Skip to main content

Guidion ervaring

  • 15 June 2024
  • 43 reacties
  • 463 Bekeken

Ik ben benieuwd of ik nou de enige ben die Guidion een onbetrouwbare partner vind.

 

De eerste afspraak komen ze vrijwel nooit opdagen. Dan krijg je de melding. Dat de monteur onverwachts is uitgevallen. Ik heb dit nu in korte tijd bij 3 verschillende Odido aansluitingen mee gemaakt. En heb dus sterk het vermoeden dat Guidion dit express doet om zo toch snel een afspraak in te plannen en dat ze eigenlijk al weten dat er geen monteur beschikbaar is..

 

Het zou misschien handig kunnen zijn als Odido dit in een tevredenheids onderzoek vraagd. Dus dat de vraag is, kwam de monteur op de eerste afspraak?..

 

 

43 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Guidion monteur was geen probleem hier.

Reputatie 7
Badge +15

Hier is Guidion totaal 3 keer geweest, alle 3 de keren kwam de monteur opdagen.

2 keer op tijd, de 3rde keer enkele uren na het tijdvak maar dat kwam omdat het langer duurde bij andere klanten (moest zelf bellen om daar achter te komen).

Reputatie 7
Badge +7

Hier was Guidion bij de aansluit afspraak netjes op tijd, daarna met een storing ook weer netjes op tijd. Bij een volgende storing 3 maal op een rij op de dag van afspraak afzeggen. Dus het is heel wisselend, kan meestal vrij snel een afspraak maken. Vaak de volgende dag al.

Hier belde de monteur mij een dag voor de afspraak of het goed was om nu te komen.

Hij kwam en heeft alleen de registratie van de ONT gedaan.

Omdat ik de (glasvezel) installatie zelf heb gedaan was hij ook zo klaar.

Met Guidion moet je gewoon geluk hebben wie je krijgt.

Het zijn zzp'ers.

Reputatie 4

op basis van n=1 kun je natuurlijk nooit een conclusie trekken over betrouwbaarheid. Hier ook geen probleem, 1 keer nodig gehad bij de overstap, prima op tijd, binnen 10 minuten klaar en sindsdien een prima verbinding.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @dRichardK, goed dat je aangeeft als de afspraak met Guidion is misgegaan, hier willen we altijd graag wat mee doen! Je geeft zelf aan dat het in je kennissen omgeving vaker is misgegaan. Mocht het ook om dezelfde geografische omgeving gaan dan kan het zeker zo zijn dat het dezelfde monteur betreft. Omdat de monteurs niet direct bij ons in dienst zijn, heb ik slechts beperkte informatie over de monteurs. Het is daarom gissen naar de reden, maar het zou best zo kunnen zijn dat de monteur in jouw regio momenteel bijvoorbeeld kampt met ziekte, veel en onverwachts voor een familielid moet zorgen, of dat de auto van de monteur momenteel onbetrouwbaar is en problemen geeft. Er zouden simpelweg een hoop verklaringen kunnen zijn waarom het bij de andere reaguurders in de regel wel goed gaat, en de monteur in jouw regio wel vaker uitvalt.

Ik kan je verzekeren dat Guidion er alles aan doet om bij uitval zo snel mogelijk een goede vervangende optie voor je te vinden. Ook houden wij actief uitvalpercentages van de monteurs bij en hebben wij, naar mijn herinnering, maandelijks overleggen met Guidion over de doorlooptijden, uitvalspercentages, en de afhandeling van klachten. Achter de schermen nemen we dus absoluut de bezoeken die uitvallen mee.

Zo hopen we continue je ervaring met ons en Guidion te verbeteren, ik kan je verzekeren dat wij hier voor je achteraan gaan!

 Same here, he didn't show up and I didn't get any feedback after that… 

Reputatie 6
Badge +3

Hi @mavicmike, I checked it immediately for you! I see that the appointment is scheduled for today, is that correct? Greetings, Ishana

Hi @mavicmike, I checked it immediately for you! I see that the appointment is scheduled for today, is that correct? Greetings, Ishana

Hi @Ishana van Odido Yes, another technician visited me few min ago :) I was not aware of it, but all good. He was really nice.

Ik ben benieuwd of ik nou de enige ben die Guidion een onbetrouwbare partner vind.

 

De eerste afspraak komen ze vrijwel nooit opdagen. Dan krijg je de melding. Dat de monteur onverwachts is uitgevallen. Ik heb dit nu in korte tijd bij 3 verschillende Odido aansluitingen mee gemaakt. En heb dus sterk het vermoeden dat Guidion dit express doet om zo toch snel een afspraak in te plannen en dat ze eigenlijk al weten dat er geen monteur beschikbaar is..

 

Het zou misschien handig kunnen zijn als Odido dit in een tevredenheids onderzoek vraagd. Dus dat de vraag is, kwam de monteur op de eerste afspraak?..

DIT IS MIJN (EERSTE) ERVARING na mijn overstap onlangs:

Maandag gebeld met Odido en zij boden aan een monteur aan te sturen. Woensdag 31 juli tussen  16 en 20 uur afgesproken met Guidion. Woensdagochtend om 9 uur een sms: “Beste klant, onze monteur is onverwachts uitgevallen. Wij zijn nu op zoek naar vervanging en nemen z.s.m. contact met je op. Onze excuses voor het ongemak”

Om 16:36 u belt Guidion voor een nwe afspraak nl maandag 5 augustus. Sinds 29 juli zonder internet! 

 

Reputatie 7
Badge +3

@HaCeKa Goed dat je dit gelijk bij ons meldt! Mijn oprechte excuses hiervoor, dit is niet de bedoeling. 

Ik kan dit niet beloven, maar ik heb gelijk een verzoek ingediend met de vraag of het mogelijk is de afspraak eerder in te plannen. Ik wil graag dat je zo snel mogelijk kan genieten van onze diensten! 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen?

@HaCeKa Goed dat je dit gelijk bij ons meldt! Mijn oprechte excuses hiervoor, dit is niet de bedoeling. 

Ik kan dit niet beloven, maar ik heb gelijk een verzoek ingediend met de vraag of het mogelijk is de afspraak eerder in te plannen. Ik wil graag dat je zo snel mogelijk kan genieten van onze diensten! 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen?

@Teresa van Odido Dankjewel. Ik laat je weten of er wel of niet eerder dan maandag 5 aug nog een monteur komt.

Reputatie 7
Badge +3

@HaCeKa Graag gedaan en helemaal goed! 

Ik wacht jouw terugkoppeling rustig af. 

@HaCeKa Graag gedaan en helemaal goed! 

Ik wacht jouw terugkoppeling rustig af. 

Overigens merk ik nu dat ik klem kom vanwege het niet beschikken over internet. Online bankieren gaat bijvoorbeeld niet. Ik ben mantelzorger en kan de mensen niet op afstand via internet bereiken. HELP!🤔

@HaCeKa Graag gedaan en helemaal goed! 

Ik wacht jouw terugkoppeling rustig af. 

Zojuist gebeld morgen 2 aug tussen 8 en 12 uur verwacht Guidion een monter op mij adres te hebben.

Reputatie 7
Badge +3

@HaCeKa Ik heb zojuist een terugkoppeling ontvangen dat er morgen een monteur langskomt. Super fijn! 

Laat je mij weten hoe het is gegaan?

Heb je toevallig een Odido of BEN simkaart? Dan kan ik je gelijk een Unlimited voucher code sturen om de tijd nog te overbruggen. Mocht ik in de tussentijd nog iets anders voor je kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik help je graag verder! 

@HaCeKa Ik heb zojuist een terugkoppeling ontvangen dat er morgen een monteur langskomt. Super fijn! 

Laat je mij weten hoe het is gegaan?

Heb je toevallig een Odido of BEN simkaart? Dan kan ik je gelijk een Unlimited voucher code sturen om de tijd nog te overbruggen. Mocht ik in de tussentijd nog iets anders voor je kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik help je graag verder! 

Dank voor je aandacht en begrip. Ik heb 2 ODIDO Simkaarten

Reputatie 7
Badge +3

@HaCeKa Ik heb de codes gelijk naar je toegestuurd! 

@HaCeKa Ik heb zojuist een terugkoppeling ontvangen dat er morgen een monteur langskomt. Super fijn! 

Laat je mij weten hoe het is gegaan?

Heb je toevallig een Odido of BEN simkaart? Dan kan ik je gelijk een Unlimited voucher code sturen om de tijd nog te overbruggen. Mocht ik in de tussentijd nog iets anders voor je kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik help je graag verder! 

@Teresa van Odido vanmorgen is de Guidion monteur geweest. 5 Minuten is hij binnen geweest met de mededeling dat er geen ISRA signaal in woning aanwezig is(???). Wij wonen hier een jaar en kennen de vorige bewoners die hadden vaste telefonie(!). Mijnheer van ODIDO ‘Service’ heeft voorgelezen wat de monteur heeft gerapporteerd 😂. Het is nu doorgezet naar jullie ‘Technische’ afdeling (voor wat het waard is).

Bericht van ODIDO ‘Service’: ’Binnen 3 werkdagen ontvang je van ons een reactie. Je referentienummer is: 72309320’

Nu ben ik qua aansluiting internet nog verder van huis! Alle inspanningen ten spijt.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @HaCeKa .welke aansluitpunt heb je in huis, kan je eens een foto plaatsen? Wellicht dat je zelf iets kunt proberen.

 

Hallo @HaCeKa .welke aansluitpunt heb je in huis, kan je eens een foto plaatsen? Wellicht dat je zelf iets kunt proberen.

 

Aansluitpunt 2e van rechts

Reputatie 7
Badge +3

@HaCeKa Sorry dat je nog niet bent aangesloten, ik had graag anders gelezen. Gelukkig is er in ieder geval een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. 

Ik heb de aanvullende informatie aan hen doorgegeven. Is het aansluitpunt misschien niet goed bereikbaar of heeft de monteur echt aangegeven dat deze niet in de woning zit? 

@HaCeKa Sorry dat je nog niet bent aangesloten, ik had graag anders gelezen. Gelukkig is er in ieder geval een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. 

Ik heb de aanvullende informatie aan hen doorgegeven. Is het aansluitpunt misschien niet goed bereikbaar of heeft de monteur echt aangegeven dat deze niet in de woning zit? 

De monteur heeft bij het ISRA punt in de woonkamer gestaan. Verder geen actie muv scrollen in smartphone om de checken of hij kon lezen of er wel sprake is van een ISRA punt. Hij kon het niet zien.

Hij pakte z’n tasje en zij dat hij naar de centrale ging om daar te checken en zou mij bellen over zijn bevinding. Hij heeft niet meer gebeld.

Gisteravond nog contact gehad met de vorige bewoner en heeft opnieuw bevestigd dat zij wel via ISRA een KPN internet abonnement hadden.

Sorry dat ik het verdere proces nu invul nl volgende week heb ik dus geen internet!

Reputatie 7
Badge +15

@HaCeKa

Is dit het enige ISRA punt in huis of heb je nog een andere ISRA punt in de meterkast bijvoorbeeld?

Indien dit het enige ISRA punt in huis hebt dan zou je hem kunnen open schroeven en oranje en wit (2de aderpaar) gebruiken ipv rood en blauw om te kijken of daarop het signaal staat.

Reputatie 7
Badge +3

@HaCeKa Ik zie dat je gelukkig gebruik maakt van de Overstapservice. Je zult dus niet worden afgesloten van je vorige provider totdat wij de diensten succesvol gereed melden. Hier hoef je je dus in ieder geval geen zorgen over te maken! 

Reageer