan koppelen, en dat de aansluiting in ieder geval gaat werken. Als er nog een keer iets gebeurd dan ben ik er klaar mee.
Ook erg vreemd en verwarrend dat je een dubbel account moet aanmaken op deze community website en dubbel moet activeren, zonder melding waarom je dan geen topic aan kan maken. Ook werkt het formulier van een account aanmaken voor geen meter; hij sluit als je wat wilt selecteren.