Help! Monteur gaf het op

  • 15 February 2024
  • 6 reacties
  • 146 Bekeken

Help! Afgelopen woensdag speciaal in ons lege nieuwe huis gaan zitten, zodat monteur de glasvezelkabel naar binnen kon brengen. Bij aankomst kon monteur de kabel niet zien. Centrale vroeg hem ernaar te zoeken, zijn maat kwam al met een schep aanlopen, maar hij zei: “we vragen de foto’s wel even op.” Toen gingen ze weg en kwamen ze nooit meer terug. Vandaag gebeld met Volker Wessels. Die zei dat er vrijdagmiddag nog plek was, dus nieuwe afspraak gemaakt. Om 16:59 kreeg ik voicemail dat afspraak niet doorging, want vergissing in de agenda… toen kon ik niet meer terugbellen, omdat ze om 17:00 sluiten en nu maak ik me druk, want we verhuizen 24-2 en dan heb ik toch echt een internetverbinding nodig ivm werk. Kortom, help!

Cal van Odido 2 maanden geleden

Hoi @Bartemans, goed dat je dit aan de kaak stelt en sorry dat het misgaat met de netwerkmonteur, ik had het ook graag anders gezien! Heel graag had ik je meteen een duidelijke update gegevens, alleen omdat de aannemers in dienst zijn van de netwerkbeheerder Volker Wessels heb ik hier slechts beperkt inzicht in. Het beste kan ik je aanraden om Volker Wessels vandaag terug te bellen. Zij hebben het beste zicht op de planning en de agenda van de monteurs.

Ik ga er vanuit dat dit alsnog helemaal goedkomt, ik zie je graag snel genieten van je internet!

 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Bartemans, goed dat je dit aan de kaak stelt en sorry dat het misgaat met de netwerkmonteur, ik had het ook graag anders gezien! Heel graag had ik je meteen een duidelijke update gegevens, alleen omdat de aannemers in dienst zijn van de netwerkbeheerder Volker Wessels heb ik hier slechts beperkt inzicht in. Het beste kan ik je aanraden om Volker Wessels vandaag terug te bellen. Zij hebben het beste zicht op de planning en de agenda van de monteurs.

Ik ga er vanuit dat dit alsnog helemaal goedkomt, ik zie je graag snel genieten van je internet!

 

Hoi Cal, 

het is nog niet goed gekomen. Afgelopen week kwamen nieuwe monteurs. Die hebben op 2 plekken gezocht naar de kabel, maar konden niet de kabel vinden die naar ons huis moet leiden. Inmiddels zijn we verhuisd en ga ik hard door m’n telefoonbundel (en geduld) heen door het bellen met Volker Wessels. En ik weet niet waar we aan toe zijn. Er moet een graafploeg komen, maar wanneer dat gaat gebeuren is onbekend. Ik hoopte glasvezel makkelijk mee te nemen naar m’n nieuwe adres. Kan Odido hier niets in betekenen? Uiteindelijk ben ik toch jullie klant.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Bartemans, ik begrijp je reactie volkomen! Zoals Cal aangeeft zijn we hierin echt afhankelijk van de externe netwerkbeheerder. Maar ik denk graag in oplossingen! Om je uit de brand te helpen kun je daarom gratis gebruik maken van internet via ons 4G netwerk. Dit is mogelijk als je een Odido/Ben simkaart hebt. Natuurlijk heb je niet alleen internet op je mobiele telefoon nodig. Geen nood! Stel je telefoon in als hotspot om een wifi-netwerk te maken voor je laptop en andere apparaten. Op onze website kun je de stappen vinden om jouw telefoon als hotspot in te stellen: https://www.odido.nl/toestelhulp. Laat je me weten of je een van deze simkaarten hebt? Dan stuur ik meteen een vouchercode op voor onbeperkt internet! Groetjes, Ishana

@Ishana van Odido Dank, maar ik heb op dit moment nog geen telefoonabonnement via jullie, dus daar heb ik nu niets aan. Ik heb zojuist weer met VolkerWessels gesproken en nu krijg ik te horen dat er nog helemaal geen werkzaamheden hebben plaatsgevonden en dat dit nog heel lang kan duren. Ik wil heel graag in contact komen met iemand van Odido die mij kan vertellen hoe de vork in de steel zit. Moet ik nu internet ergens anders af gaan sluiten en heb ik daar 3 weken op moeten wachten om daar achter te komen? 
groet,

Bart

Reputatie 7
Badge +5

Snap ik @Bartemans. Goed dat je hebt gebeld, alleen is de uitkomst wat minder. Ik zie inderdaad hetzelfde: de status is '’on hold'’ en wij hebben geen inzicht hoelang dit gaat duren. Weet dat dit geen informatie is die wij van te voren weten. Wij krijgen als provider de beschikbaarheid door en zolang deze er is, mag je een abonnement afsluiten. Wel delen wij van te voren express geen vaste opleverdatum, omdat we nooit weten waar de beheerder of aannemer tegenaan loopt. Ik wil de keuze om dit abonnement door te laten lopen óf op te zeggen en voor een andere provider (geen glasvezel!) te gaan aan jou laten. Ik zou het jammer vinden, maar ik begrijp de keuze absoluut. Laat het mij vooral weten als ik iets voor kan betekenen. Ik sta voor je klaar, zo goed als ik kan in deze situatie!

Thanks, ik bel donderdag met Open Dutch Fiber en als de status dan niet duidelijk is, dan moet ik noodgedwongen overstappen. Feitelijk is er dus geen beschikbaarheid. Die term wordt naar mijn mening onterecht gebruikt.

Reageer