Beantwoord

Guidion

  • 20 December 2023
  • 1 reactie
  • 112 Bekeken

Op 1 december zou mijn glasvezelkabel binnen gelegd worden, zodat ik op 5 december aangesloten kon worden op jullie netwerk. Nu is deze beste man bij mij langs geweest, heeft een blik geworpen in de meterkast en daarna gezegd dat het meer tijd zou kosten, dan dat er voor ingepland staat. Dus ik word nog gecontact voor een nieuwe afspraak. 

 

2 dingen zijn opvallend:

1. Het is vreemd dat de monteur zegt dat het langer gaat duren. Het gaat om het leggen van de kabel van straat, onder de oprit door en dan meterkast in. Lijkt me standaard werk voor deze mannen.

2. We zijn nu 20 dagen verder en ik heb nog steeds niks gehoord van een nieuwe afspraak.

Ik heb alle spullen van jullie al binnen liggen, modem, kabels, ontvanger, behalve de glasvezelkabel. 

In de shop bij ons in de stad word ik niet verder geholpen, telefonisch is er geen contact te krijgen. Dus ik hoop dat het via deze weg wel gaat lukken om duidelijkheid te krijgen. 

icon

Beste antwoord door eric 20 December 2023, 03:04

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

De shop is van Odido, die levert je een internet dienst over een glasvezel die gehuurd wordt van de netbeheerder in jouw woonplaats.  De aannemer werkt in opdracht van de netbeheerder. De vezel kan uiteindelijk door meerdere internetdienst providers worden gebruikt. 

Dat is dus de leverketen en waarom de Odido shop niet de planning van die aannemers weet. Zodra de lijn is gelegd krijgt Odido een seintje en start automatisch het versturen van een email voor een afspraak te maken met de internet monteur. Deze plaatst de ONT en Router.  Wacht even af, moderators sturen dan een berichtje naar de backoffice en die vragen dan de betreffende netbeheerder naar de status.

Reageer