Op 1 juli 2022 zou mijn abonnement ingaan, maar 30 juni , kwam ‘s avonds de monteur om half negen. (20:30)
30 juni, 00:00 uur geen internet meer van kpn en ook niet nog niet van T-mobile. Een dag zonder internet, telefoon en tv, blijkt dan best lastig.
Enfin, de monteur kwam blazend en puffend binnen , al met een blik van ik heb er weinig zin in! Zo begon het al. Mijn lieve en enthousiaste cockerspaniël is nieuwsgierig en dat vond meneer al vervelend. Dat kan. Toen ging hij het modem - beugeltje bevestigen. Ik was al benieuwd naar hoe deze man met een accuboor een gat in een betonnen muur zou gaan boren. En nee natuurlijk, dat lukt niet. Accu - boor numero 2 . Wat had hij verwacht? Dat dat wel zou lukken? Die boor van Lidl zou dat wel kunnen? Geïrriteerd liep meneer even naar de auto. Hè hè, de klopboor en jawel, toen lukte het . Logisch lijkt mij! Ik had al gezegd dat het om telefoon en internet ging en geen tv. Wat doet hij? Sluit de tv modem van KPN aan op het nieuwe modem van T-mobile. (zag ik pas later) Toen was hij het kaartje kwijt waar de code op staat voor WIFI en om in te loggen op het modem. Gelukkig gevonden op de vloer! Nog een geluk dat de hond het nog niet te pakken had. De smartphone heb ik toen op zijn aanwijzing verbonden met wifi, maar niks van een check door de monteur: of het ook echt werkte en met welke snelheid. Ten minste 1 computer zou worden aangesloten. Dat mocht ik zelf uitzoeken! De telefoon werkte niet, ontdekte ik toen meneer al de deur uit was. Ik had verwacht (misschien heel gek?), dat hij de deur pas uit zou gaan, als alles naar behoren zou werken? Kortom: slechte service, klant - onvriendelijk en niet uitgevoerd wat beloofd was.
Ik heb bij Guidion de melding gedaan en zij geven terug dat alles volgens afspraak verlopen is.