Ik ben benieuwd of ik nou de enige ben die Guidion een onbetrouwbare partner vind.
De eerste afspraak komen ze vrijwel nooit opdagen. Dan krijg je de melding. Dat de monteur onverwachts is uitgevallen. Ik heb dit nu in korte tijd bij 3 verschillende Odido aansluitingen mee gemaakt. En heb dus sterk het vermoeden dat Guidion dit express doet om zo toch snel een afspraak in te plannen en dat ze eigenlijk al weten dat er geen monteur beschikbaar is..
Het zou misschien handig kunnen zijn als Odido dit in een tevredenheids onderzoek vraagd. Dus dat de vraag is, kwam de monteur op de eerste afspraak?..
Bladzijde 2 / 2
@HaCeKa
Is dit het enige ISRA punt in huis of heb je nog een andere ISRA punt in de meterkast bijvoorbeeld?
Indien dit het enige ISRA punt in huis hebt dan zou je hem kunnen open schroeven en oranje en wit (2de aderpaar) gebruiken ipv rood en blauw om te kijken of daarop het signaal staat.
@Waqqas Dankjewel! Ik ga dat checken.
@HaCeKa Ik zie dat je gelukkig gebruik maakt van de Overstapservice. Je zult dus niet worden afgesloten van je vorige provider totdat wij de diensten succesvol gereed melden. Hier hoef je je dus in ieder geval geen zorgen over te maken!
Mijn telefoon abonnementen lopen eind maart 2025 af. ODIDO schrijft in een e-mail dat ik 4 maanden na aanmelding - 28/6/2024 - mijn ODIDO abonnementen(betaald?) geactiveerd wordt. Betekent dit dat ik dan ook nog een actief abonnement (1 nov 24 t/m 1 april 25) bij de andere provider heb?
@HaCeKa Heb je deze e-mail over jouw Internet + TV abonnement ontvangen? Ik kan deze namelijk niet vinden.
Je Internet + TV abonnement gaat pas in, als wij deze succesvol aanmelden. Dit staat verder los van een eventuele ingangsdatum van een mobiel abonnement.
@HaCeKa Heb je deze e-mail over jouw Internet + TV abonnement ontvangen? Ik kan deze namelijk niet vinden.
Je Internet + TV abonnement gaat pas in, als wij deze succesvol aanmelden. Dit staat verder los van een eventuele ingangsdatum van een mobiel abonnement.
Excuus. Ik heb het over de overstap van mobiel abonnementen. Mogelijk dat jij mij doorverwijst naar dé specialist op dit gebied binnen de community?
Geen excuses voor nodig hoor! @HaCeKa
@Pharwin van Odido of @Marciano van Odido Willen jullie hier eens naar kijken? Alvast super bedankt!
Een nummerbehoud proces kun je 4 maanden voordat je oude contractperiode stopt aanvragen. Als je dit eerder aamvraagt, zeg dat je oude abonnement pas maart 2025 afloopt, dan zal je oude provider dit weigeren. Je nieuwe odido abonnement gaat dan direct in met een nieuw nummer. Je kunt 4 maanden voordat je oude abonnement verloopt wel opnieuw nummerbehoud aanvragen. Dan zal je nummer per maart 2025 worden overgezet en het oude abonnement ook stoppen.
Een nummerbehoud proces kun je 4 maanden voordat je oude contractperiode stopt aanvragen. Als je dit eerder aamvraagt, zeg dat je oude abonnement pas maart 2025 afloopt, dan zal je oude provider dit weigeren. Je nieuwe odido abonnement gaat dan direct in met een nieuw nummer. Je kunt 4 maanden voordat je oude abonnement verloopt wel opnieuw nummerbehoud aanvragen. Dan zal je nummer per maart 2025 worden overgezet en het oude abonnement ook stoppen.
@eric dank voor je reactie. Toch voor de zekerheid: er staat in de mail van ODIDO ‘Doe je niets dan gaat mijn abonnement bij ODIDO in 4 maanden na de besteldatum…’. Is dit de besteldatum dat ik 2 mobiele abonnementen online heb besteld? 28 juni 2024
Hierbij de mail:
’We kunnen je mobiele nummer nog niet overzetten naar Odido. Het contract met je huidige provider is nog niet afgelopen. De eerste datum waarop je je nummer kunt overzetten, is . 120 dagen voor kun je een nieuwe aanvraag doen via odido.nl/nummerbehoud/status Doe je niets, dan gaat 4 maanden na de besteldatum je Odido contract in. Je gebruikt dan het Odido telefoonnummer dat op je simkaart staat.
Dan is het iets aangepast, dus je krijgt maximaal 4 maanden start uitstel van het nieuwe Odido abonnement. Omdat nummerbehoud normaal ingaat max 4 maanden nadat je het abonnement hebt besteld. Dus 28 juni betekend dat het abonnement uiterlijk op 28 oktober in gaat. Dat zal dan met een nieuw nummer zijn en lopen tot 28 oktober 2027.
Als je oude abonnement in maart 2025 afloopt kun je begin 2025 alvast opnieuw nummerbehoud aanvragen en zal het oude nummer in maart 2025 worden omgezet en je oude abonnement beeindigd. Je zit dus een aantal maanden met 2 abonnementen.
Geen excuses voor nodig hoor! @HaCeKa
@Pharwin van Odido of @Marciano van Odido Willen jullie hier eens naar kijken? Alvast super bedankt!
Dankjewel. @eric heeft al gereageerd
Dan is het iets aangepast, dus je krijgt maximaal 4 maanden start uitstel van het nieuwe Odido abonnement. Omdat nummerbehoud normaal ingaat max 4 maanden nadat je het abonnement hebt besteld. Dus 28 juni betekend dat het abonnement uiterlijk op 28 oktober in gaat. Dat zal dan met een nieuw nummer zijn en lopen tot 28 oktober 2027.
Als je oude abonnement in maart 2025 afloopt kun je begin 2025 alvast opnieuw nummerbehoud aanvragen en zal het oude nummer in maart 2025 worden omgezet en je oude abonnement beeindigd. Je zit dus een aantal maanden met 2 abonnementen.
Kan ik ODIDO nog annuleren en bij mijn huidige provider blijven en einde hun oude contract eind maart bij ODIDO een bestelling doen?
@HaCeKa
Is dit het enige ISRA punt in huis of heb je nog een andere ISRA punt in de meterkast bijvoorbeeld?
Indien dit het enige ISRA punt in huis hebt dan zou je hem kunnen open schroeven en oranje en wit (2de aderpaar) gebruiken ipv rood en blauw om te kijken of daarop het signaal staat.
Open gemaakt. De draden komen uit een dikke blauwe kabel maar zitten los in de doos (dus afgeknipt). Ik heb 2 foto’s: 1 van de situatie van de het element waar de draden aan vast zouden moeten zitten en 1 van de doos in de muur met de draden. Er is 1 blanke draad met gele plastic cover. Wil je mij alsjeblieft instructies sturen welke draad waar.
@HaCeKa
Logisch dat er geen signaal op staat, kan je eerst rood en blauw aanstrippen en aansluiten en als dat niet werkt dan rood en blauw losmaken, oranje en wit aanstrippen en óp die plaats aansluiten.
Het rode draadje dat is aangesloten kun je helemaal verwijderen.
@HaCeKa
Logisch dat er geen signaal op staat, kan je eerst rood en blauw aanstrippen en aansluiten en als dat niet werkt dan rood en blauw losmaken, oranje en wit aanstrippen en óp die plaats aansluiten.
Het rode draadje dat is aangesloten kun je helemaal verwijderen.
Gedaan…eerst rood/blauw -geen signaal, daarna wit/oranje - geen signaal. Met wie neem ik contact op om te weten of er wel/niet een ISRA signaal op staat?
Heb je een email ontvangen van Odido met de melding dat jouw DSL abonnement op datum X start?
En is het al datum X geweest?
Heb je een email ontvangen van Odido met de melding dat jouw DSL abonnement op datum X start?
En is het al datum X geweest?
27 juli van ODIDO een mail ontvangen dat ik kan starten met instelling met het bijgevoegde stappenplan linkje
Heb je een email ontvangen van Odido met de melding dat jouw DSL abonnement op datum X start?
En is het al datum X geweest?
27 juli van ODIDO een mail ontvangen dat ik kan starten met instelling met het bijgevoegde stappenplan linkje
En zo krijg ik de beloften toegestuurd
Hey @HaCeKa, als het goed is ontvang je kort na de uitval van een monteur een nieuwe link om een afspraak in te plannen. Heb je die al ontvangen en een nieuwe afspraak ingepland?
Hey @HaCeKa, als het goed is ontvang je kort na de uitval van een monteur een nieuwe link om een afspraak in te plannen. Heb je die al ontvangen en een nieuwe afspraak ingepland?
Er is een andere monteur gekomen. Er is geen signaal vermoed hij.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.