Skip to main content

Help, installatie monteur niet geslaagd plus fout bij overstapservice

  • 25 July 2024
  • 4 reacties
  • 68 Bekeken

Ik heb tot mijn grote spijt gekozen voor een overstap naar een andere internetprovider. Vandaag zou de dag zijn van de overgang van oude provider Ziggo naar Odido. De monteur heeft alles geïnstalleerd maar helaas bleef het wereldbol lampje op de modem rood branden. Hij heeft voor de zekerheid apparaten en kabels verwisseld voor nieuwe om te kijken of hier het probleem in zat, dit bleek niet het geval. Vermoedelijk moet er iets bij KPN worden omgezet dacht de monteur die hierover verslag heeft uitgebracht aan Odido. Gelukkig zou Ziggo blijven werken vertelde hij omdat ik gebruik heb gemaakt van de overstap service en de overgang zou pas plaatsvinden nadat Odido een werkend signaal geeft. Odido zou telefonisch contact met mij opnemen om de oplossing van het probleem verder te bespreken. Tot mijn grote schrik viel iets na het vertrek van de monteur toch het Ziggo signaal weg en we kregen van hen een mail dat ze het abonnement hebben stopgezet omdat Odido aan hen had laten weten dat er een werkend signaal is. Ik heb al meerdere keren gebeld met Odido en Ziggo in de hoop dat er een oplossing of een tijdelijke kan worden gevonden, bijvoorbeeld terug naar Ziggo totdat het daadwerkelijk signaal van Odido is gestart, maar helaas is dit nog niet gelukt.. Ik hoop heel erg dat Odido zijn best wil doen om snel tot een oplossing te komen.

 

Moderator edit: persoonlijke informatie verwijderd.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @timinh0 

Inderdaad meer dan vervelend voor jullie. Als internet zo belangrijk is voor jullie is zou een backup ook nog een goed idee zijn. B.v. via mobiel of een 2e provider.  Ook met overstap zonder overstap service zou je zelf meer controle hebben bij een overstap. 

Maar goed, dat is achteraf.  Wat onmiddellijk mogelijk is, een echt unlimited voucher voor mobiele data. Dat kun je laden op een Ben of Odido sim. Zo kun je een wifi hotspot maken op je telefoon en belangrijke apparatuur daarop aanmelden. Als je nog niet zo'n simkaart hebt kun je bij elke Odido shop een prepaid sim kopen. Daar werkt de unlimited voucher ook op.

Reputatie 7
Badge +3

Allereerst van harte welkom bij Odido en op onze community! @timinh0 

Goed dat je hier gelijk een melding van maakt. Mijn oprechte excuses voor dit ongemak. Ik ben hier om je verder te helpen, zodat de verbinding kan worden geactiveerd! 

Ik ben gelijk het systeem ingedoken om te kijken wat er aan de hand is. Ik zie gelukkig inderdaad de notitie van de monteur staan, deze komt overeen met jouw verhaal. Echter lijkt het er op dat er iets mis is gegaan, omdat de installatie wel als succesvol staat afgemeld en er nog geen ticket is naar onze technische dienst. Hierdoor is er een bericht uitgestuurd naar jouw vorige provider om daar de diensten af te melden, dit is natuurlijk niet de bedoeling. 

Ik ben gelijk naar mijn collega’s van de technische dienst gesneld, om de situatie uit te leggen. Zij hebben dit meteen opgepakt en de netwerkbeheerder aangestuurd om dit op te lossen. Samen met mijn collega zitten ik er boven op dat dit spoedig zal worden opgepakt. 

Zoals @eric aangeeft kan ik je een Unlimited vouchercode sturen. Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken? 

Ps. Mocht dit niet snel kunnen worden opgelost, doe ik mijn best om een andere tijdelijke oplossing voor je te regelen. Op dit moment kan ik dit alleen nog niet aanvragen. Houd er wel rekening mee dat ik dit niet 100% kan toezeggen. 

Het probleem is inmiddels netjes opgelost, dank Teresa en Odido klantenservice!

Reputatie 7
Badge +3

@timinh0 Geweldig om te lezen dat je nu kan genieten van onze diensten! Ik heb ook meteen de vergoeding voor de te vroeg geactiveerde diensten voor je in het systeem gezet. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en dit zal worden verrekend met een volgende factuur. 

Mocht ik in de toekomst nog iets voor je kunnen doen, laat het mij dan gelijk weten. Ik sta altijd klaar om te helpen! 

Reageer