Skip to main content

Help! Bij mij steekt de glasvezelkabel nog uit de stoep.
Over een maand is het zover en moet de 2 gigabit glasvezelverbinding worden opgeleverd door Odido!
Telefonisch Contact gehad met 5 verschillende mensen, drie verschillende bedrijven die ook onderling nog hebben afgestemd met elkaar, die allemaal hebben toegezegd dat het geregeld is en uiteindelijk hun toezeggingen niet hebben kunnen nakomen.
Inmiddels meer dan een maand verder en nog niemand heeft mij gebeld en er is nog steeds geen afspraak ingepland. 

• 23 Oktober heb ik het formulier op OpenDutchFiber ingevuld dat ik toestemming geef voor het maken van de gratis glasvezelaansluiting en zodat ODF een afspraak met mij kan maken.
  • 24 Oktober telefonisch contact gezocht met OpenDutchFiber. Er is toegezegd dat er binnen twee werken iemand zou komen die de glasvezelkabel vanaf de stoep zou gaan inschieten, de erfgrens over door de tuin tot aan de gevel. Hier hoefde niemand voor thuis te zijn. Zodra de kabel bij de gevel zou liggen, zou ik gebeld worden voor een vervolgafspraak. Inmiddels een maand verder niks meer van gehoord.
  • 7 November gebeld met OpenDutchFiber waarom er nog niemand is langsgekomen. Volgens de medewerker die ik aan de telefoon kreeg is de werkwijze anders en moest er eerst iemand komen voor de schouwing om foto's te maken. Ik kon dit keer direct contact opnemen met Neijhof en Visser. Zij zouden verantwoordelijk moeten zijn voor o.a. mijn gemeente. Vervolgens toegezegd dat ze zouden komen voor een schouwing en op korte termijn zouden terugbellen om een afspraak in te plannen. Nooit meer wat van vernomen.
  • 18 November weer telefonisch contact gehad met Neijhof en Visser. De medewerker vertelde mij dat de glasvezelkabel gelijk vanaf de erfgrens naar de gevel kon worden gebracht en wees mij door naar Artemis om een afspraak te maken. Artemis mijn situatie uitgelegd. Alles bij elkaar nu Inmiddels in totaal voor de vijfde keer. Volgens Artemis zou de medewerker van Neijhof en Visser het verkeerd hebben en er zou toch eerst geschouwd moeten worden door Neijhof en Visser. Ze heeft vervolgens zelf direct Neijhof en Visser gebeld terwijl ik de wacht werd gezet.  Vervolgens is verzekerd dat het nu toch echt goed gaat komen, want het ligt nu bij de juiste afdeling Neijhof en Visser en zou binnen een paar dagen worden gebeld om de schouwing en een afspraak in te plannen.Je kan het wel raden. 11 dagen verder en nooit meer wat van gehoord.

Tot op heden enkel toezeggingen dat ik binnen een paar dagen wordt gebeld voor een afspraak in te plannen maar dit belletje blijft achterwegen.
Waardeloos dit!
Eind december zal ik mijn ervaringen eens delen op de verschillende plekken die daarvoor bedoeld zijn. 
Hopelijk komt er snel een ommekeer in dit verhaal.

Wie kan helpen om het geheel tijdig te laten verlopen en een afspraak in te plannen, voor het schouwen, aanleggen en maken van de glasvezelaansluiting?

Hey ​@MonoFiber, welkom op onze Community!

Bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk opgeleverd wordt. Daarom ben ik zelf ook in mijn systeem gedoken en zie dat de organisator inderdaad Artemis is. Het gekke is is dat ik een OnHold code zie met de reden: Geen toestemming bewoner. Dit is op 15-11 in het systeem gezet, enig idee waarom dit erbij staat toevallig? Je zou eens nogmaals contact op kunnen nemen met Artemis om dit na te vragen.   

23 oktober heb ik het formulier op opendutchfiber.nl ingediend om een glasvezelaansluiting aan te laten sluiten en heb ik toestemming gegeven, zodat ze een afspraak met mij kunnen maken.
Mijn ervaring met KPNnetwerk is dat, als je het aanvraagformulier invult, je de volgende dag gebeld wordt en elke opvolgende dag, totdat ze contact met je hebben gekregen. 
Bij opendutchfiber na 5 weken nog niks vernomen. Je moet overal zelf achteraan gaan.

24 oktober heb ik telefonisch contact opgenomen met opendutchfiber dat ik een afspraak wil maken om een glasvezelaansluiting aan te laten sluiten.
7 november weer contact gezocht om de glasvezelaansluiting aan te vragen. Opendutchfiber heeft mij doorverwezen naar Neijhof en Visser zodat het dan sneller zou verlopen. 

Je hebt het over 15 november. De eerste keer dat ik in contact kwam met Artemis was daarna op 18 november.
18 november heb ik dus ook toestemming gegeven en werd ik doorverwezen door Neijhof en Visser. Volgens Neijhof en Visser kon er gelijk worden begonnen met de tuinboring van de stoep tot aan de gevel.
Artemis beweerde dat dit niet kon omdat Neijhof en Visser eerst moest komen om foto's te maken, de schouwing.
18 november, toen ik met Artemis belde, had al gelijk duidelijk moeten zijn dat het geheel OnHold stond (Geen toestemming bewoner?).
Mijn intentie was duidelijk: dat ik het geheel wilde laten aansluiten en een afspraak wilde maken om tijdig aangesloten te kunnen worden.

Elke keer als ik contact zoek wordt er gezegd dat ik nog word teruggebeld om een afspraak te maken. Achteraf wordt er steeds naar een andere partij gewezen waarom dit niet is gebeurd.
Het zou fijn zijn als er eens contact met mij gezocht wordt en er daadwerkelijk een afspraak kan worden ingepland.

Zojuist Artemis gesproken en ze willen geen afspraak inplannen, voordat duidelijk is waarom er tot op heden nog geen afspraak is ingepland en ik op OnHold sta.
Ze zouden mij hierover morgen moeten terugbellen.

Hey ​@MonoFiber, welkom op onze Community!

Bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk opgeleverd wordt. Daarom ben ik zelf ook in mijn systeem gedoken en zie dat de organisator inderdaad Artemis is. Het gekke is is dat ik een OnHold code zie met de reden: Geen toestemming bewoner. Dit is op 15-11 in het systeem gezet, enig idee waarom dit erbij staat toevallig? Je zou eens nogmaals contact op kunnen nemen met Artemis om dit na te vragen.   

Gisteren is eindelijk het glasvezelpunt (ODF Kastje) in de meterkast geplaatst.

Zou je kunnen kijken of dit goed bij jullie is doorgekomen en wat de status nu is? Zodat het process verder kan verlopen.

Wat zijn nu precies de vervolgstappen?
Ik krijg een installatiepakket en er moet een afspraak worden ingepland met een monteur voor het installeren en activeren van het internet? Hoe kan ik deze afspraak inplannen?

Hey ​@MonoFiber, dit is inderdaad goed doorgekomen.

Ik zie dat we op 06-12 het verzoek hebben gedaan om het installatie pakket te verzenden, dit ligt nu bij logistiek. Daarna zal het niet lang meer duren voordat Guidion aangestuurd wordt om alles te installeren!

@Tommie van Odido Oké, dan is Mijn Odido niet actueel. Als ik bij Mijn bestellingen kijk staat er bij de route naar Glasvezel nog een slotje bij Fase 2: Installeren en Genieten.

1 Installatiepakket
2 Afspraak maken met Installatie partner Guidion

Op 25 oktober heb ik het geheel besteld en is mijn gewenste aansluitdatum 27 December.

Aangezien de aansluitdatum van 27 December al zo'n lange tijd bekend is neem ik aan dat daar al rekening mee is gehouden, voor het inplannen van een afspraak bij Guidion op 27 December. Of moet ik daar nog apart voor achteraan gaan zoals ik op andere plekken lees?

Met nog een ruime drie werkweken te gaan sinds de aansluiting op het glasvezelnetwerk.
Gaan we de opleverdatum van 27 december nog halen?
Dat moet nog wel lukken toch? 👍

Hey ​@MonoFiber, een precieze datum wanneer Guidion komt kan ik op dit moment niet geven.

Wel zie ik dat de onderaannemer morgen de patch in de wijkcentrale zal doen. Meestal wordt en dan gelijk een seintje gegeven aan Guidion om een afspraak in te plannen. Ook is het installatie pakket vanmorgen verzonden, de Track&Trace zal morgen meer informatie geven!

Reageer