Skip to main content

Guidion monteur is geweest, glasvezel nog niet operationeel


Op vrijdag 12-7 is Guidion geweest om de ONT te plaatsen en de glasvezel te testen. De monteur heeft weinig kunnen doen, zo is ook te lezen in de werkbon:

“Ont + modem opgehangen en geïnstalleerd
Geen licht. LOS knippert rood. BO gebeld en een osm aangemaakt.
Graag klant op de hoogte brengen, wanneer de lijn actief is”

Volgens de monteur zou het maximaal 5 werkdagen duren voordat dit opgelost zou zijn en ik zou daarna dus op de hoogte gebracht worden. Ik heb helaas nog niks gehoord. Wie kan mij hier een update van geven?

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @mvg89, goed dat je hier een topic over begonnen bent.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en ze hebben een kabelbreuk geconstateerd. We hebben nu een verzoek uitstaan om dit te herstellen. Hopelijk kunnen ze dit snel realiseren. Dit verzoek is voor het weekend ingeschoten dus ik gok dat het spoedig opgepakt wordt! 

Hoi @Tommie van Odido,

Bedankt voor je bericht. Wel vreemd dat ik daar als klant zelf niks van hoor :(

De hoofdreden dat ik up-to-date wil blijven is dat mijn huidige provider automatisch door Odido wordt afgemeld zodra de glasvezel operationeel is. Om de glasvezeldienst te kunnen gebruiken zal ik thuis het e.e.a. moeten wijzigen aand apparatuur en configuraties en dan is het handig om te weten wanneer ik in actie moet komen.

Over een week ben ik 3 weken op vakantie. Nu is het geen ramp als het internet het thuis niet doet in mijn afwezigheid, maar als ik een bericht heb gehad dat er iets is gewijzigd dan kan ik terug thuis bij aankomst de boel meteen werkend maken.

Reputatie 7
Badge +3

@mvg89 Je krijgt sowieso een bericht als het probleem is hersteld! Als je wil, kan ik je ook in dit topic op de hoogte houden. Als je hier een bericht plaatst, ga ik meteen voor je kijken of er al nieuws is. Is dat een idee? 

Hi @Teresa van Odido ,

Dat zou fijn zijn.

Reputatie 7
Badge +3

@mvg89 Komt helemaal goed!

Hello,

Tijdens mijn vakantie miste ik een belletje van Odido. Op 13-8 heb ik teruggebeld. Het bleek te gaan om een storingsticket voor mijn glasvezelaansluiting waar al sinds de installatie van de ONT door Guidion geen licht op staat. Het storingsticket is op de 13e heropend en volgens mij zou MDF aangestuurd worden? Ik heb nog niks gehoord. Kan dit voor mij worden uitgezocht? Het ticketnummer heb ik niet bij de hand.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @mvg89, het ticket staat op dit moment nog open. Als je het telefoontje gemist hebt dan zullen ze het op een ander moment nogmaals proberen! 

Hi @Tommie van Odido, enkele uren na mijn laatste post werd ik door jullie gebeld. Vanmiddag komt er een monteur langs mijn adres om de situatie te bekijken (en hopelijk op te lossen). Mocht ik nog vragen hebben dan meld ik mij weer :-)

Reputatie 7
Badge +3

Geweldig dat er zo snel iemand langskomt! 😀 @mvg89 

Laat je ons weten hoe het is gegaan?

Hi @Teresa van Odido ,

De monteurs hadden wat uitloop van een vorige klus, in het begin van de avond waren ze er dan toch (dat siert ze dan toch wel weer). Ze hebben wat metingen verricht en vermoedden een probleem in het distributiecentrum in de buurt. Wat bleek: in het distributiecentrum was er nog helemaal geen casette geïnstalleerd en lagen er meerdere glasvezelkabels opgekruld te wachten om aangesloten/gelast/gepatched te worden. De monteurs vonden dit vreemd, voornamelijk omdat installatiepartner Guidion al is geweest en zij komen normaliter pas in de laatste stap van het proces in beeld.

De monteurs vertelden mij dat ik hoofdaannemer Artemis zou kunnen bellen om de vaart er in te houden. Maar dit betekent dat ik er toch weer zelf achteraan moet gaan, iets wat in het proces al wat te vaak is voorgekomen.

Is er iets wat jullie kunnen doen?

Reputatie 5
Badge +5

Hi @mvg89, normaal gesproken komt inderdaad de Guidion monteur de installatie bij jou thuis voltooien op het moment dat de netwerkbeheerder en de aannemer aangeven dat ze alle werkzaamheden hebben uitgevoerd. De netwerkbeheerder heeft Artemis nu voor je aangestuurd en op dit moment is het echt wachten tot zij dit verder hebben opgepakt. Artemis wordt echt door de netwerkbeheerder aangestuurd, dit proces kan ik zelf niet versnellen. Mocht je na een tijdje nog niks van ze hebben gehoord, wil je me dit dan laten weten? Dan gaan we hier achteraan bij de netwerkbeheerder! 

Reageer