Help! Bij mij steekt de glasvezelkabel nog uit de stoep.
Over een maand is het zover en moet de 2 gigabit glasvezelverbinding worden opgeleverd door Odido!
Telefonisch Contact gehad met 5 verschillende mensen, drie verschillende bedrijven die ook onderling nog hebben afgestemd met elkaar, die allemaal hebben toegezegd dat het geregeld is en uiteindelijk hun toezeggingen niet hebben kunnen nakomen.
Inmiddels meer dan een maand verder en nog niemand heeft mij gebeld en er is nog steeds geen afspraak ingepland.
- 23 Oktober heb ik het formulier op OpenDutchFiber ingevuld dat ik toestemming geef voor het maken van de gratis glasvezelaansluiting en zodat ODF een afspraak met mij kan maken.
- 24 Oktober telefonisch contact gezocht met OpenDutchFiber. Er is toegezegd dat er binnen twee werken iemand zou komen die de glasvezelkabel vanaf de stoep zou gaan inschieten, de erfgrens over door de tuin tot aan de gevel. Hier hoefde niemand voor thuis te zijn. Zodra de kabel bij de gevel zou liggen, zou ik gebeld worden voor een vervolgafspraak. Inmiddels een maand verder niks meer van gehoord.
- 7 November gebeld met OpenDutchFiber waarom er nog niemand is langsgekomen. Volgens de medewerker die ik aan de telefoon kreeg is de werkwijze anders en moest er eerst iemand komen voor de schouwing om foto's te maken. Ik kon dit keer direct contact opnemen met Neijhof en Visser. Zij zouden verantwoordelijk moeten zijn voor o.a. mijn gemeente. Vervolgens toegezegd dat ze zouden komen voor een schouwing en op korte termijn zouden terugbellen om een afspraak in te plannen. Nooit meer wat van vernomen.
- 18 November weer telefonisch contact gehad met Neijhof en Visser. De medewerker vertelde mij dat de glasvezelkabel gelijk vanaf de erfgrens naar de gevel kon worden gebracht en wees mij door naar Artemis om een afspraak te maken. Artemis mijn situatie uitgelegd. Alles bij elkaar nu Inmiddels in totaal voor de vijfde keer. Volgens Artemis zou de medewerker van Neijhof en Visser het verkeerd hebben en er zou toch eerst geschouwd moeten worden door Neijhof en Visser. Ze heeft vervolgens zelf direct Neijhof en Visser gebeld terwijl ik de wacht werd gezet. Vervolgens is verzekerd dat het nu toch echt goed gaat komen, want het ligt nu bij de juiste afdeling Neijhof en Visser en zou binnen een paar dagen worden gebeld om de schouwing en een afspraak in te plannen.Je kan het wel raden. 11 dagen verder en nooit meer wat van gehoord.
Tot op heden enkel toezeggingen dat ik binnen een paar dagen wordt gebeld voor een afspraak in te plannen maar dit belletje blijft achterwegen.
Waardeloos dit!
Eind december zal ik mijn ervaringen eens delen op de verschillende plekken die daarvoor bedoeld zijn.
Hopelijk komt er snel een ommekeer in dit verhaal.
Wie kan helpen om het geheel tijdig te laten verlopen en een afspraak in te plannen, voor het schouwen, aanleggen en maken van de glasvezelaansluiting?