Skip to main content

Guidion rijdt weg

  • 10 July 2024
  • 6 reacties
  • 118 Bekeken

Beste,

Eindelijk zou ik vandaag worden aangesloten op het netwerk door Guidion. De monteur drukt op de bel, ik neem een moment om mijn handen te drogen na het afwassen en loop naar de deur toe.

 

In de tussentijd heeft de monteur mij afgemeld als zijnde niet thuis. Zodra ik de deur open maakte heb ik de monteur nog geroepen maar helaas hoorde hij niets omdat hij zijn bluetooth oordoppen in had en naar muziek aan het luisteren was.

Meneer is vervolgens in zijn bus gaan zitten en nadat ik op het raam heb geklopt gaf hij meteen aan dat hij niets meer kon doen, ik moest maar een nieuwe afspraak maken.

Al met al heeft me dit al 3 verlofdagen gekost (zowel de eerste monteurs voor het aanleggen van de kabel naar binnen als het maken van het aansluitpunt in de woonkamer kwamen zonder tegenbericht niet opdagen.).

Ik heb nu serieuze twijfel of ik nog wel door wil gaan met deze aansluiting.

6 reacties

Beste 

Heb je het ont kastje en de modem al binnen van odido?

Het aansluiten van het ont kastje en de modem kan je ook zelf doen.

mochten de lampjes op het ont kastje en modem groen knipperen dan heeft odido de glasvezelverbinding actief gemaakt.

Succes 

Hey @Willchm78,

Ik heb inderdaad alles binnen, echter was me verteld dat de monteur de afmelding moet doen voor de overstapservice. 

De aansluiting zelf lijkt me niet moeilijk, vermoedelijk Wand > kabel naar ONT > Kabel van ONT naar Modem > UTP naar device?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Beucko 

De monteur moet mogelijk de ONT registreren en de aansluiting administratief afmelden zodat het op afgerond staat.

Niet echt netjes van de monteur...

Hi @Waqqas ,

 

Klopt, ik vind het ook zeer zonde dat het van Guidion moet komen omdat ik weet dat Odido er zelf weinig aan kan doen.

Helaas zijn morgen mijn ouders aan de beurt voor de installatie en hoewel ik hoop dat er een wat vriendelijkere monteur komt ben ik bang dat zij zometeen afgewimpeld worden zonder dat alles werkt.

Hey @Willchm78,

Ik heb inderdaad alles binnen, echter was me verteld dat de monteur de afmelding moet doen voor de overstapservice. 

De aansluiting zelf lijkt me niet moeilijk, vermoedelijk Wand > kabel naar ONT > Kabel van ONT naar Modem > UTP naar device?

Als je deze stappen hanteert dan kan je kijken of alle lampjes het doen.

Mocht je wereldbolletje om de modem rood branden dan betekent dat de monteur het inderdaad moet afmelden..

18 juni werd mijn glasvezelpunt in mn meterkast gemonteerd.

20 juni werd die actief.

Kreeg zelfs een mail van odido.

9 juli had ik de afspraak met de guidion monteur.

Netjes open gedaan.

Gezegd dat alles het prima doet en aftekenen.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Beucko, allereerst mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Dit is zeker niet de bedoeling. Ik heb het daarom direct nagekeken en ik zie dat er al een nieuwe e-mail voor een afspraak is verstuurd. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Ik sta voor je klaar! 😊 Groetjes, Ishana

Reageer